Kwalifikacja_4dział 3.1m.pdf

(3669 KB) Pobierz
3.
3.1.
Bezpiecze stwo obsługi i logistyka w aspekcie zdrowia, ruchu drogowego i rodowiska
U wiadomienie kierowcom zagro enia wypadkami na drodze i w pracy
Jaki rodzaj transportu jest najbardziej
niebezpieczny z punktu widzenia zagro enia
ycia?
1
a) Lotniczy.
b) Wodny.
c) Drogowy.
Które z ni ej wymienionych wypadków
drogowych zdarzaj si w Polsce najcz ciej?
2
a) Najechanie na zapor kolejow .
b) Zderzenie si pojazdów w ruchu.
c) Wywrócenie si pojazdu.
W jakim miejscu wydarza si najwi ksza liczba
wypadków drogowych w Polsce?
a) Poza obszarem zabudowanym.
3
b) Na obszarze zabudowanym.
c) Na obszarze zabudowanym, z wyj tkiem
miast, których liczba mieszka ców
przekracza 1 milion.
Ile wypadków powstaje corocznie z winy
kieruj cych pojazdami w Polsce?
4
a) Ponad 30 tysi cy.
b) Około 20 tysi cy.
c) Poni ej 10 tysi cy.
1
3.
3.1.
Bezpiecze stwo obsługi i logistyka w aspekcie zdrowia, ruchu drogowego i rodowiska
U wiadomienie kierowcom zagro enia wypadkami na drodze i w pracy
5
W jakiej grupie wiekowej ma miejsce
najwi ksza liczba wypadków drogowych
(bior c pod uwag kieruj cego pojazdem jako
sprawc )?
a) 18 – 24 lata.
b) 25 – 39 lat.
c) 40 – 59 lat.
Osoby w jakim przedziale wiekowym zaliczani
s do grupy tak zwanych „młodych
kierowców”?
6
a) 16 – 17 lat.
b) 18 – 24 lat.
c) 18 – 30 lat.
Jaki jest statystyczny udział samochodów
ci arowych w wypadkach drogowych w Polsce
(pod uwag bierzemy kieruj cych tymi
pojazdami jako sprawców)?
7
a) Nieznacznie mniejszy ni w przypadku
samochodów osobowych.
b) Około 10 krotnie ni szy ni dla udziału
w takich zdarzeniach samochodów
osobowych.
c) Prawie taki sam jak w przypadku autobusów
komunikacji publicznej.
Jak cz sto kierowcy samochodów ci arowych
przyczyniaj si do powstawania wypadków
drogowych w Polsce?
8
a) Rzadziej ni kierowcy samochodów
osobowych.
b) W podobnym stopniu jak kieruj cy
autobusami.
c) W podobnym stopniu jak inni kierowcy
pojazdów samochodowych.
2
3.
3.1.
Bezpiecze stwo obsługi i logistyka w aspekcie zdrowia, ruchu drogowego i rodowiska
U wiadomienie kierowcom zagro enia wypadkami na drodze i w pracy
W jakim przedziale czasowym ma miejsce
najwi ksza liczba wypadków drogowych
w Polsce?
9
a) 0.01-9.59.
b) 10.00-20.59.
c) 21.00-0.00.
Kto ginie głównie w wypadkach z udziałem
samochodów ci arowych w Polsce ?
10
a) Pasa erowie samochodów ci arowych.
b) Kieruj cy samochodami ci arowymi.
c) Pozostali uczestnicy ruchu.
Które samochody ci arowe, bior udział w
wi kszej ilo ci wypadków drogowych w Polsce?
11
a) Samochody ci arowe bez przyczep.
b) Samochody ci arowe z przyczepami.
c) Cysterny przewo ce towary niebezpieczne.
Jak nazywa si wewn trzzakładowy dokument,
reguluj cy zagadnienia zwi zane z zasadami
BHP?
12
a) Regulamin pracy.
b) Kodeks post powania w sytuacjach
zagro enia.
c) Instrukcja stanowiska pracy
3
3.
3.1.
Bezpiecze stwo obsługi i logistyka w aspekcie zdrowia, ruchu drogowego i rodowiska
U wiadomienie kierowcom zagro enia wypadkami na drodze i w pracy
Czy regulamin pracy mo e wyst powa
w zakładzie zatrudniaj cym jedynie 19
pracowników?
13
a) Nie, wówczas wyst puje wył cznie układ
zbiorowy pracy.
b) Tak.
c) Tak, ale tylko, je eli pracownicy
jednogło nie wyra na to zgod .
Czy regulamin pracy mo e by mniej korzystny
w stosunku do pracowników od postanowie
ogólnych zawartych w kodeksie pracy?
a) Tak, je li taki zapis regulaminu nie zagra a
bezpiecze stwu pracowników podczas
wykonywania obowi zków słu bowych.
b) Tak, poniewa w zakładzie pracy to
pracodawca decyduje o zasadach realizacji
zada przewidzianych dla pracowników
c) Nie, w adnym wypadku.
Czy pracownik mo e odmówi u ywania na
stanowisku pracy odzie y ochronnej, je li
otrzymał j od pracodawcy?
14
15
a) Nie, poniewa chroni ona zdrowie
pracownika oraz jego prywatny ubiór.
b) Tak, to pracownik decyduje jakiego rodzaju
odzie b dzie nosił w czasie pracy.
c) Tak, je li uzna, e nie b dzie czuł si w niej
swobodnie.
Co jest przykładem typowego niebezpiecznego
czynnika w karcie ryzyka zawodu kierowcy
samochodu ci arowego?
16
a) Obsługa samochodu ci arowego na
stanowisku technicznym.
b) Głównie drgania wyst puj ce podczas jazdy
po nierówno ciach.
c) Stres zwi zany z grafikiem zada
przewozowych.
4
3.
3.1.
Bezpiecze stwo obsługi i logistyka w aspekcie zdrowia, ruchu drogowego i rodowiska
U wiadomienie kierowcom zagro enia wypadkami na drodze i w pracy
Co jest przykładem typowego szkodliwego
czynnika w karcie ryzyka zawodu kierowcy
samochodu ci arowego?
a) Drgania wyst puj ce podczas jazdy po
nierówno ciach.
b) Głównie stres wywołany zachowaniem
innych uczestników ruchu.
c) Obsługa samochodu ci arowego zwi zana
z konieczno ci wymiany uszkodzonego
koła w warunkach drogowych.
Co jest przykładem typowego uci liwego
czynnika w karcie ryzyka zawodu kierowcy
samochodu ci arowego?
a) Głównie drgania wyst puj ce podczas jazdy
po nierówno ciach.
17
18
b) Hałas wywołany brakiem nale ytego
umiejscowienia lu no le cych
przedmiotów w kabinie samochodu
ci arowego.
c) Nieszczelny układ wydechowy i spaliny
przedostaj ce si do wn trza kabiny.
Podczas jakich warunków atmosferycznych ma
miejsce najwi ksza liczba wypadków
drogowych w Polsce?
19
a) Opadów deszczu.
b) Opadów niegu lub oblodzenia.
c) Dobrych warunków.
Czy stwierdzenie „liczba wypadków drogowych
wzrasta wraz z pogarszaniem si warunków
atmosferycznych na drodze” jest prawdziwe?
20
a) Nie.
b) Tak.
c) Tak – dotyczy to zwłaszcza silnych opadów
deszczu, niegu oraz oblodzenia jezdni.
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin