J. Gut - Psychologia szefa. Szef to zawód. Wydanie II Rozszerzone.pdf
(
2342 KB
)
Pobierz
Spis treści
1. Szef to trudny zawód ........................................................9
2. Exposé szefa . ....................................................................15
Jak wygłosić exposé? .
.....................................................................
26
Intencje szefa dotyczące jego exposé .
......................................
26
Minimalne granice szefa .
...........................................................
28
Maksymalne preferencje szefa .
.................................................
30
Zakończenie exposé .
.................................................................
31
Przykładowe exposé szefa .
........................................................
32
Uwagi i komentarze do szefowskiego exposé ......................... 34
3. Karanie . ............................................................................37
Sankcje i dolegliwości, których możesz użyć
do karania podwładnych .
...............................................................
42
Pułapki podczas karania. Dziecko — Rodzic — Dorosły ........... 44
Algorytm karania .
...........................................................................
49
Cel spotkania i ludzka twarz szefa .
......................................................
51
Co podwładny zrobił? .
..........................................................................
51
Na jakie koszty i konsekwencje pracownik naraził szefa? .
................
52
Jaką granicę z exposé naruszył podwładny? ......................................... 52
Wyznaczenie kary lub innej dolegliwości ............................................ 53
Dopuść karanego do głosu tylko jeden raz .......................................... 54
Propozycja pomocy, aby podwładny w przyszłości
nie popełniał podobnych błędów .
.........................................................
55
Zapowiedź bardziej surowej sankcji w sytuacji recydywy .
................
56
Zalecenie naprawy błędu .
......................................................................
56
Wyraźne zakończenie spotkania .
..........................................................
57
Nasze uwagi do karania .
.................................................................
58
6
SPIS TREŚCI
4. Nagradzanie . ....................................................................61
Nagrody, czyli różne sposoby doceniania
i wyróżniania pracowników .
..........................................................
64
Nagrody-symbole. Przynależność do elity .............................. 64
Docenianie bliskich osób dobrego pracownika ....................... 65
Nagrody dopasowane do potrzeb
i zainteresowań pracownika ......................................................67
Nie bój się mówić: „Dziękuję. Doceniam.
Jestem wdzięczny” .....................................................................68
Kłopoty szefa podczas nagradzania .
..............................................
70
Algorytm rozmowy z docenianym podwładnym ......................... 73
Uwagi do nagradzania .
...................................................................
76
5. Trudne decyzje odpowiedzialnego szefa . .....................79
Jak przekazywać trudne decyzje? .
.................................................
83
Nazwanie celu spotkania .
..........................................................
86
Ludzka twarz szefa .
...................................................................
86
Jak dopasować ludzką twarz do osobowości szefa
(Osobisty — Rzeczowy) .
.........................................................
88
Decyzja przekazana w odpowiedzialnej formie ....................... 89
Krótkie, prawdziwe uzasadnienie decyzji ................................ 91
Obrona własnej decyzji — zdarta płyta ................................... 92
Zamknięcie spotkania dotyczącego decyzji szefa
lub zaproszenie podwładnego do negocjacji
nad sposobem wykonania decyzji .
............................................
95
6. Model negocjacji nastawionych na współpracę ...........97
7. Zestaw psychologicznych narzędzi szefa ...................109
„Zdarta płyta” .
..............................................................................
111
Odsłanianie intencji szefa .
...........................................................
112
Informacja zwrotna .
.....................................................................
115
Pytania i parafrazy. Narzędzia skutecznego słuchania ............... 118
Trudne pytania .
........................................................................
118
Parafraza potrzeb .
....................................................................
120
Sztuka odmawiania podwładnym, czyli szefowskie: „Nie” ....... 124
Stawianie granic .
...........................................................................
126
Targowanie szefowskie.
Sztuka ustępstw i dawania satysfakcji .
........................................
128
SPIS TREŚCI
7
8. Zwalnianie pracowników . ............................................131
Standard komunikowania decyzji o zwolnieniu ......................... 136
Ludzka twarz szefa, intencje, trudności i cel spotkania ........ 136
Decyzja o zwolnieniu, z krótkim uzasadnieniem .................. 137
Zdarta płyta, czyli ochrona decyzji .
........................................
138
Negocjacje dotyczące sposobu rozstania ............................... 140
Targuj się, aby dać podwładnemu satysfakcję ........................ 143
9. Refleksje o zwolnieniach
w polskiej rzeczywistości . .............................................153
10. Od prośby do negocjacji . ..............................................159
11. Refleksje o prośbie i odpowiedzialności . ....................175
12. Jak radzić sobie z narzekaniem podwładnych? ...........185
Od marudzenia do odpowiedzialności.
Algorytm rozmowy z „narzekaczem” ......................................... 192
Wysłuchanie osłabionego pracownika i odtruwanie go ......... 192
Pomoc w nazwaniu problemu pracownikowi,
który narzeka i marudzi. Zaproszenie do współpracy ........... 196
Zgłuszanie zawziętego i niepoprawnego narzekacza,
który zatruwa zespół .
..............................................................
200
13. Refleksje o pomaganiu i odpowiedzialności ..............203
14. Szef jako mediator . .......................................................209
Algorytm mediacji szefowskiej .
..................................................
218
15. Refleksje na pożegnanie . ..............................................221
Samotność szefa .
..........................................................................
224
Motywowanie podwładnych .
.......................................................
226
Wiedza i umiejętności szefa .
........................................................
230
16. Nie mamy czego się wstydzić . ...................................233
8
SPIS TREŚCI
SUPLEMENT/2008
Nowe sposoby motywowania podwładnych
i wiązania najlepszych pracowników z firmą .............239
17. Jak wiązać dobrego pracownika z firmą,
kiedy awans pionowy nie jest możliwy? .....................243
Doskonalenie relacji szef — podwładni .
.....................................
248
Budowanie awansu poziomego .
...................................................
251
Pozycja coacha .
........................................................................
251
Pozycja trenera .
.......................................................................
253
Pozycja specjalisty .
..................................................................
255
Dbanie o rozwój osobisty pracownika .
.......................................
257
Akceptuj i nie przeszkadzaj .
...................................................
258
Jeżeli możesz, zainwestuj .
.......................................................
259
Jeżeli wierzysz — inspiruj .
......................................................
260
18. Jak rozmawiać i negocjować z odchodzącym
pracownikiem, aby chronić interesy szefa i firmy? .... 265
Próba zatrzymania dobrego pracownika ..................................... 268
Jak rozstać się z dobrym pracownikiem,
chroniąc interesy szefa i firmy? .
..................................................
274
Zakończenie . ........................................................................281
Informacje o szkoleniach . ...................................................285
Plik z chomika:
Furjon
Inne pliki z tego folderu:
Aleksander Korczyn - Środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne.pdf
(74668 KB)
Audyt.bezpieczeństwa.informacji.w.praktyce - Tomasz Polaczek.pdf
(102586 KB)
Bhargav R. - Bez osobości dlaczego firmy tracą swoją autentyczność i jak wielkie mark.pdf
(13044 KB)
decyzje finansowe w przedsiębiorstwie.pdf
(69534 KB)
J. Gut - Psychologia szefa. Szef to zawód. Wydanie II Rozszerzone.pdf
(2342 KB)
Inne foldery tego chomika:
Determinanty potencjału rozwoju organizacji
Dokumenty PDF
E-Booki
PDFy ACCESS
PDFy EXEL
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin