Stalewski P. - Jak zarabiać na aplikacjach i grach mobilnych.pdf

(2216 KB) Pobierz
Wstęp
Pewnego dnia poproszono mnie o przygotowanie warsztatów
zatytułowanych „Jak zarabiać na aplikacjach mobilnych”.
Podobno wyniki przeprowadzonych ankiet wskazywały,
że
wła-
śnie
ten temat najbardziej przyciąga spragnionych wiedzy mło-
dych i starszych programistów, a także ludzi biznesu.
Przypomniawszy sobie moje wrodzone zamiłowanie do prze-
kazywania wiedzy, które, można powiedzieć, wyssałem z mlekiem
matki (zarówno moja babcia, jak i mama były nauczycielkami),
a także wspominając czasy, kiedy udzielałem korepetycji lub wy-
stępowałem z drobnymi prezentacjami przy różnorakich okazjach,
prawie natychmiast się zgodziłem.
Zdawałem sobie sprawę,
że
przygotowanie takich warszta-
tów na parę chwil oderwie mnie od mojej codziennej pracy, która,
notabene, jest moją prawdziwą pasją.
6
Jak zarabiać na aplikacjach i grach mobilnych
Rzeczywiście, gdy wreszcie udało mi się przygotować kon-
spekt warsztatów, a potem wziąłem się za tworzenie pierwszego
slajdu, okazało się,
że
praktycznie całkowicie zatonąłem w opo-
wiadanej tam historii.
Oderwany od mojej pasji — tworzenia gier i aplikacji mo-
bilnych — z jeszcze większą wziąłem się za przygotowywanie
kilkugodzinnych warsztatów. Wreszcie, zamykając pięćdziesiąty
z kolei slajd, a potem próbując przedstawić fragment prezentacji,
zdałem sobie sprawę,
że
historia, którą opowiadam, może się wy-
dać interesująca jeszcze kilku innym osobom. Ba, mam nadzieję,
że
owa historia, owe przemyślenia, doświadczenia i analizy porwą
tysiące osób, którym kiedykolwiek przeszedł przez myśl pomysł
tworzenia aplikacji mobilnych w celach zarobkowych.
Tak zrodziła się idea napisania tej książki. Zebrania wie-
dzy, którą gromadziłem przez ostatnich pięć lat, poznając ludzi,
urządzenia i technologie.
Nie będzie to zwykła książka o programowaniu, nie spodzie-
wajcie się podręcznika w stylu „jak napisać pierwszą aplikację
na telefon”. Jak napisałem wyżej: „Poznając ludzi, urządzenia
i technologie” — nie przez przypadek ludzi wymieniłem na pierw-
szym miejscu. Ludzie realizują swoje potrzeby i pomagają reali-
zować potrzeby innym. W tym procesie, gdzieś pomiędzy, poja-
wiają się pieniądze.
Właśnie dlatego tyle osób w rynku mobilnym i w aplika-
cjach mobilnych dopatruje się ogromnego potencjału finansowego.
Urządzenia mobilne są znacznie bliżej ludzi niż dawne kompu-
tery stacjonarne czy nawet laptopy i notebooki. One są z ludźmi
prawie cały czas — dwadzieścia cztery godziny na dobę. Stąd
ich ogromny potencjał i olbrzymia szybkość wzrostu ich znaczenia.
Wstęp
7
Dla kogo jest ta książka? Dla każdego, kogo ciekawi poten-
cjał finansowy rynku mobilnego, dla każdego, kogo korci, by zbić
na nim fortunę, tworząc jedną, przełomową aplikację. Znam wiele
takich osób — ja również tak zaczynałem. Wielu z nas myślało
o jednej aplikacji, która pozwoli nam zbić fortunę. Czy się udało?
Udało się znacznie więcej. Zrozumieliśmy lepiej siebie, innych
i
świat
przedmiotów martwych. Zagłębiliśmy się w psychologię,
socjologię, sztukę i masę innych dziedzin nauki i sfer
życia.
Nasze
życie
zaczęło kręcić się wokół przygód, emocjonujących spotkań
i ekscytujących zdarzeń. Wielokrotnie szybciej biło nam serce,
kiedy widzieliśmy rosnące lub spadające słupki.
Świat
aplikacji mobilnych to przygoda. Jeżeli spróbujecie
potraktować ją podobnie jak ja — z pokorą, otwartością i wytrwa-
łością
— na pewno nie będziecie zawiedzeni.
Nie musicie umieć programować, nie musicie umieć goto-
wać ani szyć. Możecie mieć dobre pomysły, chęć do działania
i marzenia.
Zapraszam na krótką historię rynku mobilnego, opowieści
o zmianach, eksperymentach i badaniach. Zapraszam do pozna-
nia wyników analiz i wniosków, jakie ułożyły mi się w głowie
po przeczytaniu różnych książek, artykułów, ale przede wszyst-
kim po usłyszeniu historii prawdziwych osób — moich kolegów
i koleżanek, a jeszcze bardziej po osobistym przeżyciu ciekawych,
mobilnych przygód.
8
Jak zarabiać na aplikacjach i grach mobilnych
Zgłoś jeśli naruszono regulamin