sztuka-fotografowania.-60-pomyslow-na-lepsze-zdjecia ebook.mobi

(98077 KB) Pobierz
Spis treści
Wstęp, viii
LEKC JA 1.
LEKC JA 11.
Zapomnij o aparacie, 46
LEKC JA 12.
LEKC JA 21.
Kwestia wizji, 2
LEKC JA 2.
Linie: skosy jako
źródło energii, 90
LEKC JA 22.
Naucz się wyodrębniać, 50
LEKC JA 13.
Zadawaj
trafniejsze pytania, 6
LEKC JA 3.
Linie: desenie, 96
LEKC JA 23.
Instrukcja, 10
LEKC JA 4.
Wyodrębnianie:
zastosowanie
teleobiektywu, 56
LEKC JA 14.
Linie:
poprowadź wzrok, 100
LEKC JA 24.
Ekspozycja:
system strefowy, 12
LEKC JA 5.
Wyodrębnianie:
zastosowanie
szerokiego kąta, 60
LEKC JA 15.
Linie: horyzont, 106
LEKC JA 25.
Ucz się szkicować, 110
LEKC JA 26.
Ekspozycja: optymalizacja
naświetlania w trybie
RAW, 20
LEKC JA 6.
Przymykaj przysłonę,
aby zwiększyć
głębię ostrości, 64
LEKC JA 16.
Obserwuj
kierunek światła, 114
LEKC JA 27.
Trójkąt
do zapamiętania, 26
LEKC JA 7.
Ostrość jako
narzędzie abstrakcji, 68
LEKC JA 17.
Światło:
oświetlenie z przodu, 118
LEKC JA 28.
Długi czas
naświetlania, 30
LEKC JA 8.
Pomyśl
nad paletą barw, 72
LEKC JA 18.
Światło:
oświetlenie z boku, 120
LEKC JA 29.
Nauka
panoramowania, 34
LEKC JA 9.
Szukaj kontrastów
barwnych, 78
LEKC JA 19.
Światło:
oświetlenie z tyłu, 124
LEKC JA 30.
Celowy ruch aparatu, 38
LEKC JA 10.
Spróbuj czerni i bieli, 82
LEKC JA 20.
Jakość światła:
dalsze rozważania, 128
LEKC JA 31.
Obiektyw szerokokątny
i uczucie
„jakbyś tam był”, 42
Perspektywa: zwracaj
uwagę na kontury, 86
Balans bieli
w służbie nastroju, 134
vi
S Z T U K A F OTO G R A F O WA N I A . 6 0 P O M Y S ŁÓ W N A L E P S Z E Z DJ ĘC I A
Kup książkę
Poleć książkę
LEKC JA 32.
Światło: odbicia, 138
LEKC JA 33.
LEKC JA 43.
Znajomość tematu, 182
LEKC JA 4 4.
LEKC JA 5 4.
Zapoznanie
z filtrami optycznymi, 228
LEKC JA 55.
Światło: cienie, 142
LEKC JA 34.
Światło: sylwetki, 146
LEKC JA 35.
Konfrontacje:
w poszukiwaniu
kontrastów
pojęciowych, 186
LEKC JA 45.
Nie rozpraszaj się, 236
LEKC JA 56.
Upraszczaj, 238
LEKC JA 57.
Światło: efekt flary, 150
LEKC JA 36.
Opowiadanie historii, 190
LEKC JA 46.
Fotografuj sercem, 242
LEKC JA 58.
Chwila:
wyczucie czasu, 154
LEKC JA 37.
Myśl filmowo, 196
LEKC JA 47.
Chwila: cierpliwość, 158
LEKC JA 38.
Orientacja kadru, 200
LEKC JA 48.
Drukuj odbitki i nie
wstydź się tego, 246
LEKC JA 59.
Chwila: poczekaj
na pierwszy plan, 162
LEKC JA 39.
Dobór
proporcji kadru, 204
LEKC JA 49.
Słuchaj innych
(bardzo ostrożnie), 250
LEKC JA 60.
Ludzie, 166
Użycie skali, 208
LEKC JA 50.
Studiuj
prace mistrzów, 254
Podsumowanie, 258
Skorowidz, 265
LEKC JA 40.
Ciężar optyczny, 170
LEKC JA 41.
Eksplorowanie
możliwości, 212
LEKC JA 51.
Eksperymenty
z równowagą
i napięciem, 174
LEKC JA 42.
Z bliska
widać inaczej, 216
LEKC JA 52.
Wykorzystanie
pustej przestrzeni, 178
Zwolnij, 220
LEKC JA 53.
Zastosowanie statywu, 224
Spis treści
vii
Kup książkę
Poleć książkę
Wstęp
JEŚLI TER A Z MIA ŁBYM Z A ŁOŻ YĆ
swoją szkołę fotografii, to miłośnicy tech-
nicznych nowinek uciekaliby z niej gdzie pieprz rośnie. A z pewnością masowo
unikaliby moich zajęć. Bo każdy mój uczeń spędzałby rok z jednym apara-
tem — całkowicie manualnym aparatem małoobrazkowym, takim jak Pentax
Spotmatic albo Canon AE-1. Miałby do dyspozycji jeden obiektyw standardowy
i światłomierz. Uczniowie mogliby się posługiwać tylko czarno-białymi filmami.
I nie wolno byłoby im używać żadnej elektroniki, z wyjątkiem smartfona. Nie
mieliby do dyspozycji czasopism i podręczników. Moi adepci przez rok robiliby
zdjęcia, rozmawialiby o nich oraz studiowali prace innych fotografów — daw-
nych i współczesnych — którzy mieli coś do powiedzenia i pozostawili znaczący
ślad w dziejach fotografii. Czytaliby opowieści, poznawaliby malarstwo oraz
historię sztuki, a nie tylko wybrane wydarzenia z przeszłości fotografii. Dla nie-
których byłby to bardzo długi rok.
Leica M (240), 21 mm, 1/500 s @ f/4, ISO 200
Wyspa Fogo, Nowa Fundlandia, Kanada 2014
viii
Kup książkę
Poleć książkę
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin