Dunlandzka_pulapka_instrukcja.pdf

(1088 KB) Pobierz
TM
Poziom trudności = 7
Wewnątrz kamiennego kręgu Isengardu bohaterowie szykowali
się do wyprawy do Tharbadu. Przywódca Białej Rady,
Saruman, wysłał ich tam z ważnym zadaniem: mieli odnaleźć
ukrytą kuźnię Celebrimbora, kowalskiego mistrza elfów, który
w Drugiej Erze wykuł Pierścienie Władzy. Czarodziej był
przekonany, że pewien krasnolud z Tharbadu znał jej położenie.
Spakowawszy torby, pozapinawszy zbroje, bohaterowie byli
gotowi do podróży. Wtedy na schodach Orthanku pojawił się
Saruman. Czarodziej przyszedł zamienić z nimi kilka ostatnich
słów.
- Złoto powinno wystarczyć, żeby przekonać krasnoluda Nalira
do sprzedania wam swojej mapy - powiedział Czarodziej,
wręczając bohaterom ciężką sakiewkę. - Pilnujcie jej dobrze.
Położenie kuźni Celebrimbora to skarb nad skarby, sługi Wroga
nie mogą dostać go w swoje wstrętne łapy.
Bohaterowie schowali mieszek w torbie z kosztownościami,
które zabrali orkom z Methedrasu. Saruman zalecił im
pośpiech i na powrót zniknął w swojej wieży. Dosiadłszy koni,
pogalopowali na południe, hen poza kamienny krąg Isengardu,
aż nie dotarli do Starej Południowej Drogi, która prowadziła
do Tharbadu i Nalira.
Droga wiła się na zachód i północ przez pagórkowatą krainę
Dunlandu. Gdy czerwone słońce zawisło nisko nad horyzontem,
bohaterowie zatrzymali się i rozbili obóz. Rozpalili ognisko,
żeby nieco się rozgrzać i pozwolić wypalić się zmęczeniu
z obolałych członków. Jednak kiedy tylko sen zaczął ich morzyć,
ciemność wokół obozowiska wypełniły wojenne okrzyki.
Bohaterowie zerwali się na równe nogi. Zewsząd ze wzgórz
opadał na nich uzbrojony zastęp brodatych Dunlendingów...
Talia Dunlandzkiej pułapki składa się z następujących
zestawów spotkań: Dunlandzka Pułapka, Wojownicy z
Dunlandu i Znużeni Wędrowcy (Wojownicy z Dunlandu
i Znużeni Wędrowcy znajdują się w specjalnym rozszerzeniu
Głos Isengardu).
Zestawy te posiadają następujące symbole:
Słowo kluczowe „Tajność X”
Tajność to słowo kluczowe pojawiające się na niektórych
kartach Graczy. Tajność obniża koszt zagrania karty o wskazaną
wartość, o ile poziom zagrożenia gracza zagrywającego kartę
wynosi 20 lub mniej. Tajność bierze się pod uwagę jedynie,
kiedy kartę zagrywa się z ręki. Tajność nigdy nie modyfikuje
wydrukowanego kosztu karty.
Strategiczna wskazówka
W Dunlandzkiej pułapce pojawia się kilka efektów, które
ulegają aktywacji po dobraniu przez gracza karty. Jeśli kilka
z tych efektów zostanie aktywowanych jednocześnie, trudno
będzie się w nich połapać. Aby poradzić sobie z kilkoma
efektami aktywowanymi w tych samych okolicznościach,
należy zastosować się do poniższej wskazówki:
Kiedy gracz dobierze kartę, powinien sprawdzić, czy któreś
z kart Spotkań w grze nie posiadają
wymuszonych
efektów
podlegających aktywacji. Następnie, zanim będzie mógł
kontynuować swoje ruchy, powinien rozpatrzyć każdy taki efekt.
Z początku może to spowolnić rozgrywkę, ale kiedy gracze
zapoznają się w różnymi
wymuszonymi
efektami, gra nabierze
szybszego tempa.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin