Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Wydział leśny
Koszty jednostkowe wywozu drewna i pracy transportowej
„The Unit Costs of Exporting Wood and Transport Work”
Spis treści
1.Wstęp ……………………………………………………………………………….
2. Zad 4.1………………………………………………………………………………
3.Zad 4.2 ………………………………………………………………………………
4. Zad 4.3 ……………………………………………………………………………..
5. Wnioski…………………………………………………………………………….
6.Załączniki …………………………………………………………………………..
Wstęp
Na podstawie podanych danych należy określić wydajność wywozu oraz koszty jednostkowe wywozu drewna i pracy transportowej. W związku z tym wykonane zostaną obliczenia oraz wykresy porównawcze.
Tab.1. Dane wejściowe dla pojazdu bez żurawia.
Td
8,0
A
0,68
f
0,85
Vt
30
q
25
C
0,9
B
0,44
Tnw
0,09
Kk
0,37
Kd
130
Zad 4.1 Określanie dziennej wydajności i dziennej pracy transportowej
Opierając się na wyjściowych danych wykonano obliczenia dla poszczególnych odległości wywozu od 0 do 100 km z odstępem co 5 km. Zastosowano wzory:
Dzienna wydajność jednostki taboru Q w [ m3]
Q=(Td*f*Vr*q*C*B)/(L+q*C*Tnw*B*Vt [m3dzień]
Dzienna praca transportowa wykonana przez pracującą jednostkę taboru P w
[ m3*km]
P=(Td*f*Vr*q*C*B*L)/(L+q*C*Tnw*B*Vt [m3*km]
Otrzymane wyniki zestawiono w tabeli poniżej
Tab.2. Koszty jednostkowe wywozu drewna i pracy transportowej dla pojazdu bez żurawia
L [km]
Q [m3]
P [m3*km]
0
75,56
5
63,65
318,25
10
54,99
549,85
15
48,40
725,95
20
43,22
864,37
39,04
976,03
35,60
1068,01
35
32,72
1145,08
loczekandkedzior