rejestr_mot_2016.pdf

(2472 KB) Pobierz
REJESTR ŁODZI MOTOROWYCH 2016
Wydanie 9
GDAŃSK
TRE
ŚĆ
Przedmowa
………………………………………………………………………………………………………………..........................
Objaśnienie rubryk Rejestru
...........................................................................................................................................
Rejestr łodzi rybackich pokładowych
………………………………………………………………………………………
Rejestr łodzi rybackich bezpokładowych
…………………………………………………………………………...…..
Rejestr łodzi turystycznych
…………………………………………………………………………………...………………….
Rejestr skuterów wodnych
………………………………………………………………………………………………...……..
3
4
7
36
91
136
Rejestr łodzi patrolowych
……………………………………………………………………………………………….………....
143
Rejestr łodzi roboczych
………………………………………………………………………………………………………........
206
2
PRZEDMOWA
REJESTR
ŁODZI
MOTOROWYCH
2016
zawiera informacje o łodziach motorowych podlegających
nadzorowi PRS, które miały ważny dokument klasyfikacyjny i znajdowały się w bazie danych Rejestru w dniu
31 grudnia 2015 r.
Rejestr podaje informacje o łodziach w układzie alfabetycznym, z podziałem na sześć grup, w zależności od
przeznaczenia i konstrukcji łodzi:
grupa 621
grupa 622, 639
– łodzie rybackie pokładowe,
– łodzie rybackie bezpokładowe,
grupa 623, 624, 625 – łodzie turystyczne,
grupa 626, 627
grupa 628
grupa 629
– skutery wodne,
– łodzie patrolowe,
– łodzie robocze.
Informacje zawarte w Rejestrze są czerpane z wiarygodnych
źródeł,
lecz PRS nie jest w stanie zagwarantować
całkowitej
ścisłości
wszystkich szczegółów.
Polski Rejestr Statków S.A.
3
OBJAŚNIENIE RUBRYK REJESTRU
Nazwa łodzi
Nr rej.
PRS
1
Nazwy poprzednie
Budowniczy
Typ / nr budowy
Materiał kadłuba Informacje dodatkowe
Rok budowy/przebud.
Port macierzysty
2
3
L
H
[m]
B [m]
H [m]
T [m]
4
L
max
[m]
W [m
2
]
H [m]
T
p
[m]
5
GT
D
P
[t]
N [t]
F
min
[m]
6
v
m
[
km
/
h
] Wytwórca silnika
v
m
[w] Typ silnika
Załoga P [kW]
Nr fabryczny
7
8
Klasa łodzi
Rodzaj Odnowienie klasy
n [
1
/
min
] Warunki stałe
9
Rubryka 1
Nr rej. PRS
Rubryka 2
Nazwa łodzi
– aktualna nazwa łodzi;
na wodach morskich nazwa powinna być zgodna z Zaświadczeniem o rejestracji statku (lub decyzją o zatwierdzeniu nazwy)
wystawionym przez Urząd Morski, z Zaświadczeniem o wpisie statku do ewidencji i nadaniu oznaki rybackiej wystawionym przez
Okręgowy Inspektorat Rybołówstwa Morskiego lub z Certyfikatem jachtowym (lub decyzją o zatwierdzeniu nazwy) wystawionym
przez Zarząd Polskiego Związku
Żeglarskiego;
wówczas za nazwą łodzi wpisuje się w nawiasie numer rejestracyjny PZŻ (POL...);
dla komercyjnych łodzi turystycznych oraz łodzi patrolowych i roboczych uprawiających
żeglugę
po wodach
śródlądowych,
oprócz
nazwy, która nie jest zatwierdzana, należy podawać w nawiasie numer rejestru administracyjnego polskich statków
żeglugi
śródlądowej,
nadawany przez Urząd
Żeglugi Śródlądowej
w Karcie rejestracyjnej; jeżeli łódź nie ma nazwy, to zamiast nazwy należy
używać numeru rejestru administracyjnego, ale wówczas bez nawiasów; rekreacyjne łodzie turystyczne uprawiające
żeglugę
po
wodach
śródlądowych
oraz skutery wodne powinny być rejestrowane w Polskim Związku Motorowodnym i Narciarstwa Wodnego, za
nazwą takiej łodzi podawany jest w nawiasie numer rejestracyjny PZMiNW, a jeżeli łódź nie ma nazwy, to zamiast nazwy podawany
jest sam numer, ale wówczas bez nawiasów
Nazwy poprzednie
Budowniczy
Typ / nr budowy
Materiał kadłuba
– poprzednie nazwy łodzi, są one poprzedzone słowem „ex”
– nazwa wytwórcy łodzi lub sposób budowy; po ukośniku podaje się nazwę wykonawcy przebudowy, modernizacji lub odbudowy
– typ konstrukcyjny łodzi, o ile łódź została zbudowana według typowej dokumentacji; po ukośniku podaje się numer budowy; dla
turystycznych łodzi z oznaczeniem CE jest to numer CIN (Craft Identification Number)
– podstawowy materiał, z którego wykonany jest kadłub łodzi; użyto także skrótów:
– alu
– les
4
– numer, zgodnie z którym łódź jest zarejestrowana w ewidencji Polskiego Rejestru Statków
– stop aluminium
– laminat epoksydowo-szklany
– gum – tkanina gumowana
– lew
– lps
– lws
– laminat epoksydowo-węglowy
– laminat poliestrowo-szklany
– laminat winyloestrowo-szklany
– RIB – konstrukcja hybrydowa
Rok budowy/przebud. – rok zakończenia budowy; po ukośniku podaje się rok zakończenia ostatniej przebudowy, modernizacji lub odbudowy
Rubryka 3
Informacje dodatkowe – informacje dodatkowe
Port macierzysty
Rubryka 4
L
H
[m]
B [m]
H [m]
– port macierzysty, w którym łódź jest zarejestrowana
– długość kadłuba łodzi, długość łodzi między skrajnymi punktami kadłuba na rufie i dziobie, z pominięciem steru i odbojnic
– szerokość łodzi, w najszerszym miejscu na zewnętrznej powierzchni poszycia z pominięciem odbojnic
– wysokość boczna, wysokość kadłuba mierzona w płaszczyźnie owręża – od dolnej krawędzi stępki do górnej krawędzi pokładu
głównego lub pokładu nadbudówki przy burcie lub do krawędzi przecięcia się płynnego przedłużenia powierzchni pokładu z płynnym
przedłużeniem burty, a dla łodzi bezpokładowej – do górnej krawędzi burty
– największe zanurzenie łodzi załadowanej, mierzone pomiędzy płaszczyzną wodnicy (łódź wyposażona do
żeglugi,
z ładunkiem,
załogą, paliwem oraz zapasami wody i
żywności)
a dolną krawędzią stępki z uwzględnieniem przegłębienia
T [m]
Rubryka 5
L
max
[m]
– długość maksymalna, długość łodzi mierzona między skrajnymi punktami na rufie i na dziobie z uwzględnieniem odbojnic, steru,
kosza rufowego i dziobowego, platformy rufowej, zewnętrznego pędnika, bukszprytu, itp., z wyjątkiem elementów, które można
odłączyć bez użycia narzędzi
– wskaźnik wyposażenia według 5.2
Części III – Wyposażenie i stateczność, Przepisów klasyfikacji i budowy łodzi motorowych
– wysokość łodzi ponad konstrukcyjną linią wodną, podawana dla łodzi uprawiających
żeglugę
po wodach
śródlądowych
– zanurzenie łodzi z opuszczonym pędnikiem, mierzone pomiędzy płaszczyzną wodnicy konstrukcyjnej a dolną krawędzią pędnika
W [m
2
]
h [m]
T
p
[m]
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin