Wpisy do dziennika
Kolorowy start. 5- i 6-latki
– Zabawa orientacyjno-porządkowa Odszukaj swoją parę.
– Ćwiczenia poranne – zestaw nr I.
– Zintegrowanie grupy poprzez wspólne zabawy i ćwiczenia.
• Zachęcanie do poznawania kolegów i koleżanek z grupy.
– Wycieczka po przedszkolu, zapoznanie nowo przybyłych dzieci z poszczegól- nymi pomieszczeniami, a uczęszczających kolejny rok do przedszkola – ze zmianami, jakie zaszły w placówce podczas wakacji.
• Zapoznanie z pomieszczeniami znajdującymi się w przedszkolu.
– Zabawy w ogrodzie przedszkolnym, po zapoznaniu się z jego wyposażeniem i zwróceniu uwagi na przestrzeganie zasad bezpiecznego korzystania ze znaj- dującego się tam sprzętu; ustalenie sygnału zbiórki.
– Zapoznanie z oznaczeniami (ikonkami), wyjaśnienie ich znaczenia. Zapozna- nie z tematyką zajęć (karta pracy).
– Przedstawianie się: przyklejenie na górze karty kartonika ze swoim imieniem, rysowanie w ramkach swojej ulubionej zabawki, potrawy, ulubionego owocu, zwierzątka oraz kolorowanie paska na swój ulubiony kolor (karta pracy).
– Odszukanie w sali i łazience swojego znaczka rozpoznawczego; opisywanie jego wyglądu; wskazywanie go wśród innych znaczków.
– Zabawy zabawkami według upodobań dzieci; zwracanie uwagi na odkładanie zabawek na miejsce po skończonej zabawie.
– Zabawa ruchowa rozwijająca inwencję ruchową – Wędrująca maskotka.
– Słuchanie opowiadania H. Bechlerowej Wesoła zabawa.
• Tworzenie atmosfery sprzyjającej adaptacji dzieci w przedszkolu.
– Przedszkole moich marzeń – wykonanie pracy plastycznej.
• Rozwijanie sprawności manualnej.
9
– Zabawy w ogrodzie przedszkolnym, z wykorzystaniem huśtawek i sprzętu te- renowego, z przestrzeganiem zasad bezpieczeństwa.
– Oglądanie obrazka. Odpowiadanie na pytania umieszczone pod nim. Wykona- nie poleceń (karta pracy).
– Rysowanie swojej postaci. Ozdabianie ramki – rysowanie kredkami po śladach linii. Wskazywanie u sobie, a potem na rysunku, części ciała wymienionych przez nauczyciela (karta pracy).
– Zabawy wizytówkami.
– Zabawa rozwijająca zmysł dotyku oraz umiejętność dostrzegania położenia przedmiotów względem siebie – Drewniane domki.
– Zabawy swobodne w wybranych kącikach.
– Ilustracja ruchowa piosenki Do przedszkola.
– Zabawa matematyczna Porządkujemy zabawki.
• Liczenie obiektów, odróżnianie liczenia błędnego od poprawnego.
– Zabawy przy piosence Do przedszkola.
• Umuzykalnianie dzieci.
– Zabawy w piaskownicy, w ogrodzie przedszkolnym, z wykorzystaniem zaba- wek do zabaw w piasku. Zachęcanie do zgodnego współdziałania w małych zespołach, stosowanie zwrotów grzecznościowych i dzielenie się zabawkami.
– Zabawa rytmiczna Powitanie.
– Zabawy z wykorzystaniem wiersza I. R. Salach Zabawki.
– Ćwiczenia słuchowe Skacząca piłeczka.
– Ćwiczenia manualne Moja ulubiona zabawka.
– Zabawa integracyjna Jedzie pociąg.
– Ustalenie kodeksu przedszkolaka obowiązującego w grupie.
• Opracowanie kodeksu grupowego.
– Zabawa rysunkowa w parach – Obraz mojego ciała.
• Wskazywanie i nazywanie części ciała.
– Zabawy swobodne w ogrodzie przedszkolnym – z przestrzeganiem ustalonych reguł.
– Odpowiadanie na pytania umieszczone pod ćwiczeniami dotyczącymi ulubio- nych zwierząt, owoców, zabawek i przedmiotów służących do poruszania się (karta pracy).
– Oglądanie obrazków – znaczków rozpoznawczych. Nazywanie tego, co przed- stawiają. Rysowanie w ramce swojego znaczka rozpoznawczego (karta pracy).
– Zabawa rozwijająca umiejętność współdziałania – Proszę – dziękuję.
– Zabawa dydaktyczno-ruchowa Kto ile ma?
– Zabawa ruchowo-naśladowcza w parach – Lustro.
– Zabawy pod hasłem Nasze zmysły.
• Rozwijanie zmysłów.
– Zabawy dydaktyczne Jak dbamy o nasze ...
izbus1