Kolorowy_start_Wpisy_do_dziennika_5 i 6-latki.word.doc

(687 KB) Pobierz

 

 

Wpisy do dziennika

Kolorowy start. 5- i 6-latki


Wrzesień – tygodnie I i II Tematyka: Przedszkole – drugi dom

 

1.  Witamy w przedszkolu

      Zabawa orientacyjno-porządkowa Odszukaj swoją parę.

      Ćwiczenia poranne – zestaw nr I.

 

      Zintegrowanie grupy poprzez wspólne zabawy i ćwiczenia.

       Zachęcanie do poznawania kolegów i koleżanek z grupy.

      Wycieczka po przedszkolu, zapoznanie nowo przybyłych dzieci z poszczegól- nymi pomieszczeniami, a uczęszczających kolejny rok do przedszkola – ze zmianami, jakie zaszły w placówce podczas wakacji.

       Zapoznanie z pomieszczeniami znajdującymi się w przedszkolu.

 

      Zabawy w ogrodzie przedszkolnym, po zapoznaniu się z jego wyposażeniem  i zwróceniu uwagi na przestrzeganie zasad bezpiecznego korzystania ze znaj- dującego się tam sprzętu; ustalenie sygnału zbiórki.

 

      Zapoznanie z oznaczeniami (ikonkami), wyjaśnienie ich znaczenia. Zapozna- nie z tematyką zajęć (karta pracy).

      Przedstawianie się: przyklejenie na górze karty kartonika ze swoim imieniem, rysowanie w ramkach swojej ulubionej zabawki, potrawy, ulubionego owocu, zwierzątka oraz kolorowanie paska na swój ulubiony kolor (karta pracy).

 

      Odszukanie w sali i łazience swojego znaczka rozpoznawczego; opisywanie jego wyglądu; wskazywanie go wśród innych znaczków.

      Zabawy zabawkami według upodobań dzieci; zwracanie uwagi na odkładanie zabawek na miejsce po skończonej zabawie.



2.  Lubimy przychodzić do przedszkola

      Zabawa orientacyjno-porządkowa Odszukaj swoją parę.

      Zabawa ruchowa rozwijająca inwencję ruchową – Wędrująca maskotka.

      Ćwiczenia poranne – zestaw nr I.

 

      Słuchanie opowiadania H. Bechlerowej Wesoła zabawa.

       Tworzenie atmosfery sprzyjającej adaptacji dzieci w przedszkolu.

      Przedszkole moich marzeń – wykonanie pracy plastycznej.

       Rozwijanie sprawności manualnej.

9


      Zabawy w ogrodzie przedszkolnym, z wykorzystaniem huśtawek i sprzętu te- renowego, z przestrzeganiem zasad bezpieczeństwa.

 

      Oglądanie obrazka. Odpowiadanie na pytania umieszczone pod nim. Wykona- nie poleceń (karta pracy).

      Rysowanie swojej postaci. Ozdabianie ramki rysowanie kredkami po śladach linii. Wskazywanie u sobie, a potem na rysunku, części ciała wymienionych przez nauczyciela (karta pracy).

      Zabawy wizytówkami.

      Zabawa rozwijająca zmysł dotyku oraz umiejętność dostrzegania położenia przedmiotów względem siebie – Drewniane domki.

 

      Zabawy swobodne w wybranych kącikach.



3.  Liczymy nasze zabawki

      Ilustracja ruchowa piosenki Do przedszkola.

      Ćwiczenia poranne – zestaw nr I.

 

      Zabawa matematyczna Porządkujemy zabawki.

       Liczenie obiektów, odróżnianie liczenia błędnego od poprawnego.

      Zabawy przy piosence Do przedszkola.

       Umuzykalnianie dzieci.

 

      Zabawy w piaskownicy, w ogrodzie przedszkolnym, z wykorzystaniem zaba- wek do zabaw w piasku. Zachęcanie do zgodnego współdziałania w małych zespołach, stosowanie zwrotów grzecznościowych i dzielenie się zabawkami.

 

      Zabawa rytmiczna Powitanie.

      Zabawy z wykorzystaniem wiersza I. R. Salach Zabawki.

      Ćwiczenia słuchowe Skacząca piłeczka.

      Ćwiczenia manualne Moja ulubiona zabawka.

 

      Zabawy swobodne w wybranych kącikach.



4.  Ustalamy zasady

      Zabawa integracyjna Jedzie pociąg.

      Ilustracja ruchowa piosenki Do przedszkola.

      Ćwiczenia poranne – zestaw nr I.


      Ustalenie kodeksu przedszkolaka obowiązującego w grupie.

       Opracowanie kodeksu grupowego.

      Zabawa rysunkowa w parach – Obraz mojego ciała.

       Wskazywanie i nazywanie części ciała.

 

      Zabawy swobodne w ogrodzie przedszkolnym z przestrzeganiem ustalonych reguł.

 

      Odpowiadanie na pytania umieszczone pod ćwiczeniami dotyczącymi ulubio- nych zwierząt, owoców, zabawek i przedmiotów służących do poruszania się (karta pracy).

      Oglądanie obrazków znaczków rozpoznawczych. Nazywanie tego, co przed- stawiają. Rysowanie w ramce swojego znaczka rozpoznawczego (karta pracy).

      Zabawa rozwijająca umiejętność współdziałania – Proszę – dziękuję.

 

      Zabawy swobodne w wybranych kącikach.



5.  Nasze zmysły

      Zabawa dydaktyczno-ruchowa Kto ile ma?

      Zabawa ruchowo-naśladowcza w parach – Lustro.

      Ćwiczenia poranne – zestaw nr I.

 

      Zabawy pod hasłem Nasze zmysły.

       Rozwijanie zmysłów.

      Zabawy dydaktyczne Jak dbamy o nasze ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin