Spis treści:
Prolog
1. Spotyka to każdego
2. Mieszaniec
3. Wilcze koło
4. Leif, syn Mathiasa
5. Nieznany skryba
6. Niepokojąca zmiana
7. Handlarz
8. Wędrowny wzornik
9. Tworzenie historii
10. Parodia walki na arenie
11. Ociekający wrogością
12. Upadek
13. Coś uległo zmianie
14. Trudna lekcja
15. Wokół jej paluszka
16. Błysk kling
17. Wieczór z Tallusem
18. Los Tallusa
19. Matka dżinów
20. Okręt wojownika
21. Szatek
22. Platforma porodowa
23. Dobry plan
24. Przynieście mi ciało Hoba
25. Tupnij i spluń
26. Potężne imperium
27. Trzymając się za ręce
28. Wyjątkowa fala
29. Przeklęci niech będą dwakroć narodzeni
30. Kocham Kwin
31. Internowanie
32. Bitwa o bramę
33. Wszystko się zmieni
Słownik midgardzki
Reguły walki na Arenie 13
Dla Marie
Umarli śnią.
Śnią o świecie Nymy, gdzie pozbawieni nadziei
błądzą w mrocznych labiryntach,
szukając tego, czego nigdy nie zdołają znaleźć.
Lecz dla nielicznych, bardzo nielicznych, rozbrzmiewa wurd.
To wurd, który wzywa ich z powrotem do świata życia.
Przeklęci będą dwakroć narodzeni.
Amabramsum: genthajska księga mądrości
PROLOG
Zawodnicy zbierają się w zielonym pokoju. Nikt się nie odzywa. Mają posępne miny. Każdemu po kolei szeryf podsuwa szklaną kulę loteryjną. Gdy Vitus wyciąga słomkę, ogarnia go nagłe przeczucie nadchodzącej śmierci, dłonie mu drżą i wie już, że zostanie wybrany.
I zostaje.
Jego słomka jest najkrótsza.
Jego słomka oznacza śmierć.
Został wybrany do walki z Hobem na Arenie 13.
Przed wyjściem na arenę matka zawsze powtarza mu to samo.
– Wróć do mnie. Bądź bezpieczny.
– Wrócę – odpowiada.
A potem obejmują się i rozstają.
Tym razem nie zdoła dotrzymać obietnicy.
Jego najgorsze obawy się ziściły.
Nie ma nawet czasu, żeby pożegnać się z rodziną. Jego matka nigdy nie odwiedza Areny 13, uważa zawody za barbarzyństwo. Ojciec zachęcał go i opłacił szkolenie, ale teraz nie żyje, a dwaj starsi bracia pracują na ich dużej farmie nieopodal miasta. Matka tyle razy ...
regis2004