Procedura instalacji wiązki silniki M-jet (1.9, 1.6, 2.0)
Przykładowa wiązka gotowa do instalacji by raf31
Kolejne kroki podczas instalacji:
1. Rozebrać obudowę kolumny kierownicy (doliną część);
2. Przykręcić manetkę (2 śruby)
(przydatne narzędzie)
3. Przeciągnąć kostkę w okolice manetki (w przypadku manetki z stilo / bravo wsunięcie w oryginalne gniazdo)
4. Przeprowadzić wiązkę w okolice grodzi (nad pedałem sprzęgła), krótki przewód (bez konektora silnikowego) zostaje w środku samochodu. Nową wiązkę wpiąć w oryginalne mocowania wiązek;
5. Przebić gamę montażową oryginalnej wiązki;
6. Przeciągnąć sztywny drut przez otwór w gumie grodzi, przymocować konektory silnika taśmą izolacyjną do drutu;
7. Przeciągnąć wiązkę do komory silnika;
8. W przypadku sterownika zamontowanego na tylnej ścianie komory silnika rozebrać wygłuszenie tylnej ściany (plastikowe nakrętki + 2 górne śruby blachy mocującej sterownik silnika);
9. Przeciągnąć nową wiązkę (obok oryginalnych) do kostki A sterownika silnika (przepchać nową wiązkę przez otwór w macie wygłuszającej – tam gdzie przechodzi oryginalna);
10. Rozebrać kostkę A sterownika silnika
(można wypiąć kostkę sterownika silnika bez odłączania akumulatora, odczekać 15min od wyłączenia silnika)
11. Wyjąć różowe zabezpieczenie konektorów z lewej strony kostki (długie)
12. Usunąć żółte kołki zabezpieczające gniazda w miejscach gdzie będą wpięte konektory, wpiąć konektory zgodnie z schematem (zwrócić szczególną uwagę na kierunek wkładania konektora do gniazda kostki oraz na to czy zaskoczył – charakterystyczne „klik” tu bardzo często klienci popełniają błąd za płytko wpychając konektory);
(w celu identyfikacji numeru przewodu przydatny jest multimetr, można też zastosować metodę żaróweczki na 12V)
13. Kierunek wkładania konektorów do kostki - gniazdo i konektor nie są symetryczne (konektor pasuje tylko w jednej orientacji !!! – poglądowe zdjęcie z T-jeta oraz rys. poglądowy producenta). Przed włażeniem konektora do slotu należy przyjrzeć się gniazdu – prawidłowa orientacja konektora w poszczególnych rzędach kostki różni się od siebie (poniższe zdjęcie przedstawia orientację dla rzędu 4 oraz 3). Należy zwrócić na to szczególną uwagę ponieważ niewłaściwy kierunek wkładania może spowodować złamanie na siłę wpychanego konektora. Właściwy montaż skutkuje charakterystycznym „klik” (ząbek kostki zaskoczył w konektorze);
UWAGA konektory umieszcza się w gnieździe bez użycia jakichkolwiek narzędzi – wystarczy palcami popychać przewód aż do zaskoczenia konektora w gnieździe (charakterystyczne klik).
14. Rozpiska gniazd kostki A sterownika silnika (widok od strony przewodów)
15. Podłączyć zasilanie do pinu 13 kostki A (dolutować się do oryginalnego konektora)
16. Uruchomić opcję tempomatu w komputerze
UWAGA - zalecane izolowanie nowej wiązki taśmą parcianą.
raf31