opis karty pracy.odt

(37 KB) Pobierz

Analiza karty pracy dla dziecka 5-letniego:

 

     W badaniu uczestniczyło 45 dzieci w wieku 5 lat z trzech grup przedszkolnych, tj.Smerfoludki, Krasnoludki i Ufoludki. Skupiono się głównie na zbadaniu umiejętności:

           liczenia obiektów,

           używania liczby w znaczeniu kardynalnym i porządkowym,

           tworzenia zbiorów oraz ich klasyfikacji,

           dodawania i odejmowania przez liczenie na palcach aż do rachowania w pamięci,

           rozpoznawania znaków graficznych cyfr oraz znaków arytmetycznych,

           orientacji w przestrzeni,

           rozpoznawania figur geometrycznych,

           rozumienia następstwa dnia i nocy: nazywanie dni tygodnia i pór roku.

 

 

     Zadanie 1     Policz ile jest tu piłek. Wynik otocz pętelką.

Wszystkie dzieci wykonały zadanie prawidłowo, co wskazuje na dobre opanowanie umiejętności liczenia obiektów.

 

 

 

           Zadanie 2     Podaj wyniki dodawania i odejmowania

 

 



 

 

  Z całej badanej grupy 45 dzieci tylko pięcioro z nich myli wynik lub nie potrafi podać wyniku dodawania lub odejmowania. 31 dzieci potrafi prawidłowo podać wyniki działań oraz rozpoznaje i nazywa graficzne symbole cyfr i znaków arytmetycznych. Dodatkowo grupa dziewięciorga dzieci potrafi już liczyć w pamięci.

 

           Zadanie 3 W pierwszym zbiorze (kole) narysuj pięć chmurek, w drugim zbiorze słońce, a w trzecim 4 uśmiechnięte buzki. Gdzie jest najwięcej elementów? Postaw nad tym zbiorem czerwoną kropkę.

 

Po analizie tego zadania stwierdzono, że troje dzieci umieściło niewłaściwą liczbę elementów w jednym ze zbiorów, z czego tylko jedno dziecko potrafiło umiejscowić czerwoną kropkę nad zbiorem z największą liczbą elementów.

Troje innych dzieci umieściło prawidłową liczbę elementów w poszczególnych zbiorach, prawidłowo wskazały zbiór z największą liczbą elementów, ale czerwona kropka znalazła się pod zbiorem, zamiast nad nim.

  Pozostałe dzieci w liczbie 39 całkowicie prawidłowo wykonało zadanie.

 

 

           Zadanie 4    Pokoloruj siódmego buta

To zadanie zostało wykonane bezbłędnie wykonane przez całą badaną grupę dzieci
z naszego przedszkola.

 

 

           Zadanie 5     Po prawej stronie narysuj kwadrat, a po lewej trójkąt

 

 

 



  Analizując to zadanie stwierdzono, że tylko jedno z dzieci nie jest w stanie narysować obydwu figur geometrycznych, narysowało tylko kwadrat. Pozostałe dzieci prawidłowo narysowały obie figury geometryczne, jednak pięcioro z nich nie umieściło figur zgodnie z poleceniem (zamieniły figury miejscami).

 

 

 

 

 

Zadanie 6      Jaka pora roku jest teraz? Jaka pora roku będzie następna?

 

 

 



  Na przedstawionym wykresie widać, że większość dzieci tj. 35 zna obecną porę roku oraz następujące po niej lato. Dwoje dzieci potrafiło podać tylko nazwę następnej pory roku, natomiast nie wiedziały jak nazywa się obecna pora roku. Natomiast ośmioro dzieci z badanej grupy myliło nazwy – podając błędne pory roku.

 

 

Zadanie 7 Jaki dzień będzie po wtorku?

 

 



Tylko czworo dzieci nie znało odpowiedzi na zadane pytanie, z czego dwoje było
w stanie wymienić dni tygodnia w kolejności. Pozostałe 41 dzieci dało bezbłędną odpowiedz na pytanie.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin