Opis techniczny
1. Wstęp
Podstawą opracowania jest temat wydany przez Katedrę Inżynierii Drogowej Politechniki Gdańskiej. Celem opracowania jest zaprojektowanie dwóch typów skrzyżowań na drodze klasy Z (zaprojektowanej w ramach przedmiotu „Budowa dróg i autostrad” z semestru V) z drogą klasy L. Zleceniodawcą jest Katedra Inżynierii Drogowej Politechniki Gdańskiej.
Zakres opracowania obejmuje:
a) Opis techniczny
b) Rysunek nr 1 : Skrzyżowanie skanalizowane
c) Rysunek nr 2 : Skrzyżowanie typu małe rondo
d) Rysunek nr 3 : Profil podłużny terenu
2. Charakterystyka stanu istniejącego
Teren pod projekt skrzyżowania znajduje się na odcinku prostym drogi (1.982 km drogi) 206 m od najbliższego łuku poziomego. Pochylenie drogi na której przewiduje się skrzyżowanie wynosi 1,67%. W okolicach nie wstępują żadne zbiorniki wodne lub cieki wodne.
3.Opis przyjęcia założeń projektowych
a) Skrzyżowanie skanalizowane:
Klasa drogi – Z
Prędkość projektowa: 50 km/h
Szerokość pasów ruchu: 3 m
Długość odcinka akumulacji: 20 m
Długość odcinka zwalniania: 20 i 10 m
Długość odcinka zmiany pasa ruchu: 15 m
Największy skos załamania w planie krawędzi jezdni: 1:15
Wyspa rozdzielająca na drodze klasy L typu: mała kropla
b) Skrzyżowanie typu małe rondo
Średnica wyspy środkowej: 20 m
Średnica zewnętrzna ronda: 35 m
Szerokość jezdni ronda: 5,5 m
Szerokość pierścienia ronda: 2,0 m
Szerokość wlotu: 3,75 m
Promień wyokrąglający wlot: 13 m
Szerokość wylotu: 4,25 m
Promień wyokrąglający wylot: 15 m
Długość wyspy trójkątnej: 15 m
Maksymalna szerokość wyspy: 4,0 m
Największy skos załamania w planie krawędzi wyspy: 1:10
Promień wyokrąglenia załamania krawędzi jezdni – wlot: 50 m
Promień wyokrąglenia załamania krawędzi jezdni – wylot: 80 m
1
KaC2009