Jak automatycznie wypełniać komórki.docx

(44 KB) Pobierz

Jak automatycznie wypełniać komórki w Excel

 

Wypełniając tabele, często w sąsiadujące ze sobą komórki wpisujemy nazwy kolejnych dni tygodnia, następujące po sobie liczby czy daty. Warto wiedzieć, że Excel może z powodzeniem nas w tym zastąpić. Wystarczy skorzystać z funkcji autouzupełniania.

 

1. Otwieramy w Excelu arkusz, w którym chcemy wprowadzić na przykład nazwy dni tygodnia. Wpisujemy Poniedziałek.



excel1.jpg 



2. Klikamy na komórkę, którą przed chwilą wypełniliśmy, a następnie zatrzymujemy kursor myszy nad uchwytem u dołu jej obramowania.



excel2.jpg 

 

 

3. Przytrzymując wciśnięty lewy przycisk myszy, przeciągamy uchwyt wzdłuż kolumn lub wierszy, w których chcemy umieścić nazwy dni tygodnia. Komórki zostają uzupełnione automatycznie.

excel3.jpg 



4. Automatycznie możemy wstawiać do tabel nazwy miesięcy, daty, godziny i kolejne lata. Aby umieścić w arkuszu kolejne liczby, postępujemy tak samo, ale dodatkowo przytrzymujemy klawisz Control.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin