8.3.2.8 Packet Tracer - Troubleshooting IPv4 and IPv6 Addressing Instructions.docx

(120 KB) Pobierz

Packet Tracer - Rozwiązywanie problemów adresowania IPv4 i IPv6

Packet Tracer - Rozwiązywanie problemów adresowania IPv4 i IPv6

Topologia

Tshoot_IPv4_IPv6_Add_Topology.png

Tabela adresacji

Urządzenie

Interfejs

Adres IPv4

Maska podsieci

Brama domyślna

Adres IPv6/Prefiks

R1

G0/0

10.10.1.1

255.255.255.0

Nie dotyczy

Ga0/1

192.168.0.1

255.255.255.0

Nie dotyczy

2001:DB8:1:1::1/64

Nie dotyczy

G0/2

2001:DB8:1:2::1/64

N/A

S0/0/0

209.165.201.2

255.255.255.252

Nie dotyczy

2001:DB8:1:A001::2/64

Nie dotyczy

Link-local

FE80::1

Nie dotyczy

Dual Stack
Server

Karta sieciowa

64.100.1.254

255.255.255.0

64.100.1.1

2001:DB8:CAFE:1::10/64

FE80::A

PC1

Karta sieciowa

10.10.1.2

255.255.255.0

10.10.1.1

PC2

Karta sieciowa

192.168.0.2

255.255.255.0

192.168.0.1

2001:DB8:1:1::2/64

FE80::1

PC3

Karta sieciowa

2001:DB8:1:2::2/64

FE80::1

Cele

Część 1: Rozwiązywanie pierwszego problemu

Część 2: Rozwiązywanie drugiego problemu

Część 3: Rozwiązywanie trzeciego problemu

Scenariusz

Jesteś technikiem sieciowym pracującym dla firmy, która zdecydowała się na migrację z protokołu IPv4 na IPv6. W międzyczasie muszą być obsługiwane oba protokoły (dual-stack). Trzej współpracownicy zwrócili się do pomocy technicznej z problemami i otrzymali ograniczoną pomoc. Pomoc techniczna zgłosiła sprawę do Ciebie, czyli do technika poziomu 2. Twoim zadaniem jest zlokalizowanie źródła problemu i zastosowanie odpowiednich rozwiązań.

Part 1:       Rozwiązywanie pierwszego problemu

Klient używający PC1 zgłasza, że nie może wejść na stronę internetową dualstackserver.pka.

Step 1:       Zweryfikuj szczegółowe zgłoszenie biura pomocy technicznej.

Biuro pomocy technicznej zebrało od klienta przez telefon poniższe informacje. Upewnij się, że są one poprawne.

Zgłoszenie biura pomocy technicznej

Identyfikator klienta: PC1

Problem: Nie można wejść na stronę internetową dualstackserver.pka.

Szczegółowe informacje na temat problemu

Sprawdź, czy komputer ma adres IP w wyniku polecenia ipconfig?

Tak

Sprawdź, czy komputer może skontaktować się z bramą domyślną przy użyciu polecenia ping?

Tak

Sprawdź, czy komputer może skontaktować się z serwerem za pomocą polecenia tracert?

Tak

Sprawdź, czy komputer może skontaktować się z serwerem za pomocą nslookup?

Nie

Rozwiązanie: Przekazanie do pomocy technicznej poziomu 2.

 

Step 2:       Rozważ prawdopodobne przyczyny niepowodzenia.

a.       Zwróć uwagę na testy, które zostały przeprowadzone. Jeśli to możliwe, omów możliwe scenariusze, które tworzą tę sytuację z innymi technikami sieciowymi (koledzy z klasy).

b.       Uruchom więcej testów, jeśli to pomoże zwizualizuj problem. Tryb symulacji jest dostępny.

Step 3:       Zaproponuj sposób rozwiązania problemu.

Zrób listę rzeczy, które mogą być zmienione, aby rozwiązać ten problem. Rozpocznij od najbardziej prawdopodobnego rozwiązania.

Step 4:       Wykonaj plan.

Spróbuj najbardziej prawdopodobne rozwiązanie z listy. Jeśli zostało ono już wypróbowane, przejdź do następnego rozwiązania.

Step 5:       Sprawdź, czy problem został rozwiązany.

a.       Powtórz testy ze zgłoszenia z biura pomocy technicznej. Czy to rozwiązało problem?

b.       Jeśli problem nadal występuje, cofnij zmiany jeśli nie jesteś pewien, że są prawidłowe i powrócić do punktu 4.

Step 6:       Udokumentuj rozwiązanie.

Odnotuj rozwiązanie tego problemu. Jeśli ponownie spotkasz ten sam problem, notatki będą bardzo cenne.

_____________________________________________________________________________________

Part 2:       Rozwiązywanie drugiego problemu

Klient używający PC2 twierdzi, że nie może uzyskać dostępu do plików na DualStackServer.pka o adresie 2001:DB8:CAFE:1::10.

Step 1:       Zweryfikuj szczegółowe zgłoszenie biura pomocy technicznej.

Biuro pomocy technicznej zebrało od klienta przez telefon poniższe informacje. Upewnij się, że są one poprawne.

Zgłoszenie biura pomocy technicznej

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin