Lustbader Eric van Czarne ostrze.doc

(2329 KB) Pobierz
Czarne ostrze

Eric van Lustbader

Czarne ostrze

 

 

Przełożyli: Maria i Cezary Frąc

Tytuł oryginału: Black Blade

Wydanie oryginalne: 1992

Wydanie polskie 1995

 

 

Spis treści:

ŚWIĄTYNIA.              2

TOKIO - NOWY JORK.              2

KSIĘGA I - MIĘDZY DNIAMI.              7

I. NOWY JORK.              8

II. NOWY JORK - TOKIO.              26

III. WASZYNGTON - TOKIO.              37

IV. TOKIO - NOWY JORK.              47

V. NOWY JORK - TOKIO.              57

WOLF.              67

ELK BASIN-LIGHTNING RIDGE 1957-1964.              68

KSIĘGA II - ŻYCIE W CZASIE WOJNY.              80

VI. WASZYNGTON - EAST HAMPTON - TOKIO.              80

VII. TOKIO -EAST HAMPTON - WASZYNGTON - NOWY JORK.              95

VIII. WASZYNGTON - TOKIO - NOWY JORK.              110

IX. WASZYNGTON - TOKIO.              131

X. TOKIO - NOWY JORK - WASZYNGTON.              139

XI. NOWY JORK - WASZYNGTON - TOKIO.              144

XII. TOKIO - NOWY JORK - WASZYNGTON.              154

XIII. WASZYNGTON - NOWY JORK - WIEŚ W MASSACHUSETTS.              166

XIV. WASZYNGTON - TOKIO - BOSTON.              172

THORNBURG - MINAKO.              181

WIETNAM - KAMBODŻA 1971.              181

KSIĘGA III – ZAKAZANE SNY.              195

XV. TOKIO - WASZYNGTON.              195

XVI. TOKIO - WASZYNGTON.              204

XVII. WASZYNGTON - TOKIO.              210

XVIII. TOKIO - WASZYNGTON.              225

XIX. WASZYNGTON - TOKIO.              235

XX. TOKIO.              249

XXI. TOKIO - WASZYNGTON.              259

ROZSTANIE.              266

WASZYNGTON.              266

 

 

Dla Viktorii i Piranii & W.A.

 

 

ŚWIĄTYNIA.

 

 

TOKIO - NOWY JORK.

Pająk Wodny wyłonił się z niebieskawych zimowych cieni po drugiej stronie sadzawki niemal niezauważalnie. Bezszelestnie, jakby unosząc się w powietrzu, przemknął po wystających z nieruchomej wody kamieniach - był to widok piękny, a zarazem budzący grozę.

Płaskie szare kamienie porastał mech, zbrązowiały o tej porze roku, ale wydawało się, że Pająk Wodny w ogóle nie zakłóca zimowej drzemki roślinności.

Sadzawka znajdowała się w niewielkim ogrodzie o doskonałej kompozycji, otoczonym przez tokijskie wysokościowce, które pięły się w niebo niczym futurystyczny las. W ogrodzie przebywało dwoje ludzi: mężczyzna w ciemnoszarym prążkowanym garniturze i ciemnych pantoflach, ze złotym zegarkiem na ręku, oraz kobieta w jedwabnym kimonie. Mężczyzna stał w pobliżu potężnego głazu na szczycie pagórka porośniętego azaliami. Za nim, po prawej stronie, klęczała kobieta z pochyloną głową, śnieżnobiałymi dłońmi złożonymi skromnie i zamkniętymi oczami. Zdawało się, że tak jak azalie zapadła w hibernacyjny sen. Przed nią stała czarna taca z laki, zastawiona akcesoriami niezbędnymi do cianoju - ceremonii parzenia herbaty. Srebrne kimono Japonki żarzyło się w bladych promieniach słońca, a czerwone i czarne pióra wyhaftowanych feniksów drżały z każdym jej ruchem.

Naoharu Nishitsu był wysportowanym, dobrze zbudowanym mężczyzną po sześćdziesiątce. Miał schludny wąsik i krzaczaste brwi, a tęczówka jego prawego oka była całkowicie biała; nie mlecznobiała, jak czasami widuje się u niewidomych, ale o perłowym połysku.

Za plecami Nishitsu i jego towarzyszki wznosił się jeden z budynków klubu „Zakazane Sny". Tam, w wysłanym tatami pokoju, kryli się mężczyźni w ciemnych garniturach i przeciwsłonecznych okularach. Bez wątpienia mieli nie zarejestrowaną broń, a ich twarze napiętnowane były tym morderczym wyrazem, który cechuje wszystkich ludzi do wynajęcia. Nishitsu nigdy nie rozstawał się z zespołem ochroniarzy, nawet tutaj, w „Zakazanych Snach", gdzie jego słowo było prawem.

Mówiono, że człowiek ten nigdy nie podnosi głosu, ale właściwie nie musiał tego robić; jego gniew manifestował się fizycznie. Był częścią jego zastraszającej pozy. Ale trzeba przyznać, że Nishitsu nie brakowało siły: można ją było porównać z siłą grawitacji wokół czarnej dziury.

- Wezwałeś mnie, więc przyszedłem - powiedział Pająk Wodny, gdy stanął na pagórku.

Nazywał się Mizusumashi Kafu i nosił przydomek „Pająk Wodny", ale przyjaciołom i wrogom znany był jako Suma. Miał twarz drapieżnego ptaka, grasującego, jakby nie obowiązywały go prawa grawitacji, szpakowate włosy, skórę ogorzałą od słońca i wiatru. Pod krzaczastymi brwiami kryły się oczy, które wyglądały jak dziury w twarzy, ponieważ nigdy się nie poruszały, jednakże rejestrowały wszystko, co znajdowało się w ich zasięgu.

Suma ubrany był w czarne spodnie, buty na cienkich jak papier podeszwach i dopasowaną czarną bawełnianą koszulkę, która podkreślała muskulaturę ciała. Doskonale potrafił maskować towarzyszący mu ciągle niepokój. Suma był bardzo drobny, nawet jak na Japończyka. Nie cierpiał z tego powodu; niewielki wzrost uczynił atutem, dzięki któremu w bezpośredniej konfrontacji zyskiwał przewagę. Zdaniem Nishitsu, przeciwników Pająka Wodnego wyprowadzała w pole jego krucha, niemal kobieca sylwetka. Sumę cechowało rzadkie połączenie koba - chęć doświadczania duchowych aspektów męskości i ninkyo - osobistego kodeksu honorowego. Ninkyo zdecydowanie różniło się od zachodniego pojęcia sprawiedliwości, bezosobowej i obiektywnej; zależało całkowicie od jego stosunku do Stowarzyszenia Czarnego Ostrza.

Rytuał picia herbaty był długi, skomplikowany, a jednocześnie odprężał, bardziej bowiem niż wszelkie słowa potwierdzał szacunek, jakim darzyli się uczestniczący w nim mężczyźni. Pająk Wodny nie przywiązywał nadmiernej wagi do towarzyskich niuansów, jednakże tak samo jak Nishitsu rozkoszował się ceremonią. Potrafił również docenić zręczne, precyzyjne ruchy kobiety, która przyrządzała herbatę, podawała ją, przemykając w strojnym kimonie niczym oszałamiające origami, i w milczeniu czekała na opróżnienie filiżanek, by napełnić je ponownie. Zazdrościł Nishitsu; nienaganna postawa kobiety w tych nowoczesnych czasach była rzadkością.

- Toshin Kuro Kosai, Stowarzyszenie Czarnego Ostrza, wita cię z powrotem w swoim gronie, Suma-san. - Nishitsu odstawił filiżankę.

Suma schylił głowę odrobinę niżej niż Nishitsu, okazując w ten sposób wymagany szacunek.

- Wezwałeś mnie - powtórzył. - Coś się stało.

- Rzeczywiście, coś się stało.

Czy człowiek z zewnątrz uwierzyłby w moc przyczajoną w tej świątyni niczym duch szeptu? - pomyślał Nishitsu. - My, jądro stowarzyszenia, mamy dar, który pozwala rozsnuć sieć nieograniczonej władzy, a działające z ukrycia Toshin Kuro Kosai bez przeszkód dąży do podboju świata.

Nikt by w to nie uwierzył i na tym polega nasza przewaga. Nikt nam nie przeszkadza, nikt się nie sprzeciwia.

Jednak chyba nawet dla nas coś się zmieniło. Kiedyś mieliśmy dużo czasu - daleko więcej niż zwyczajny człowiek - na sformułowanie doskonałego planu podboju, podboju niewyobrażalnego dla umysłów ograniczonych.

A teraz Czas, któremu tradycyjnie się wymykaliśmy, stał się czynnikiem decydującym; podkrada się do nas niczym ohydny demon, jakbyśmy byli zwykłymi śmiertelnikami. Implikacje są zatrważające. Wszystkie nasze marzenia, przez dziesięciolecia budowane w mroku tajemnicy, rozwieją się, gdy padniemy ścięci wielką kosą Czasu.

Oczywiście, Nishitsu nie wypowiedział tego głośno. Rzekł tylko:

- Suma-san, wydaje się, że nadszedł czas, byś zaprezentował swe umiejętności w Ameryce.

W powietrzu rozległ się dźwięk przypominający granie cykady, ale zimą przecież nie było owadów. Nishitsu zdał sobie sprawę, że to Suma wydał ów dziwny odgłos.

- Zrobię, co każesz - powiedział Pająk Wodny.

- Zadanie jest skomplikowane, a jego realizacja może potrwać kilka miesięcy.

- Tym lepiej. - Suma wyglądał tak, jakby miał zamiar łakomie się oblizać.

- Jest pewien problem. Będziesz musiał współpracować z agentem, który jest już na miejscu.

Suma zmarszczył brwi.

- To jest sprzeczne z ustalonymi wcześniej regułami.

- Odmienne czasy dyktują odmienne reguły - rzucił ostro Nishitsu. - Musimy się dostosować, tak jak wierzba dostosowuje się do zmian pogody.

- Hai! - Suma ukłonił się. - Zrozumiałem.

- Mam nadzieję, że naprawdę zrozumiałeś, ponieważ nadciąga burza. Okoliczności wymusiły na nas rozpoczęcie ostatniego etapu i każdy krok, jaki teraz czynimy, może okazać się krytyczny.

- Nie zawiodę cię, Nishitsu-san.

- Nie - powiedział Nishitsu, patrząc na pochyloną w ukłonie głowę Pająka Wodnego. - Nie sądzę, byś miał mnie zawieść.

 

 

Lawrence Moravia leżał na dywanie, który kosztował więcej, niż wynoszą roczne dochody wielu ludzi. Nie było w tym nic dziwnego - dla niego dywan był symbolem, jednym z wielu, które zgromadził wokół siebie. Czuł, że ma obowiązek wspierania kurczącego się grona prawdziwych rzemieślników i artystów.

Był miliarderem, który wszystko zawdzięczał sobie, i nauczył się, że posiadanie takich pieniędzy wypycha człowieka z głównego strumienia codzienności. Wszyscy ciągnęli do pieniędzy jak niedźwiedź do miodu. Przypuszczał, że nie mogą nic na to poradzić; byli uwarunkowani niczym psy Pawłowa, uzależnieni od narkotyku bogactwa.

Rozprawiał się skutecznie z tymi rekinami; równie dobrze radził sobie ze zmieniającym się obliczem własnego interesu - inwestycjami budowlanymi na wielką skalę. Ze wszystkich nowojorskich superinwestorów jedynie on przewidział chudy okres na początku lat dziewięćdziesiątych i w tłustych latach poprzedniej dekady zgromadził olbrzymie rezerwy. „Każda zabawa ma swój kres" - brzmiało pierwsze i jedyne prawo, wbite mu do głowy przez człowieka, który nauczył go prowadzenia interesów.

I podczas gdy inni inwestorzy żyli zaciskając pasa albo poznawali smak bankructwa, Moravia nadal robił pieniądze.

Pieniądze. Łatwo powiedzieć, że pieniądze nie mają znaczenia, kiedy człowiek ma ich tyle, ile nie zdołałby wydać przez całe życie. Ale kilka lat temu Moravia zrozumiał, że to, co robi, już nie rozpala w nim ognia.

Wreszcie dostał propozycję, która niezmiernie go zaintrygowała, ponieważ od razu dostrzegł, że jeśli wyrazi zgodę, otrzyma tak upragnioną podnietę. Otóż zaproponowano mu, żeby został szpiegiem. Wiedział, czym się kierowano: był człowiekiem doskonale nadającym się do tego typu,, działalności. Prowadził nieszkodliwy interes, spędził wiele lat w Japonii, miał tam wiele kontaktów i przyjaciół, wykorzystywał japońskie techniki produkcyjne i marketingowe, płynnie władał japońskim oraz znał japońską mentalność. Poza tym był dostatecznie bogaty, by przyciągnąć uwagę właściwych ludzi w Tokio i tym samym uzyskać zaproszenie do „Zakazanych Snów".

I oczywiście ważne było to, że znał już Naoharu Nishitsu, przywódcę potężnej i niewiarygodnie bogatej Liberalnej Partii Demokratycznej.. Zrealizowali kilka wspólnych zamierzeń, dzięki którym Moravia zwiększył swój kapitał, a Nishitsu zdołał nawiązać kontakty w Nowym Jorku, gdzie w tych czasach trudno mu było samemu prowadzić interesy.

Nishitsu był kluczem do świata, który Moravia zamierzał skrycie spenetrować. Nie miałby żadnych wyrzutów sumienia, gdyby jego działalność doprowadziła do upadku Japończyka. Nishitsu zniszczył tak wielu ludzi, że nikt nie potrafił zrachować ich liczby, a poza tym, kontrolując polityczny klimat kraju, wypaczył życie niezliczonej rzeszy innych.

Nishitsu, tak samo jak Moravia, prowadził sekretne życie i Moravia został zobowiązany do wydobycia jego tajemnic na światło dzienne. Zadanie to niewątpliwie było bardzo niebezpieczne, ale właśnie z tego powodu szczególnie podniecające.

Moravia przyglądał się, jak piękna naga Japonka - jeszcze niemal dziewczyna - dolewa mu drinka. Robiła to bez pytania, zgodnie z japońskim zwyczajem. Między innymi dlatego w czasach młodości Japonia pociągała go tak bardzo.

Japonka usiadła obok niego. W maleńkim, pozbawionym okien pokoju stała się jeszcze jednym ze znajdujących się tam dzieł sztuki. Na jej twarzy widniał szczery, ale pozbawiony wyrazu uśmiech - symbol współczesnej Japonii. Przypomniała mu pierwszą Japonkę, jaką spotkał w Nowym Jorku, gdy był młodzieńcem. Tamta dziewczyna też miała świeżą cerę i chętnie spełniała jego najbardziej wyrafinowane zachcianki seksualne, pociągała go, kusiła do powrotu do Japonii, tak że prawie doprowadziła go do ołtarza, jednak cofnął dane słowo i od tej pory już nigdy nie zastanawiał się nad ożenkiem.

Kiedyś wyobrażał sobie, że przeszkodą w nawiązaniu trwałego związku jest jego wielkie bogactwo. Teraz wiedział lepiej. Przeszkodą było sekretne życie, otwierające się przed nim jak mak, którego pocałunek ożywia wszelkie rozkoszne marzenia. A dla zaspokojenia jego wybujałego apetytu seksualnego nie było miasta lepszego od Tokio.

Podniósł czerwony sznur z jedwabiu i owinął go wokół ręki. Drugi koniec przywiązany był do kostki dziewczyny. Wstał z wygodnej sofy i przyciągnął ją do twardego, prostego krzesła. Szarpnął i Japonka posłusznie usiadła twarzą do oparcia.

Ukląkł i przywiązał najpierw jedną, potem drugą kostkę dziewczyny do nóg krzesła. Następnie, używając kawałków jedwabnego sznura o różnej długości, przystąpił do najprzyjemniejszej czynności. Kiedy skończył, szyja, nadgarstki, talia, piersi, oczy i otwarte usta Japonki były spowite ciasnymi pętlami i węzłami, które w połączeniu z gładką, jędrną skórą tworzyły rodzaj żywej rzeźby - równie estetycznej, co podniecającej.

Bezradność dziewczyny - i płynące z tej bezradności zadowolenie - były dla Moravii magnesem, który go nieodparcie przyciągał. Wstał, obnażył się i położył ręce na jej ramionach. Wiedział, że Japonka nie może się ruszyć, nawet gdyby chciała. A oczywiście nie chciała.

Jego dłonie, pieszcząc jej boki, przesunęły się w dół pleców i chwyciły biodra. Ugiął kolana tak, że znalazłszy się na odpowiedniej wysokości, szarpnął za ciasno owiązane sznury i wszedł w nią.

Dziewczyna jęknęła przez jedwab zasłaniający jej usta, odchyliła głowę i oparła o jego piersi - nie widziała Moravii i przez to odbierała ów akt dużo intensywniej. Jednakże ten rodzaj wyrafinowanej przyjemności nie mógł trwać długo i wszystko skończyło się dla obojga zbyt szybko.

No cóż - pomyślał, ściskając jej piersi o twardych sutkach - może po przerwie na odpoczynek...

Wiedział, że ona jest gotowa już teraz.

Moravia niedawno wrócił z podróży do Tokio i teraz owładnęły nim wspomnienia ostatniej nocy spędzonej z dziewczyną o imieniu Evan; zrozumiał, że próbował powtórzyć przeżyte wówczas doznania. Przypomniał sobie, jak wtedy wczesnym rankiem, w chwilę po ostatecznym zaspokojeniu, dyskretne pukanie do rozsuwanych drzwi fusuma oznajmiło przybycie Naoharu Nishitsu.

Moravia zauważył, że gdy Nishitsu ją mijał, Evan skłoniła się tak nisko, iż jej czoło dotknęło tatami, jak gdyby Nishitsu był szogunem feudalnej Japonii. Kiedy podniosła głowę, Moravia dał jej znak, by zamknęła fusuma. Ku jego niezadowoleniu Japonka najpierw spojrzała na Nishitsu, by sprawdzić, czy potwierdza jego rozkaz. Na nieznaczne przyzwalające skinienie zasunęła drzwi.

Moravia zwrócił uwagę na paradoks tej sytuacji: Nishitsu, tradycjonalista, w schludnym zachodnim garniturze i krawacie, i on, człowiek Zachodu, w tradycyjnym jedwabnym kimonie. Nishitsu skierował dziwaczne, opalizujące oko na Moravię i mężczyźni dopełnili rytuału formalnego przywitania. Evan przyniosła herbatę. Chociaż herbata nie była zielona i ręcznie ubijana, Nishitsu z wdzięcznością przyjął filiżankę.

- Moravia-san, przyjacielu - zaczął, gdy wypili herbatę i Evan powtórnie napełniła filiżanki -przepraszam, że przerywam ci wypoczynek, lecz doszły mnie słuchy, iż za kilka dni wypadają twoje urodziny.

- To prawda, Nishitsu-san, ale zdumiewa mnie, iż interesuje cię takie nic nie znaczące wydarzenie. - Moravia starał się tak formułować zdania, by wyrażały jak największy szacunek.

Nishitsu siedział wyprostowany i nieruchomy niczym ołowiany żołnierzyk. Filiżanka ginęła w jego stwardniałych dłoniach. Każdy, kto interesował się Japonią natychmiast dostrzegał, że były one przez lata poddawane wytrwałym ćwiczeniom z użyciem drewna, kamieni, metalu i gorącego piasku.

- Przecież chyba zdajesz sobie sprawę - rzekł Nishitsu - że znaki upływającego czasu mają dla nas wielkie znaczenie. A cóż jest ważniejsze od dnia narodzin? Czeka nas noc świętowania.

- Dziękuję, Nishitsu-san - Moravia, rzeczywiście bardzo zadowolony, ukłonił się.

Nishitsu nieznacznie pochylił głowę, po czym podniósł się i wyszedł, pozostawiając w pokoju nieuchwytny ślad swojej obecności.

I jakaż uroczystość odbyła się w ostatnią noc pobytu Moravii w Tokio! Evan była jedynie przekąską zaostrzającą apetyt. Został ugoszczony przez Nishitsu i kilkoro ludzi ze ścisłego kręgu „Zakazanych Snów". Później, gdy różowo-granatowe niebo przybrało barwę i połysk macicy perłowej, a inni uczestnicy przyjęcia albo odeszli, albo leżeli pijani, Nishitsu postawił go na nogi i oznajmił: - Przyjęcie jeszcze nie skończone, Moravia-san

Włożyli płaszcze i opuścili mury posiadłości Taksówka czekała otworzyły się automatyczne drzwi. Wsiadł. Na wpół pijany odwrócił się i zobaczył, że Nishitsu stoi na krawężniku.

- Nie jedziesz?

- Nie tym razem - Nishitsu obdarzył go Uśmiechem, którym nie szafował zbyt hojnie. - Baw się dobrze, Moravia-san. Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin!

Drzwi zamknęły się i taksówka ruszyła. Wiatr wpadający przez uchylone okna działał otrzeźwiająco, więc Moravia zdążył dojść do siebie, zanim się zatrzymali.

Wysiadł z taksówki i zobaczył, że znajduje się w dzielnicy magazynów w pobliżu Sumidy. W powietrzu unosił się silny zapach ryb, a nad dachami niebo błyszczało w świetle wielkich lamp; przypuszczał, że to okolice Tsukiji, ogromnego tokijskiego targu rybnego.

Przy wejściu do magazynu czekała na niego kobieta. Światło pojedynczej gołej żarówki tworzyło u jej stóp złotą plamę.

- Lawrence-san.

Podszedł do niej i poznał ją.

- Minako-san.

Była piękną kobietą w nie określonym wieku, którą Nishitsu przedstawił mu pewnej nocy gdzieś przed rokiem w restauracji położonej wysoko nad centrum Tokio, Ginzą. Wyglądała na niezależną Japonkę pragnącą poznać Amerykanina. To mu pochlebiło, zostali przyjaciółmi na sposób japoński.

Minako roześmiała się na widok jego zdumionej miny.

- Biedny Lawrence-san, ze świata fantazji sprowadzony do szarej rzeczywistości. - Ujęła go pod ramię i powiodła magazynu. - Jakie było przyjęcie urodzinowe?

- Niezapomniane - mruknął.

- Dobrze. Zatem nie wolno nam cię teraz rozczarować.

Wsiedli do gigantycznej windy, której silniki pracowały prawie bezgłośnie. Moravia, wdychając woń oleju i środków dezynfekujących, zastanawiał się, dokąd jadą.

Wysiedli na trzecim piętrze. Minako poprowadziła go korytarzem pachnącym trocinami i rozgrzaną maszynerią.

W pomieszczeniu, które okazało się mniejsze, niż oczekiwał, zobaczył matowoczarny sześcian na wózku. Niewytłumaczalnie przypomniał mu widzianą kiedyś ilustrację z dziecięcej bajki.

Sześcian miał wszelkie rodzaje interface'ów, a z przodu wyświetlaczy.

- Lawrence-san, chciałabym, żebyś poznał Wyrocznię. - Minako wcisnęła guzik miniaturowego pilota i jakby na niewidoczny rozkaz prestidigitatora Wyrocznia ożyła.

- WITAM, MORAVIA-SAN. - Nie ulegało wątpliwości, że głos wydobywa się z sześcianu. - OD JAKIEGOŚ CZASU CZEKAŁAM NA TĘ CHWILĘ.

Moravia starał się ukryć zaskoczenie. Kątem oka dostrzegł, że zaciśnięte usta Minako wykrzywia nieznaczny uśmieszek. Chrząknął, zirytowany chwilowym zakłopotaniem.

- To jakieś nagranie.

- MUSZĘ SKORYGOWAĆ TO PRZYPUSZCZENIE - powiedziała Wyrocznia. - ACZKOLWIEK WYPOSAŻONO MNIE W URZĄDZENIA DO NAGRYWANIA I ODTWARZANIA ROZMÓW.

Moravia wlepiał oczy w maszynę, próbując zgłębić jej tajemnicę. Podszedł bliżej.

- Powiedz mi o tym coś więcej - zwrócił się do Minako.

Odpowiedzi udzieliła Wyrocznia.

- POWSTAŁAM W EFEKCIE KOMBINACJI HEURYSTYCZNYCH OBWODÓW NEUROLOGICZNYCH Z CAŁKOWICIE NOWĄ TECHNOLOGIĄ ZWANĄ LAPID. LAPID TO AKRONIM SŁÓW: LIGHT WAFER/PRISM GATE IMAGE DATA. INNYMI SŁOWY...

- Dość! - rzuciła ostro Minako, po czym uśmiechnęła się przepraszająco. - Dla wszystkich prócz najbardziej zapalonych naukowców te wyjaśnienia są zbyt męczące.

Moravia uczynił kolejny krok i zerknął w „twarz" sześcianu.

- Ale czym jesteś?

- PO PROSTU FORMĄ ŻYCIA - odparła Wyrocznia. - TAK, JAK MYŚLISZ.

Zapadła chwila ciszy. Przerwały ją słowa Moravii.

- Ja jestem formą życia. Ty nie.

- CHYBA JEDNAK MOŻEMY ZAŁOŻYĆ, IŻ JUŻ NIE JESTEŚ PRZEKONANY, ŻE ROZMAWIASZ Z MAGNETOFONEM.

Moravia nie wiedział, co zrobić. W milczeniu gapił się na Wyrocznię.

- W KAŻDYM RAZIE, TO CHYBA JASNE, ŻE ROZMAWIASZ - dodała uprzejmie Wyrocznia.

- Tak, rozmawiam.

- Z CZYM?

Moravia osłupiał, przechytrzony przez Wyrocznię. Nie potrafił wydusić ani słowa.

- ROZMAWIASZ ZE SKAŁĄ, DRZEWEM, ŹDŹBŁEM TRAWY, MORAVIA-SAN? A MOŻE STRACIŁEŚ ROZUM?

- Nie bądź śmieszna - odparł Moravia, zanim zdążył się powstrzymać. Zagryzł wargi, a twarz mu pociemniała na myśl o następstwach tej dyskusji.

- JESTEM FORMĄ ŻYCIA.

- Ale nie jesteś życiem - upierał się Moravia. - Nie masz ani żywych tkanek, ani narządów.

- MYŚLĘ, WIĘC JESTEM - stwierdziła Wyrocznia z prostą, acz niezaprzeczalną logiką. - ALE TU TAKŻE SIĘ MYLISZ, MORAVIA-SAN. OBMYŚLONA DLA MNIE TECHNOLOGIA LAPID OPIERA SIĘ NA ELEMENTACH LUDZKIEGO DNA, KTÓRE ROZDZIELAM I ANALIZUJĘ, WIDZISZ ZATEM, ŻE MAM W SOBIE ŻYCIE.

- Kołaczące się niczym motyl we wnętrzu słoja - rzekł łagodnie Moravia.

- Co? - zapytała Minako nie dosłyszawszy.

- WŁAŚNIE - odparła Wyrocznia, bo ona usłyszała.

Moravia uśmiechnął się.

- Wobec tego - powiedział, zatrzymując się przy czarnym sześcianie, potężnym niczym zapaśnik sumo - co możesz dla mnie zrobić?

- TO, CZEGO CHCIAŁEŚ, JUŻ ZOSTAŁO ZROBIONE - odpowiedziała Wyrocznia z przekorą psotnego dziecka.

A teraz był z powrotem w Nowym Jorku i przywierając do rozkosznie gorącego ciała, robił najlepszy użytek z wolnego czasu. Czekał na wezwanie swych mocodawców. Nishitsu niechcący otworzył drzwi do swego wewnętrznego sanktuarium i Moravia wchłonął wszystkie możliwe informacje. A było ich jeszcze więcej! Tak wiele, że wysłał zakodowany faks, w którym zażądał osobistego spotkania z szefem. Oczywiście, był to niebezpieczny precedens, sprzeciwiający się ostrym regułom, z którymi zapoznał się po zwerbowaniu, ale zważywszy nadzwyczajną naturę najnowszych informacji na temat Wyroczni, czuł się usprawiedliwiony.

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin