POZIOM PODSTAWOWY
1. Usłyszysz dwukrotnie komunikat dotyczący konkursu. Zdecyduj, które zdania są zgodne z treścią komunikatu (T), a które nie (F). Zaznacz znakiem X odpowiednią rubrykę w tabeli.
1.1. The competition lasts more than a month. - T1.2. The competition is open to both amateurs and professionals. - F1.3. It is necessary to use the Internet to enter the competition. - T1.4. People must send at least one photograph in every category. - F1.5. The winner will receive $1,000 in cash. - F
2. Usłyszysz dwukrotnie wypowiedzi pięciu osób na temat pracy domowej zadawanej w szkole. Do każdej osoby (2.1. – 2.5.) dopasuj zdanie podsumowujące jej wypowiedź (A – F). Wpisz odpowiednie litery do tabeli. Jedno zdanie podane zostało dodatkowo i nie pasuje do żadnej wypowiedzi.
2.1. - E - Too much homework may be bad for pupils’ health.2.2. - C - Good teaching is more important than homework.2.3. - B - Homework prepares you for further education.2.4. - F - Homework should keep pupils busy.2.5. - D - Homework should be more attractive.
3. Usłyszysz dwukrotnie wywiad z pisarzem. Z podanych możliwości odpowiedzi wybierz właściwą, zgodną z treścią tekstu. Zakreśl literę A, B lub C.
3.1. - B - had to earn his own money.3.2. - C - listen to the critical opinions of others.3.3. - A - depends on how much he writes by lunchtime.3.4. - B - anyone can think of a good story for a novel.3.5. - C - satisfied with the profession he has chosen.
4. Przeczytaj oferty pracy. Do każdego z podanych zdań (4.1. – 4.8.) przyporządkuj właściwą ofertę (A – E). Wpisz odpowiednią literę w każdą rubrykę tabeli. Każda z liter może być użyta więcej niż jeden raz.
4.1. You will be educating a group of people. - D4.2. You will have to gain some knowledge. - E4.3. You must be good at talking to customers. - A4.4. You will have to work weekly shifts. - B4.5. You may have to work at weekends. - E4.6. It is possible that you will work more hours in the future. - C4.7. You should know how to work in stressful situations. - A4.8. Experience is absolutely essential. - B
5. Przeczytaj tekst. Na podstawie informacji w nim zawartych zdecyduj, które zdania są zgodne z treścią tekstu (T), a które nie (F). Zaznacz znakiem X odpowiednią rubrykę w tabeli.
5.1. Schatz’s father told him to get dressed. - F5.2. The doctor left a prescription for three medicines. - F5.3. The boy asked his father to read to him. - F5.4. The boy was afraid to have visitors in his room. - T5.5. Schatz was listening carefully when his father was reading to him. - F5.6. The story is about a misunderstanding. - T
6. Przeczytaj tekst. Z podanych możliwości odpowiedzi wybierz właściwą, zgodną z treścią tekstu. Zakreśl literę A, B, C lub D.
6.1. - A - keeps away from new technologies. 6.2. - C - He has learned to work without access to the net. 6.3. - D - dislike getting too many emails. 6.4. - D - believes it is time-consuming. 6.5. - B - are not able to avoid using the Internet. 6.6. - B - explains why some people are not hi-tech fans.
POZIOM ROZSZERZONY
1. Uzupełnij każdą lukę jednym wyrazem, przekształcając wyraz podany w nawiasie, tak aby otrzymać logiczny i gramatycznie poprawny tekst.
1.1. improvement1.2. resistant1.3. unfortunately1.4. shortage1.5. psychiatrists1.6. treatment2. Wykorzystując wyrazy podane drukowanymi literami, uzupełnij każde zdanie, tak aby zachować znaczenie zdania wyjściowego. Nie zmieniaj podanych fragmentów i formy podanych wyrazów.2.1. You should not have brought your pet snake with you.2.2. We were about to leave the office when the phone rang.2.3. I sent her a present to make up for my bad behaviour.2.4. If it had not been for his help, I wouldn’t have finished it.4. Usłyszysz dwukrotnie pięć komunikatów radiowych. Przyporządkuj do każdego komunikatu (4.1. – 4.5.) właściwy nagłówek (A – F). Wpisz odpowiednie litery do tabeli. Jeden nagłówek został podany dodatkowo i nie pasuje do żadnego komunikatu.4.1. - A - SECURITY ALERT AFFECTS PASSENGERS4.2. - E - PASSENGERS SUFFER AS COMPANY COLLAPSES4.3. - B - DELAYS ON MOTORWAY DUE TO FUEL SPILL4.4. - F - TUNNEL CLOSED FOR SAFETY DRILL4.5. - C - AIRLINE THREATENED WITH BANKRUPTCY5. Usłyszysz dwukrotnie wypowiedź o pewnym zdarzeniu. Na podstawie usłyszanych informacji zdecyduj, które zdania są zgodne z treścią tekstu (T), a które nie (F). Zaznacz znakiem X odpowiednią rubrykę w tabeli.5.1. The speaker believes her story may have a depressing effect. - F5.2. The policeman followed the truck because it was speeding. - F5.3. The speaker does not consider the UPS slogan attractive. - T5.4. The number on the license plate of the truck was correct. - T5.5. In the story, a spelling mistake helps to arrest a criminal. - F6. Usłyszysz dwukrotnie wywiad z lekarzem. Z podanych możliwości odpowiedzi wybierz właściwą, zgodną z treścią tekstu. Zakreśl literę A, B, C lub D.6.1. - A - his mother suggested it.6.2. - B - didn’t live with his father.6.3. - B - pretended that she could read.6.4. - C - became the best student in his class.6.5. - D - became interested in during his medical studies.7. Przeczytaj tekst. Z podanych możliwości odpowiedzi wybierz właściwą, zgodną z treścią tekstu. Zakreśl literę A, B, C lub D.7.1. - D - anticipation7.2. - A - unaware she was learning names of things.7.3. - D - she got frustrated during the lesson.7.4. - C - realised how words function.7.5. - B - could neither see nor hear the surrounding world.8. Przeczytaj tekst, z którego usunięto cztery zdania. Dobierz brakujące zdania (A – F), tak aby otrzymać spójny i logiczny tekst. W każdą lukę (8.1. – 8.4.) wpisz literę, którą oznaczone jest brakujące zdanie. Dwa zdania podane zostały dodatkowo i nie pasują do tekstu.8.1. - F - He went about achieving this goal by producing and selling cars cheaply at a time when they were affordable only for the very rich.8.2. - E - Ford also discovered that producing spare parts and shipping them to market areas where they were put together helped lower production costs.8.3. - A - However, this forward looking and ingenious businessman did not foresee one thing.8.4. - D - Long hoods, trunks with tailfins, wraparound windshields, chrome grilles and bumpers were the embodiment of wealth.9. Przeczytaj tekst. Z podanych możliwości odpowiedzi wybierz właściwą, tak aby otrzymać logiczny i gramatycznie poprawny tekst. Zakreśl literę A, B, C lub D.9.1. - C - superstition9.2. - B - should ever leave9.3. - A - goes 9.4. - D - being kept9.5. - C - made up9.6. - D - as though
XYZseba