Kryteria budowy konspektu.doc

(86 KB) Pobierz
Kryteria budowy konspektu

Kryteria przygotowania konspektu z koszykówki

 

1.     Część opisowa

a)     temat – zgodny z tematem zamieszczonym w programie semestru

b)    zadania w zakresie

-         umiejętności

-         motoryki

-         wiadomości

-         akcent wychowawczy

c)     informacje dodatkowe w zakresie

-         klasa

-         płeć

-         ilość uczniów

-         czas trwania

-         przybory i przyrządy

2.     Tok lekcji i tabela

a)     Część wstępna

1)    Zorganizowanie grupy

2)    Motywacja do zajęć

3)    Rozgrzewka

b)    Część główna

4)    Kształtowanie i doskonalenie umiejętności oraz rozwijanie  sprawności

c)     Część końcowa

5)    Uspokojenie organizmu

6)    Czynności organizacyjno porządkowe

7)    Motywacja do samodzielnej pracy

 

Tok lekcji

Zadania szczegółowe

Dozowanie

Uwagi organizacyjno-metodyczne

 

 

3.     Uwagi dotyczące zadań szczegółowych lekcji

a)     rozgrzewka

-         cała z piłkami w postaci ćwiczeń kształtujących (może zawierać zabawę ożywiającą)

-         według kryteriów opisanych przy temacie

-         jednolita organizacyjnie (indywidualnie, w parach, w zespołach, każdy z piłką, piłka na parę, dwie piłki na parę itd.)

b)    część główna

-         realizacja tematu zgodnie z metodyką nauczania danego elementu

-         doskonalenie innego elementu wcześniej nauczanego lub stanowiącego podstawę do nauczania elementu określonego w temacie

-         forma zabawowa (zwiększenie atrakcyjności, intensywności, forma doskonaląca technikę)

-         zmienność pracy mięśniowej (np. ucząc podania nie można cały czas eksploatować mm ramion)

-         intensywność – lekcja nie może być statyczna, jeśli nauczany element jest realizowany w miejscu to należy intensyfikować część główną poprzez doskonalenie innego elementu, zastosowanie formy zabawowej lub modyfikując organizację ćwiczeń

-         ćwiczenia należy ponumerować

-         gra szkolna – zakończenie części głównej (określone zasady i organizacja tej gry)

-         rysunki do poszczególnych ćwiczeń zamieszczone w kolumnie "zadania szczegółowe" lub "czynności organizacyjno-metodyczne"

c)     część końcowa

-         uspokojenie organizmu w formie zabawowej lub poprzez ćwiczenia o niskiej intensywności (także korekcyjne)

4.     Ćwiczenia należy planować w oparciu o dostępny sprzęt i wyposażenie hali.

5.     Dozowanie powinno dotyczyć zarówno poszczególnych części lekcji, jak i każdego ćwiczenia (poprzez czas trwania lub ilość powtórzeń).

6.     Opis techniki nauczanego lub doskonalonego  elementu powinien być zamieszczony pod konspektem

7.     Konspekt musi być pisany samodzielnie – ewentualne kopiowanie konspektu lub jego części będzie wiązało się z wnioskiem do Uczelnianej Komisji Dyscyplinarnej

8.     Znaki graficzne do rysunków:

 

 

              - zawodnik ataku

 

                                          - zawodnik ataku z piłką

 

                            - obrońca

 

              - droga zawodnika bez piłki

 

              - droga piłki (podanie)

 

              - droga zawodnika z piłką (kozłowanie)

 

                            - rzut na kosz

 

                            - kosz

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin