1. Część opisowa
a) temat – zgodny z tematem zamieszczonym w programie semestru
b) zadania w zakresie
- umiejętności
- motoryki
- wiadomości
- akcent wychowawczy
c) informacje dodatkowe w zakresie
- klasa
- płeć
- ilość uczniów
- czas trwania
- przybory i przyrządy
2. Tok lekcji i tabela
a) Część wstępna
1) Zorganizowanie grupy
2) Motywacja do zajęć
3) Rozgrzewka
b) Część główna
4) Kształtowanie i doskonalenie umiejętności oraz rozwijanie sprawności
c) Część końcowa
5) Uspokojenie organizmu
6) Czynności organizacyjno porządkowe
7) Motywacja do samodzielnej pracy
Tok lekcji
Zadania szczegółowe
Dozowanie
Uwagi organizacyjno-metodyczne
3. Uwagi dotyczące zadań szczegółowych lekcji
a) rozgrzewka
- cała z piłkami w postaci ćwiczeń kształtujących (może zawierać zabawę ożywiającą)
- według kryteriów opisanych przy temacie
- jednolita organizacyjnie (indywidualnie, w parach, w zespołach, każdy z piłką, piłka na parę, dwie piłki na parę itd.)
b) część główna
- realizacja tematu zgodnie z metodyką nauczania danego elementu
- doskonalenie innego elementu wcześniej nauczanego lub stanowiącego podstawę do nauczania elementu określonego w temacie
- forma zabawowa (zwiększenie atrakcyjności, intensywności, forma doskonaląca technikę)
- zmienność pracy mięśniowej (np. ucząc podania nie można cały czas eksploatować mm ramion)
- intensywność – lekcja nie może być statyczna, jeśli nauczany element jest realizowany w miejscu to należy intensyfikować część główną poprzez doskonalenie innego elementu, zastosowanie formy zabawowej lub modyfikując organizację ćwiczeń
- ćwiczenia należy ponumerować
- gra szkolna – zakończenie części głównej (określone zasady i organizacja tej gry)
- rysunki do poszczególnych ćwiczeń zamieszczone w kolumnie "zadania szczegółowe" lub "czynności organizacyjno-metodyczne"
c) część końcowa
- uspokojenie organizmu w formie zabawowej lub poprzez ćwiczenia o niskiej intensywności (także korekcyjne)
4. Ćwiczenia należy planować w oparciu o dostępny sprzęt i wyposażenie hali.
5. Dozowanie powinno dotyczyć zarówno poszczególnych części lekcji, jak i każdego ćwiczenia (poprzez czas trwania lub ilość powtórzeń).
6. Opis techniki nauczanego lub doskonalonego elementu powinien być zamieszczony pod konspektem
7. Konspekt musi być pisany samodzielnie – ewentualne kopiowanie konspektu lub jego części będzie wiązało się z wnioskiem do Uczelnianej Komisji Dyscyplinarnej
8. Znaki graficzne do rysunków:
- zawodnik ataku
- zawodnik ataku z piłką
- obrońca
- droga zawodnika bez piłki
- droga piłki (podanie)
- droga zawodnika z piłką (kozłowanie)
- rzut na kosz
- kosz
Aguuul6