Wykonywanie konserwacji drewna i tworzyw drzewnych.pdf

(969 KB) Pobierz
MINISTERSTWO EDUKACJI
NARODOWEJ
Janusz Tokarski
Wykonywanie konserwacji drewna i tworzyw drzewnych
742[01].Z3.01
Poradnik dla ucznia
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy
Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego"
Recenzenci:
mgr inŜ. Urszula Przystalska
mgr inŜ. ElŜbieta Krajnik-Scelina
Opracowanie redakcyjne:
Janusz Tokarski
Konsultacja:
mgr Małgorzata Sołtysiak
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej, 742[01].Z3.01
”Wykonanie konserwacji drewna i tworzyw drzewnych”, zawartego w modułowym
programie nauczania dla zawodu stolarz.
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego"
1
SPIS TREŚCI
1.
2.
3.
4.
Wprowadzenie
Wymagania wstępne
Cele kształcenia
Materiał nauczania
4.1.
Środki
do ochrony chemicznej drewna – impregnacja drewna
4.1.1. Materiał nauczania
4.1.2. Pytania sprawdzające
4.1.3.
Ćwiczenia
4.1.4. Sprawdzian postępów
4.2. Urządzenia do impregnacji drewna oraz metody impregnacji drewna
4.2.1. Materiał nauczania
4.2.2. Pytania sprawdzające
4.2.3.
Ćwiczenia
4.2.4. Sprawdzian postępów
4.3. Zabezpieczenie przeciwogniowe drewna i materiałów drewnopochodnych
4.3.1. Materiał nauczania
4.3.2. Pytania sprawdzające
4.3.3.
Ćwiczenia
4.3.4. Sprawdzian postępów
5. Sprawdzian osiągnięć ucznia
6. Literatura
3
5
6
7
7
7
15
16
18
19
19
35
35
38
39
39
48
48
49
50
55
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego"
2
1. WPROWADZENIE
Poradnik będzie Ci pomocny w nabywaniu umiejętności z zakresu wykonywania
zabiegów konserwacyjnych drewna i tworzyw drzewnych, oceny jakości wykonanych prac
konserwatorskich oraz dokonywania właściwego wyboru materiałów konserwacyjnych.
W poradniku zamieszczono:
1) wymagania wstępne, czyli wykaz niezbędnych umiejętności, które powinieneś posiadać,
aby przystąpić do realizacji tej jednostki modułowej,
2) cele kształcenia tej jednostki modułowej, które określają umiejętności, jakie opanujesz
w wyniku procesu kształcenia,
3) materiał nauczania zawierający informacje niezbędne do realizacji zaplanowanych
szczegółowo celów kształcenia umoŜliwia samodzielne przygotowanie się do wykonania
ćwiczeń
i zaliczenia sprawdzianów,
Wykorzystaj do poszerzenia wiedzy wskazaną literaturę, oraz inne
źródła
informacji.
Obejmuje on równieŜ:
zadania sprawdzające wiedzę, niezbędną do wykonania
ćwiczeń,
ćwiczenia
z opisem sposobu ich wykonania, oraz wyposaŜenia stanowiska pracy,
sprawdzian postępów, który umoŜliwi sprawdzenie poziomu Twojej wiedzy po
wykonaniu
ćwiczeń.
4) sprawdzian osiągnięć w postaci zestawu zadań sprawdzających opanowanie umiejętności
określonych w tej jednostce modułowej,
5) wykaz literatury dotyczącej programu jednostki modułowej.
JeŜeli masz trudności ze zrozumieniem tematu, lub
ćwiczenia,
to poproś nauczyciela lub
instruktora o wyjaśnienie lub ewentualne sprawdzenie prawidłowości wykonywania danej
czynności.
Po zapoznaniu się z materiałem nauczania spróbuj zaliczyć sprawdzian z zakresu
jednostki modułowej.
Wykonując sprawdzian postępów, powinieneś odpowiadać na pytania tak lub nie.
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego"
3
Zgłoś jeśli naruszono regulamin