arkusz_obserwacji_zajec_w_przedszkolu.doc

(51 KB) Pobierz
Przykład

 

 

ARKUSZ OBSERWACJI ZAJĘĆ W PRZEDSZKOLU – PRZYKŁAD 1

 

1.    Informacje ogólne:

 

Imię i nazwisko nauczyciela:

 

 

Rodzaj zajęć:

 

 

Grupa:

 

 

Temat zajęć:

 

 

Cele ogólne i szczegółowe zajęć:

 

a)      ogólne:

 

b)     szczegółowe:

 

 

Data obserwacji:

 

 

Imię, nazwisko, funkcja obserwującego:

 

 

 

2.    Przebieg rozmowy przedobserwacyjnej:

 

a)      charakterystyka grupy:

……………………………..…………………………………….………………………

………………………………………………………………………………………………

b)     problemy pojawiające się na zajęciach:

……………………………………………………………………………...……………………………………………………………………………..……………………...

c)      stosowane przez nauczyciela metody nauczania:

……………………………………………………………………………..………………………………………………………………………………………………………..

d)     wykorzystywane środki dydaktyczne:

………………………………………………………..…………………………………………………………………………………………………………………………….

e)      sposób organizacji pracy:

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..….

f)       sukcesy grupy:

…………………………………………………………………………………………...

g)     ewentualne problemy wychowawcze:

……………………………………………………………………………...………………………………………………………………………………………………………..

h)     inne uwagi nauczyciela:

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….……………………

 

3.    Czynności obserwującego

 

Wykaz wiadomości i umiejętności przyswojonych przez dzieci

Spostrzeżenia obserwującego

 

 

 

 

 

 

 

 

Wykaz wiadomości i umiejętności częściowo przyswojonych przez dzieci

Spostrzeżenia obserwującego

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wykaz wiadomości i umiejętności, które nauczyciel rozpoczyna kształcić

Spostrzeżenia obserwującego

 

 

 

 

 

 

 

4.    Rozmowa poobserwacyjna:

 

a)      data rozmowy poobserwacyjnej: ……………………

b)     spostrzeżenia, uwagi i wnioski nauczyciela:

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

c)      wnioski obserwującego:

 

·         stopień osiągnięcia założonych celów zajęć:

……………………………………………………………………………………………………

·         zgodność tematyki zajęć z przyjętym programem i podstawą programową wychowania przedszkolnego

………………………………………………………………………………………………….

·         poziom sprawności osiągnięty przez dzieci, wynikający z celów zajęć:

…………………………………………………………………………………………………..

·         trafność doboru metod nauczania:

…………………………………………………………………………………………………..

·         dobór środków i pomocy dydaktycznych:

………………………………………………………………………………………………….

·         atmosfera panująca na zajęciach:

………………………………………………………………………………………………….

·         aktywność dzieci na zajęciach:

………………………………………………………………………………………………….

·         zainteresowanie dzieci zajęciami:

………………………………………………………………………………………………….

 

 

d)     kierunek dalszej pracy (wypełnia obserwujący wspólnie z nauczycielem), np.:

·         konieczność dokonania modyfikacji w obszarach: …………………………………………………………………………………………...

·         usprawnienie (wskazanych) działań: …………………………………………………………………………………………...

·         dokonanie modyfikacji programu nauczania w obszarze: ………………………………………………………………………………………...

·         konieczność indywidualizacji zadań w zakresie:

…………………………………………………………………………………………...

 

Podpis nauczyciela

Podpis obserwującego

 

 

 

              portalPRZEDSZKOLNY.pl              2

Zgłoś jeśli naruszono regulamin