ARKUSZ OBSERWACJI ZAJĘĆ W PRZEDSZKOLU – PRZYKŁAD 1
1. Informacje ogólne:
Imię i nazwisko nauczyciela:
Rodzaj zajęć:
Grupa:
Temat zajęć:
Cele ogólne i szczegółowe zajęć:
a) ogólne:
b) szczegółowe:
Data obserwacji:
Imię, nazwisko, funkcja obserwującego:
2. Przebieg rozmowy przedobserwacyjnej:
a) charakterystyka grupy:
……………………………..……………………………………….………………………
………………………………………………………………………………………………
b) problemy pojawiające się na zajęciach:
……………………………………………………………………………...……………………………………………………………………………..………………………...
c) stosowane przez nauczyciela metody nauczania:
……………………………………………………………………………..………………………………………………………………………………………………………..
d) wykorzystywane środki dydaktyczne:
………………………………………………………..…………………………………………………………………………………………………………………………….
e) sposób organizacji pracy:
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..….
f) sukcesy grupy:
…………………………………………………………………………………………...
g) ewentualne problemy wychowawcze:
……………………………………………………………………………...………………………………………………………………………………………………………..
h) inne uwagi nauczyciela:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….……………………
3. Czynności obserwującego
Wykaz wiadomości i umiejętności przyswojonych przez dzieci
Wykaz wiadomości i umiejętności częściowo przyswojonych przez dzieci
Wykaz wiadomości i umiejętności, które nauczyciel rozpoczyna kształcić
4. Rozmowa poobserwacyjna:
a) data rozmowy poobserwacyjnej: ……………………
b) spostrzeżenia, uwagi i wnioski nauczyciela:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
c) wnioski obserwującego:
· stopień osiągnięcia założonych celów zajęć:
……………………………………………………………………………………………………
· zgodność tematyki zajęć z przyjętym programem i podstawą programową wychowania przedszkolnego
………………………………………………………………………………………………….
· poziom sprawności osiągnięty przez dzieci, wynikający z celów zajęć:
…………………………………………………………………………………………………..
· trafność doboru metod nauczania:
· dobór środków i pomocy dydaktycznych:
· atmosfera panująca na zajęciach:
· aktywność dzieci na zajęciach:
· zainteresowanie dzieci zajęciami:
d) kierunek dalszej pracy (wypełnia obserwujący wspólnie z nauczycielem), np.:
· konieczność dokonania modyfikacji w obszarach: …………………………………………………………………………………………...
· usprawnienie (wskazanych) działań: …………………………………………………………………………………………...
· dokonanie modyfikacji programu nauczania w obszarze: ………………………………………………………………………………………...…
· konieczność indywidualizacji zadań w zakresie:
Podpis nauczyciela
Podpis obserwującego
portalPRZEDSZKOLNY.pl 2
a.nie