004_Plany pracy cz 4.doc

(255 KB) Pobierz
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ

MAJ

Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:

Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej podczas zabaw ruchowych, plastycznych.

Zachęcanie do prowadzenia obserwacji i wyciągania wniosków na ich podstawie.

Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

Uświadamianie, że dzielenie się może sprawiać radość wszystkim.

Aktywne włączanie dzieci w przygotowania do rodzinnego święta.

Umożliwienie wspólnej zabawy dzieciom i ich rodzicom; czerpanie radości ze wspólnej zabawy.

Rozwijanie umiejętności różnicowania i nazywania kierunków w przestrzeni i na kartce.

Utrwalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej wyrazów.

Uświadomienie niebezpieczeństwa wynikającego ze spotkania z nieznajomym zwierzęciem.

Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: weterynarz.

Odbieranie otaczającego nas świat poprzez różne zmysły.

Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.

Wprowadzenie wzoru graficznego liczb 9, 0.

Posługiwanie się w zabawach literami i cyframi.

Kształcenie percepcji wzrokowej odszukiwanie elementów na obrazku,  układanie symboli (liter, cyfr) według wzoru i z pamięci przygotowanie do czytania i pisania.

Nauka piosenek i pląsów.

Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

 

Temat kompleksowy: JAK POWSTAJE KSIĄŻKA

Temat dnia

Formy aktywności dzieci

Cele dnia

Realizacja podstawy programowej

Uwagi

MOJE KSIĄŻKI

Zabawy dowolne dzieci w kącikach zainteresowań .

„Dopasuj w pary” zabawa słownikowa.

Książka – rozmowa dotycząca treści opowiadania.

„W księgarni” zabawa dydaktyczna.

„Układamy książki na półce” – zabawa ruchowa.

Praca z K4., 1 – rozwijanie logicznego myślenia, odczytywanie kodu  i umieszczanie nalepek w odpowiednich miejscach. Łączenie w pary takich samych książek.

Spacer po najbliższej okolicy przedszkola.

Wycieczka do pobliskiej księgarni.

„Sklep z książkami” – zabawa matematyczna.

Odgadywanie zagadek dotyczących bohaterów znanych książek i bajek.

Praca z WP – wykonanie zakładki do książki.

Słuchanie tekstu literackiego czytanego przez gościa.

Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

Dziecko:

-   dobiera obrazki w pary tak, by pasowały i uzasadnia swój wybór;

-   posługuje się pojęciami: podręcznik, encyklopedia, itp.;

-   prawidłowo reaguje na polecenia N.;

-   odczytuje informacje przedstawione za pomocą kodu, symboli;

-   przestrzega zasad dobrego wychowania podczas wycieczki do księgarni;

-   angażuje się w zabawę tematyczną, pełni w niej określoną rolę;

-   koncentruje uwagę na treści zabawek; tworzy pojęcie na podstawie definicji;

-   wykonuje zakładkę według instrukcji N.

1.1; 1.2; 1.3

2.4; 2.5

3.1; 3.2; 3.3

4.2

5.3; 5.4

14.3; 14.4; 14.5

 

W BIBLIOTECE

Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

„Zabawa z pojęciami” zabawa dydaktyczna.

Kłopoty w bibliotece słuchanie wiersza M. Przewoźnika. Rozmowa dotycząca wiersza.

„Czym różnią się książki?” – zabawa dydaktyczna.

Praca z K4., 2 – liczenie głosek w wyrazach. Łączenie książek od największej do najmniejszej.

„Jesteśmy bohaterami bajek” – zabawa ruchowa.

Spacer po najbliższej okolicy przedszkola.

Wycieczka do biblioteki.

W bibliotece – osłuchanie z piosenką.

Praca plastyczna projektowanie okładki swojej ulubionej książki.

W bibliotece – nauka pierwszej zwrotki i refrenu piosenki.

Słuchanie tekstu literackiego czytanego przez gościa.

Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

Dziecko:

-     tworzy definicję pojęcia;

-     koncentruje uwagę na treści wiersza;

-     udziela sensownej odpowiedzi na zadawane pytania i buduje dłuższą, spójną wypowiedź;

-     wskazuje różnice i podobieństwa pomiędzy różnymi książkami;

-     interesuje się książkami zgromadzonymi w kąciku książki;

-     korzysta z kącika książki zgodnie z zasadami;

-     przelicza głoski w wyrazie;

-     odgrywa krótkie scenki pantomimiczne;

-     właściwie zachowuje się w bibliotece;

-     wystukuje rytm za pomocą układu z klocków;

-     śpiewa piosenkę;

-     maluje farbami z wyobraźni.

1.1; 1.2; 1.3

2.4; 2.5

3.1; 3.2; 3.3; 3.4

5.3; 5.4

8.1; 8.2

9.2

11.1; 11.2

14.3; 14.4; 14.5

 

JAK POWSTAJE KSIĄŻKA

Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

„Zabawy z pojęciami” – zabawa dydaktyczna.

„Jak powstaje książka?” rozmowa z dziećmi.

W bibliotece” zabawa ilustracyjna i nauka drugiej zwrotki piosenki.

Pisarz” zabawa słownikowa.

Mali graficy” zabawa ruchowa.

Dyktando graficzne” zabawa dydaktyczna.

Spacer po najbliższej okolicy przedszkola.

Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

Książki na półce” zabawa dydaktyczna.

Praca z K4., 3 – wprowadzenie liczebnika porządkowego i głównego 9. Rysowanie po kropkach i po śladzie.

Zabawa w grafika praca plastyczna

Słuchanie tekstu literackiego czytanego przez gościa.

Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

Dziecko:

-    tworzy definicję pojęcia;

-    wyjaśnia etapy powstawania książki i znaczenie pojęć: drukarz, grafik, autor, itp.;

-    ilustruje ruchem treść piosenki;

-    posługuje się przymiotnikami na określenie cech przedmiotu;

-    rysuje w powietrzu z wyobraźni;

-    różnicuje kierunki w przestrzeni;

-    rysuje na dowolny temat;

-    koncentruje uwagę na treści słuchanego opowiadania lub wiersza.

 

1.1; 1.2; 1.3

2.4; 2.5

3.1; 3.2; 3.3; 3.4

5.3; 5.4

8.1; 8.2

9.2

13.1; 13.2; 13.4

14.3; 14.4

 

SZANUJMY KSIĄŻKI

Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

Dobrze źle” zabawa dydaktyczna.

Skarga książki – słuchanie wiersza J. Huszczy.

„Kącik książki” – dokonywanie napraw o obkładanie książek.

„Jesteśmy bohaterami bajek” – zabawa ruchowa.

Maszyna drukarska” zabawa ruchowa.

„Nasze czasopisma” rozmowa z dziećmi.

Spacer po najbliższej okolicy przedszkola.

Zabawy dowolne w ogrodzie przedszkolnym.

Praca z K4., 4 – dokładanie do 4, przeliczanie.

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin