Maly_Elementarz_Plan miesieczny(1).doc

(1650 KB) Pobierz

 

PLAN Y              MIESIĘCZNE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ROCZNE PRZYGOTOWANIE PRZEDSZKOLNE


Opracowanie i redakcja

Stanisława Stępień

 

Koordynator projektu

Iza Parlicka

 

Redakcja językowa

Beata Pędziwilk

 

Skład i łamanie

Marek Zapała

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wydawca oświadcza, że dołożył wszelkich starań, aby dotrzeć do wszystkich właścicieli i dysponentów praw autorskich.

 

Książka, którą nabyłeś, jest dziełem twórcy i wydawcy. Prosimy, abyś przestrzegał praw, jakie im przysłu- gują. Jej zawartość możesz udostępnić nieodpłatnie osobom bliskim lub osobiście znanym. Ale nie publikuj jej w internecie. Jeśli cytujesz jej fragmenty, nie zmieniaj ich treści i koniecznie zaznacz, czyje to dzieło.   A kopiując jej część, rób to jedynie na użytek osobisty.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

© 2016 Wydawnictwo JUKA-91


Szanujmy cudzą własność i prawo. Więcej na www.legalnakultura.pl

 

Polska Izba Książki


 

 

Grupa MAC S.A.

25-561 Kielce, ul. Witosa 76

tel. 41 366 55 55; faks 41 366 33 02

e-mail: mac@mac.pl; www.mac.pl


 

Treści

programowe

 

Dzień tygodnia/ temat dnia

 

Aktywność i działalność

dziecka

 

 

Cele ogólne

 

 

Cele operacyjne

Numery obszarów z podsta- wy pro- gramowej

 

Książka, karty pracy

Wrzesień – tydzień pierwszy. Temat tygodnia: Witajcie w przedszkolu (zerówce)!

   Ćwiczenia poranne – zestaw nr I (ułożone przez autora).

   Zabawy ruchowe: Pociąg imion, Prawa ręka i lewa ręka, Skaczące piłeczki (ułożone przez autora).

   Zabawa orientacyjno-porządkowa Tworzymy pary (ułożona przez autora).

   Zabawy ruchowe na placu przedszkolnym – zachęcanie do zgodnych zabaw zespołowych z wykorzystaniem piłek i skakanek.

Nasza grupa Współtworzenie przyja- znej atmosfery w grupie

  poznanie imion i na- zwisk dzieci z grupy,

  przestrzeganie wspól- nie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.

Uczymy się czytać Rozwijanie spostrzega- nia wzrokowego

  poznanie zapisu swojego imienia i za- pisów imion kolegów i koleżanek z grupy, rozpoznawanie ich, układanie według wzoru.

1. Poznajemy przedszkole (zerówkę)

   Zabawy konstrukcyjne z wy- korzystaniem różnorodnych klocków; układanie puzzli, rozmowy indywidualne

i w małych zespołach – za- chęcanie do poznawania kolegów, ośmielanie nie- śmiałych dzieci.

   Zabawy z wykorzystaniem rymowanki Powitanie.

   Zabawa pozwalająca poznać imiona kolegów z grupy oraz ich ulubione zajęcia – Poznajmy się.

   Zwiedzanie przedszkola (szkoły).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

− zapoznanie z po- mieszczeniami znajdującymi się w przedszkolu (szkole)

Dziecko:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

− nazywa pomiesz- czenia znajdujące się w przedszkolu (szkole) i wie, do czego one służą

1.1., 2.1.,

3.1., 5.3.,

5.4.

cz. 1, s. 3

3


(Nasze przedszkole. Program edukacji przedszkolnej wspoma- gający rozwój aktywno- ści dzieci, Grupa MAC S.A. 2016, s. 34).

 

   Nauka rozpoznawania wła- snego znaczka na podstawie różnych ćwiczeń (karta pracy).

   Zabawy na placu przed- szkolnym (szkolnym), po zapoznaniu się z jego

wyposażeniem i zwróceniu uwagi na bezpieczne korzy- stanie ze znajdującego się tam sprzętu.

   Ekspresja słowna.

   Ćwiczenie sprawności manualnej i spostrzegaw- czości – Kolorowe worki.

− rozwijanie per- cepcji wzrokowej

− rozpoznaje swój znaczek

 

 

2. Ja i moi koledzy

   Ćwiczenia pozwalające

na poznanie własnych rąk –

Poznajemy nasze dłonie.

   Zabawy dydaktyczno-ru- chowe ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin