PLAN Y MIESIĘCZNE
ROCZNE PRZYGOTOWANIE PRZEDSZKOLNE
Opracowanie i redakcja
Stanisława Stępień
Koordynator projektu
Iza Parlicka
Redakcja językowa
Beata Pędziwilk
Skład i łamanie
Marek Zapała
Wydawca oświadcza, że dołożył wszelkich starań, aby dotrzeć do wszystkich właścicieli i dysponentów praw autorskich.
Książka, którą nabyłeś, jest dziełem twórcy i wydawcy. Prosimy, abyś przestrzegał praw, jakie im przysłu- gują. Jej zawartość możesz udostępnić nieodpłatnie osobom bliskim lub osobiście znanym. Ale nie publikuj jej w internecie. Jeśli cytujesz jej fragmenty, nie zmieniaj ich treści i koniecznie zaznacz, czyje to dzieło. A kopiując jej część, rób to jedynie na użytek osobisty.
© 2016 Wydawnictwo JUKA-91
Szanujmy cudzą własność i prawo. Więcej na www.legalnakultura.pl
Polska Izba Książki
Grupa MAC S.A.
25-561 Kielce, ul. Witosa 76
tel. 41 366 55 55; faks 41 366 33 02
e-mail: mac@mac.pl; www.mac.pl
Treści
programowe
Dzień tygodnia/ temat dnia
Aktywność i działalność
dziecka
Cele ogólne
Cele operacyjne
Numery obszarów z podsta- wy pro- gramowej
Książka, karty pracy
Wrzesień – tydzień pierwszy. Temat tygodnia: Witajcie w przedszkolu (zerówce)!
• Ćwiczenia poranne – zestaw nr I (ułożone przez autora).
• Zabawy ruchowe: Pociąg imion, Prawa ręka i lewa ręka, Skaczące piłeczki (ułożone przez autora).
• Zabawa orientacyjno-porządkowa Tworzymy pary (ułożona przez autora).
• Zabawy ruchowe na placu przedszkolnym – zachęcanie do zgodnych zabaw zespołowych z wykorzystaniem piłek i skakanek.
Nasza grupa Współtworzenie przyja- znej atmosfery w grupie
− poznanie imion i na- zwisk dzieci z grupy,
− przestrzeganie wspól- nie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
Uczymy się czytać Rozwijanie spostrzega- nia wzrokowego
− poznanie zapisu swojego imienia i za- pisów imion kolegów i koleżanek z grupy, rozpoznawanie ich, układanie według wzoru.
1. Poznajemy przedszkole (zerówkę)
• Zabawy konstrukcyjne z wy- korzystaniem różnorodnych klocków; układanie puzzli, rozmowy indywidualne
i w małych zespołach – za- chęcanie do poznawania kolegów, ośmielanie nie- śmiałych dzieci.
• Zabawy z wykorzystaniem rymowanki Powitanie.
• Zabawa pozwalająca poznać imiona kolegów z grupy oraz ich ulubione zajęcia – Poznajmy się.
• Zwiedzanie przedszkola (szkoły).
− zapoznanie z po- mieszczeniami znajdującymi się w przedszkolu (szkole)
Dziecko:
− nazywa pomiesz- czenia znajdujące się w przedszkolu (szkole) i wie, do czego one służą
1.1., 2.1.,
3.1., 5.3.,
5.4.
cz. 1, s. 3
3
(Nasze przedszkole. Program edukacji przedszkolnej wspoma- gający rozwój aktywno- ści dzieci, Grupa MAC S.A. 2016, s. 34).
• Nauka rozpoznawania wła- snego znaczka na podstawie różnych ćwiczeń (karta pracy).
• Zabawy na placu przed- szkolnym (szkolnym), po zapoznaniu się z jego
wyposażeniem i zwróceniu uwagi na bezpieczne korzy- stanie ze znajdującego się tam sprzętu.
• Ekspresja słowna.
• Ćwiczenie sprawności manualnej i spostrzegaw- czości – Kolorowe worki.
− rozwijanie per- cepcji wzrokowej
− rozpoznaje swój znaczek
2. Ja i moi koledzy
• Ćwiczenia pozwalające
na poznanie własnych rąk –
Poznajemy nasze dłonie.
• Zabawy dydaktyczno-ru- chowe ...
maniabania