ADVENT RISING
Str. 1
SPIS TREŚCI
Wymagania Systemowe……………………………………………………….2
Wstęp…………………………………………………………………………..3
Klawisze kontrolne……………………………………………………………4
Menu Główne………………………………………………………………….6
Zapis i Wczytywanie Gry……………………………………………………...6
Opcje…………………………………………………………………………...7
Ekran Bojowy………………………………………………………………….9
Cele……………………………………………………………………………10
Punkty Kontrolne……………………………………………………………..10
Menu Pauzy……………………………………………………………………11
Szybkie Namierzanie………………………………………………………….12
Twój Widok Pola Bitwy……………………………………………………….13
Inventory: Uzbrajanie Broni i Mocy…………………………………………..13
Używanie Broni…………………………………………………………14
Używanie Mocy…………………………………………………………16
Walka z bliska…………………………………………………………..17
Prowadzenie Scythe…………………………………………………………….18
Wykorzystanie wież obrony przeciwlotniczej…………………………………19
Postacie………………………………………………………………………….19
Str. 2
WYMAGANIA SYSTEMOWE
Minimalne:
Windows 2000/XP
Pentium 2.0 III lub AMD Athlon 2.0 GHz
256 MB RAM
Karta Graficzna ATI 9000 128 MB lub lepsza, albo GeForce 3 128 MB lub lepsza (z wyjątkiem GeForce 4 MX)
Karta Dżwiękowa kompastybilna z DirectX 8.1 lub lepsza.
DirerctX 8.1
Minimum 5,5 wolnej przestrzeni na HD
Płyta/karta dźwiękowa NVIDIA® nFORCE™ zawierająca cyfrowy interaktywny dekoder Dolby® potrzebny do odbioru Dolby Digital Audio.
Napęd DVD
Mysz i klawiaturę kompatybilną z Windows
Uwaga: na dysku gry zawarty jest DirectX® 9.0c
Wymagania zalecane:
Pentium® IV lub AMD Athlon™ 3.4 GHZ
512 MB RAM
Karta graficzna 256 MB GeForce FX 56000 lub lepsza, albo ATI® Radeon 9600 lub lepsza.
Sound Blaster seria Audigy 2 lub lepsza
Gamepad.
Str. 3
WPROWADZENIE
MITYCZNE ISTOTY
Niezliczone cywilizacje Obcych uważały Ludzi za Istoty mityczne. Człowiek jest dla nich wspaniałym skarbem, którego istnienie aż do chwili obecnej było wątpliwe. Od Tysiącleci po Wszechświecie krążyły baśniowe opowieści o legendarnych mocach Ludzi. Istnieje jednak cywilizacja, która dąży do całkowitej eksterminacji rodzaju ludzkiego.
Aż do dziś, ludzie niczego o tym wszystkim nie wiedzieli.
Niewielka grupka ludzi doznaje niezbyt miłych wrażeń podczas pierwszego kontaktu z obcą kulturą. Kapitan Gideon Wyeth ma honor dołączyć do tych ludzi w misji udającej się na powitanie z Aurelianami – przedstawicielami cywilizacji znacznie bardziej rozwiniętej, niż nasza.
Gideon dowie się wkrótce, że ludzkość stoi jednocześnie w obliczu zagłady i na progu niesłychanego rozwoju, który może całkowicie zmienić jej oblicze i status wśród galaktycznych cywilizacji. Odnajdzie również owe legendarne ludzkie moce, które spłyną z jego własnych dłoni. Nadchodzi era Ludzkości…
Str. 4
KLAWISZE KONTROLNE
Sterowanie
MENU
Start/Pauza/poprzedni ekran………………. Klawisz ESC
Wybierz opcje Menu…………………………Lewy Klawisz Myszy (LKM)
STEROWANIE GIDEONEM
Naprzód…………………………W
Wstecz…………………………....S
W lewo…………………………...A
W Prawo…………………………D
Ładuj Skok………………………..Shift + Spacja
Skok………………………………Spacja
Podciągnij się w górę ze zwisu…….Spacja
Unik ze zwisu……………………...Shift
Akrobacja………………………….Shift + kursor kierunku
Atak w bitwie………………………F
Kucnij/wstań……………………….C
Aktywuj……………………………..E
Szybkie namierzanie celu……………Kółko myszy góra/dół lub kursory Lewy/Prawy
Odrzucenie celu……………………..Trzeci klawisz myszy
Broń z lewej ręki……………………. Q
Broń z prawej ręki…………………....E
Strzelaj z lewej………………………..LKM
Strzelaj z prawej……………………....PKM
Zmieniaj broń w lewej………………..1
Zmieniaj broń z prawej………………2
Przeładuj……………………………..R
Rzut granatem………………………..G
Zmień granat…………………………X
Str. 5
STEROWANIE SCYTHE (POJAZD)
Wejdź/wyjdź (kabina kierowcy)………E
Wejdź/wyjdź (wieżyczka)……………..E
Naprzód………………………………W
Wsteczny bieg…………………………S
Skręt…………………………………...Mysz
Turbo………………………………….LKM
Gwałtowne hamowanie………………...PKM
Skok (w wieżyczce)……………………Spacja
Celowanie działka łańcuchowego………Mysz.
Strzał…………………………………..LKM
OKRĘTY/PROMY
Sterowanie……………………………..Mysz
Silniki ciągu głównego………………….LKM
Silniki wsteczne…………………………S
WIEŻYCZKI PRZECIWLOTNICZE
Wejdź/wyjdź …………………………..E
Celowanie……………………………….Mysz
Strzał……………………………………..LKM
Str. 6
MAIN MENU (Menu Główne)
Po ukazaniu się ekranu tytułowego naciśnij dowolny klawisz – ukaże się Menu Główne
PLAY GAME (Graj)
Mysz i LKM pozwoli Ci wybrać odpowiednie opcje ekranu.
GAME LOAD AND SAVE (wczytywanie i zapisywanie gry)
NEW GAME (Nowa Gra)
Żeby rozpocząć nową grę wybierz zakładkę New Game, a potem PLAY (Graj).
LOAD GAME (wczytaj grę)
Wybierz z Menu Głównego (MAIN MENU) opcję PLAY GAME, żeby ujawnić ekran Load Game (ekran gier zapisanych). Ponumerowane zakładki kryją pliki z zapisanymi grami. Zerknij na dół ekranu, żeby zobaczyć zaawansowanie gry i datę zapisu gry. Potem wybierz dowolną grę, którą chcesz kontynuować.
SAVE GAME (Zapisz grę)
Gra Advent Rising zapisuje stan gry w określonych punktach kontrolnych (checkpoints). Gdy wycofujesz się z rozgrywki zapisuje też samoczynnie grę na początku danego etapu. Przepada wówczas wszystko, co zyskałeś w danym etapie.
Str. 7.
OPCJE (Options)
Ustaw Opcje gry zanim rozpoczniesz nową grę, załadujesz zapisaną wcześniej grę lub zatrzymasz rozgrywkę.
Rys A.
* kliknij w pożądany etap, lub kliknij i przeciągnij ślizg na pożądany etap.
* Wybierz RESET by przywrócić pierwotne (domyślne) ustawienia
TRUDNOŚĆ (DIFFICULTY)
Wybierz Łatwy (EASY), Normalny (NORMAL), Trudny (HARD) lub Bardzo Trudny (ULTRA).
Uwaga: ustawienie ULTRA zostanie odblokowane dopiero, gdy ukończysz grę na poziomie Normalnym lub Trudnym.
OPCJE GRY (GAME OPTIONS)
Zmiana pozycji Kucnij/Wstań (Toggle Cruoch Mode) – po ustawieniu „On” wciśnięcie klawisza C zmienia pozycję na stałe. Po ustawieniu „Off”, kucnięcie na dłużej powoduje wciśnięcie i przytrzymanie klawisza C tak długo, jak długo chcemy poruszać się w postawie pochylonej. Powrót do postawy wyprostowanej następuje po puszczeniu klawisza C (w ustawieniu „Off”), lub ponownym naciśnięciu klawisza C (w ustawieniu „On”).
Zanikanie HUD (Fading HUD) – Po ustawieniu „on” ekran HUD (czołowy ekran stanu jednostki) zanika po 10 sekundach. Żeby go wywołać, trzeba wcisnąć klawisz Q. Po ustawieniu „Off” Hud jest widoczny przez cały czas.
Zwolnienie ruchu przy Wyborze broni (Slo Mo Weapon Select) – Przy włączeniu tej opcji na „on” akcja gry zwalnia, gdy otwierasz Inventory żeby wybrać broń czy moc. Gdy tę opcję masz wyłączoną („off”), po otwarciu ekranu Inventory w celu dokonania wyboru broni czy mocy, akcja rozgrywki się zatrzymuje się całkowicie.
Unoszenie obiektów (Levitate Objects) – Po włączeniu tej opcji („...
damian3e12