a_27_2016_08_X_kolor.pdf

(2126 KB) Pobierz
Arkusz zawiera informacje prawnie
chronione do momentu rozpoczęcia egzaminu
Układ graficzny © CKE 2016
Nazwa kwalifikacji:
Organizacja i prowadzenie kampanii reklamowej
Oznaczenie kwalifikacji:
A.27
Wersja arkusza:
X
A.27-X-16.08
Czas trwania egzaminu:
60 minut
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE W ZAWODZIE
Rok 2016
CZĘŚĆ PISEMNA
Instrukcja dla zdającego
1.
2.
Sprawdź, czy arkusz egzaminacyjny zawiera 11 stron. Ewentualny brak stron lub inne usterki zgłoś
przewodniczącemu zespołu nadzorującego.
Do arkusza dołączona jest KARTA ODPOWIEDZI, na której w oznaczonych miejscach:
wpisz oznaczenie kwalifikacji,
zamaluj kratkę z oznaczeniem wersji arkusza,
wpisz swój numer PESEL*,
wpisz swoją datę urodzenia,
przyklej naklejkę ze swoim numerem PESEL.
Arkusz egzaminacyjny zawiera test składający się z 40 zadań.
Za każde poprawnie rozwiązane zadanie możesz uzyskać 1 punkt.
Aby zdać część pisemną egzaminu musisz uzyskać co najmniej 20 punktów.
Czytaj uważnie wszystkie zadania.
Rozwiązania zaznaczaj na KARCIE ODPOWIEDZI długopisem lub piórem z czarnym tuszem/
atramentem.
Do każdego zadania podane są cztery możliwe odpowiedzi: A, B, C, D. Odpowiada im następujący
układ kratek w KARCIE ODPOWIEDZI:
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Tylko jedna odpowiedź jest poprawna.
Wybierz właściwą odpowiedź i zamaluj kratkę z odpowiadającą jej literą – np., gdy wybrałeś
odpowiedź
„A”:
Staraj się wyraźnie zaznaczać odpowiedzi. Jeżeli się pomylisz i błędnie zaznaczysz odpowiedź,
otocz ją kółkiem i zaznacz odpowiedź, którą uważasz za poprawną, np.
11.
12.
Po rozwiązaniu testu sprawdź, czy zaznaczyłeś wszystkie odpowiedzi na KARCIE ODPOWIEDZI
i wprowadziłeś wszystkie dane, o których mowa w punkcie 2 tej instrukcji.
Pamiętaj, że oddajesz przewodniczącemu zespołu nadzorującego tylko KARTĘ ODPOWIEDZI.
Powodzenia!
* w przypadku braku numeru PESEL – seria i numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość
Zadanie 1.
Do celów psychograficznych reklamy
nie zalicza się
celów związanych z
A.
B.
C.
D.
przedsiębiorstwem.
produktem.
nabywcą.
kosztami.
Zadanie 2.
Celem reklamy społecznej jest
A.
B.
C.
D.
budowanie marki firmy.
zmiana zachowań odbiorców.
poprawa wyników sprzedaży.
budowanie lojalności wśród nabywców.
Zadanie 3.
Chcąc przekonać nabywców, aby zaakceptowali ofertę firmy poprzez ukazanie jej atutów, w porównaniu
z konkurencją należy zastosować reklamę
A.
B.
C.
D.
informacyjną.
nakłaniającą.
utrwalającą.
pionierską.
Zadanie 4.
Każde działanie promocyjne polegające na stosowaniu zachęt ekonomicznych w celu pobudzenia sprzedaży
dobra lub usługi nazywa się
A.
B.
C.
D.
promocją sprzedaży.
sprzedażą osobistą.
public relations.
reklamą.
Zadanie 5.
Czasowe rabaty z tytułu zwiększonych zakupów, darmowy towar czy wsparcie finansowe, to typowe
narzędzia promocji
A.
B.
C.
D.
konsumpcyjnej.
konsumenckiej.
dla personelu.
handlowej.
Strona 2 z 11
Zadanie 6.
W przypadku produktów powszechnych, mało zróżnicowanych cenowo i jakościowo oraz niewyróżniających
się marką, należy skorzystać z
A.
B.
C.
D.
reklamy.
sponsoringu.
public relations.
promocji sprzedaży.
Zadanie 7.
W celu przekazania wąskiej grupie dziennikarzy, którzy są specjalistami w danej branży, ważnych informacji
na temat związany z jednym konkretnym wydarzeniem, należy skorzystać z
A.
B.
C.
D.
konferencji prasowej.
briefingu prasowego.
informacji prasowej.
wizyty studyjnej.
Zadanie 8.
Wysoki zasięg, duża selektywność geograficzna i demograficzna oraz wysoka wiarygodność są
charakterystyczne dla reklamy
A.
B.
C.
D.
radiowej.
prasowej.
zewnętrznej.
internetowej.
Zadanie 9.
Biorąc pod uwagę dane z wykresu, określ które z mediów zanotuje największy spadek udziału w globalnych
wydatkach w latach 2014-2017.
A.
B.
C.
D.
Radio.
Telewizja.
Dzienniki.
Magazyny.
Strona 3 z 11
Zadanie 10.
Przekaz reklamowy oparty na komunikacie, którego cel jest ukryty przed odbiorcami, nazywa się
A.
B.
C.
D.
perswazją.
informacją.
manipulacją.
marketingiem guerrilla.
Zadanie 11.
Aby w ostatnim etapie oddziaływania reklamy na konsumentów skupić się na ich długookresowym
zadowoleniu, czyli satysfakcji, należy zastosować model
A.
B.
C.
D.
AIDA
AIDCAS
DIPADA
DAGMAR
Zadanie 12.
Planując kampanię społeczną kierowaną do młodzieży ze szkół średnich, należy wykorzystać
A.
B.
C.
D.
portale tematyczne.
blogi opiniotwórcze.
portale informacyjne.
media społecznościowe.
Zadanie 13.
Plakat reklamujący szkołę sztuk pięknych został zaprojektowany z wykorzystaniem kompozycji
A.
B.
C.
D.
otwartej.
rytmicznej.
diagonalnej.
symetrycznej.
Strona 4 z 11
Zadanie 14.
Kodeks Etyki Reklamy reguluje kwestie dotyczące reklamy porównawczej. Zgodnie z zawartymi tam
przepisami
nie można
porównywać produktów
A.
B.
C.
D.
posiadających wiele cech weryfikowalnych.
zaspokajających te same potrzeby.
wytworzonych w różnym celu.
posiadających różną cenę.
Zadanie 15.
Przedstawiony na rysunku projekt został przygotowany we właściwy sposób do druku określanego jako
A.
B.
C.
D.
tampondruk.
sitodruk.
solwent.
offset.
Zadanie 16.
Przedsiębiorstwo handlowe planuje kampanię reklamową tylko na nośnikach typu BTL. W związku z tym
nie wykorzysta
A.
B.
C.
D.
ulotek.
insertów.
mailingu.
billboardów.
Strona 5 z 11
Zgłoś jeśli naruszono regulamin