Benchmarking, rodzaje i sposób przeprowadzania.docx

(12 KB) Pobierz

Benchmarking, rodzaje i sposób przeprowadzania

 

SLAJD 3

 

Opiera się na założeniu ,że nie ma takiego człowieka lub też organizacji  ,która potrafiłaby dokonywać w optymalny sposób wszystkie analizowane czynności. Ta nowatorska metoda pozwala na wyznaczenie największych problemów  funkcjonujących jednostek ,ustanowienie zespołu który dokona analizy otoczenia celem znalezienia rozwiązań jak najbardziej optymalnych.

 

SLAJD 4

 

Jest to pojęcie o ogromnym zakresie znaczeniowym który trudno jest precyzyjnie zdefiniować – w analiowanej przeze mnie literaturze autor zestawił ze sobą ponad 22 definicje tego zjawiska. Dla potrzeb tej prezentacji wybrałem definicję wyprowadzoną przez autora:

‘’…….’’

W tejże definicji podkreślono wyraźnie 4 zasadnicze części budujące benchmarking:

-         Identyfikowanie

-         analizę

-         projekowanie nowatorskich prodkuktów, procesów, sposobów rozwiązywania problemów i realizacji celów

-         adaptacji pomysłów

 

SLAJD 5

 

Istnieje wielu autorów którzy próbowali sklasyfikować benchmarking. Według pionierów tego procesu czyli Campa i Balma dzieli się go na benchmarking:

-         Wewnętrzny

-         konkurencyjny

-         funkcjonalny

wewnętrzny

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin