Benchmarking, rodzaje i sposób przeprowadzania
SLAJD 3
Opiera się na założeniu ,że nie ma takiego człowieka lub też organizacji ,która potrafiłaby dokonywać w optymalny sposób wszystkie analizowane czynności. Ta nowatorska metoda pozwala na wyznaczenie największych problemów funkcjonujących jednostek ,ustanowienie zespołu który dokona analizy otoczenia celem znalezienia rozwiązań jak najbardziej optymalnych.
SLAJD 4
Jest to pojęcie o ogromnym zakresie znaczeniowym który trudno jest precyzyjnie zdefiniować – w analiowanej przeze mnie literaturze autor zestawił ze sobą ponad 22 definicje tego zjawiska. Dla potrzeb tej prezentacji wybrałem definicję wyprowadzoną przez autora:
‘’…….’’
W tejże definicji podkreślono wyraźnie 4 zasadnicze części budujące benchmarking:
- Identyfikowanie
- analizę
- projekowanie nowatorskich prodkuktów, procesów, sposobów rozwiązywania problemów i realizacji celów
- adaptacji pomysłów
SLAJD 5
Istnieje wielu autorów którzy próbowali sklasyfikować benchmarking. Według pionierów tego procesu czyli Campa i Balma dzieli się go na benchmarking:
- Wewnętrzny
- konkurencyjny
- funkcjonalny
wewnętrzny
maciusq