Florence Scovel Shinn zycie-to-gra,-czyli-jak-grac,-by-wygrac.-edycja-dla-kobiet- ebook.pdf

(1373 KB) Pobierz
1244221861.001.png
1
Gra
Wikszo ludzi uwaa, e ycie jest walk, cho nie jest ono
walk, lecz gr.
Tej gry nie mona jednak wygra bez znajomoci ducho-
wego prawa, a Stary i Nowy Testament przedstawiaj zasady gry
w niezwykle jasny sposób. Jezus Chrystus naucza, e ta wspa-
niaa gra polega na dawaniu i otrzymywaniu.
„Kobieta zbiera to, co posiaa”. To oznacza, e cokolwiek
wysya wiatu lub czyni, to do niej powróci; otrzyma to, co
sama daa.
Jeli sieje nienawi, zbierze nienawi; jeli sieje mio,
zbierze mio; jeli krytykuje, spotka si z krytyk; jeli kamie,
zostanie okamana; jeli oszukuje, zostanie oszukana. Jezus uczy
nas take, e nasza wyobrania odgrywa kluczow rol w grze
ycia.
„Z ca pilnoci strze swego serca (lub wyobrani), bo
ycie ma tam swoje ródo”. (Ksiga Przysów 4,23)
To oznacza, e cokolwiek kobieta sobie wyobraa, prdzej
czy póniej materializuje si w jej yciu. Znaam kobiet,
która baa si pewnej choroby. To bya rzadka choroba i trudno
byo si ni zarazi, lecz ona cigle j sobie wyobraaa i czytaa
o niej, a choroba ujawnia si w jej organizmie. Ta kobieta
umara, poniewa pada ofiar wasnej wypaczonej wyobrani.
ycie to gra, czyli jak gra, by wygra. Edycja dla kobiet
Dlatego, aby zwyciy w grze ycia, musimy wywiczy
nasz wyobrani. Osoba obdarzona wyobrani, która nauczya
si tworzy jedynie pozytywne obrazy, urzeczywistnia „kade
suszne pragnienie swojego serca” — pragnienie zdrowia, bo-
gactwa, mioci, przyjació, doskonaego samospenienia, naj-
wyszych ideaów.
Wyobrani okrela si jako „noyczki umysu”, które dzie
po dniu wycinaj pojawiajce si w nim obrazy i prdzej czy
póniej czowiek spotyka twory swojego umysu w zewntrz-
nym wiecie. Grecy mawiali: „Poznaj siebie”.
Istniej trzy sfery umysu: wiadomo , podwiadomo i nad-
wiadomo . Podwiadomo to sia bez kierunku. Podobnie
jak para lub elektryczno, wymaga indukcji i poddaje si kie-
rownictwu. Cokolwiek kobieta intensywnie odczuwa lub ywo
sobie wyobraa, wywiera wpyw na podwiadomo i zostaje
urzeczywistnione w najdrobniejszych szczegóach.
Przykad: Znam kobiet, która w dziecistwie udawaa, e
jest wdow. Przebieraa si w czarne ubrania i nosia dugi czar-
ny welon, a ludzie uwaali j za pomysow i zabawn. Dorosa
i wysza za m za mczyzn, którego mocno kochaa. Nie-
dugo potem jej m zmar a ona nosia dugi, cigncy si do
ziemi welon przez wiele lat. Jej obraz siebie jako wdowy wry si
w jej podwiadomo i w odpowiednim czasie urzeczywistni
si, cho spowodowao to tylko spustoszenie.
wiadomo okrela si jako miertelny lub przyziemny
umys. To umys ludzki, który widzi wiat takim, jaki si on
wydaje . Widzi mier, klski, choroby, ubóstwo i ograniczenia
wszelkiego rodzaju i wpywa na podwiadomo.
Nadwiadomo to Umys Boski w kadym czowieku i kró-
lestwo doskonaych idei. W niej tkwi „doskonay wzór” opisywa-
ny przez Platona, Boski Projekt ; poniewa istnieje Boski Projekt
dla kadego czowieka. „Masz swoje miejsce na ziemi, którego
nie moe zaj nikt inny; misj do wypenienia, której nie
moe wypeni nikt inny”.
– 8 –
Gra
W nadwiadomoci istnieje doskonay obraz Boskiego Pro-
jektu. Zwykle w wiadomoci pojawiaj si jego przebyski
w postaci nieosigalnego ideau — „czego, co jest zbyt pikne,
aby byo prawdziwe”.
W rzeczywistoci jest to prawdziwe przeznaczenie czowieka
(lub cel jego ycia), którego przebyski pochodz od Niesko-
czonej Inteligencji tkwicej w czowieku .
Jednak wielu ludzi nie zna swojego prawdziwego przezna-
czenia i dy do celów, które nie daj im poczucia spenienia
i których osignicie przynosi im jedynie poczucie poraki
i niezadowolenia.
Przykad: Pewna kobieta przysza do mnie i poprosia o mo-
dlitw, aby wysza za pewnego mczyzn, w którym bya
bardzo zakochana. (Nazywaa go A. B.).
Odpowiedziaam, e to byoby naruszeniem duchowego
prawa, ale pomodl si, aby znalaza waciwego mczyzn,
który zosta wybrany dla niej przez Boga i naley do niej na mocy
Boskiego prawa.
Dodaam: „Jeli A. B. jest dla ciebie waciwym mczy-
zn, nie moesz go straci, a jeli nim nie jest, znajdziesz in-
nego mczyzn”. Czsto widywaa A. B., ale ich przyja nie
rozwijaa si w podanym przez ni kierunku. Pewnego dnia
zadzwonia do mnie, mówic: „Wiesz, w ostatnim tygodniu A. B.
nie wydawa mi si ju taki wspaniay”. Odparam: „Moe to
nie on, lecz inny mczyzna zosta ci przeznaczony przez Boga”.
Niedugo potem spotkaa innego mczyzn, który od razu si
w niej zakocha i powiedzia, e jest jego ideaem. Mówi jej
wiele rzeczy, które zawsze pragna usysze od A. B.
„To byo niesamowite”, stwierdzia i wkrótce odwzajem-
nia jego mio i zupenie stracia zainteresowanie A. B. Ta
historia pokazuje prawo substytucji. Niewaciwa idea zostaa
zastpiona waciw, dlatego obyo si bez straty i wyrzecze.
Jezus Chrystus powiedzia: „Szukajcie wpierw królestwa
Boego, a wszystko inne bdzie wam dodane” i owiadczy, e
królestwo Boe jest w nas . To królestwo waciwych idei lub
– 9 –
ycie to gra, czyli jak gra, by wygra. Edycja dla kobiet
Boskiego Wzoru. Jezus Chrystus naucza, e sowa odgrywaj
kluczow rol w grze ycia. „Bo na podstawie sów swoich b-
dziesz usprawiedliwiony i na podstawie sów swoich bdziesz
potpiony”. Wielu ludzi cigno na siebie nieszczcie po-
przez swoje puste sowa.
Przykad: Pewna kobieta spytaa mnie kiedy, dlaczego
yje w biedzie i niedostatku. W przeszoci miaa dom i otaczay
j pikne rzeczy, lecz zmczona prowadzeniem domu czsto
powtarzaa: „Mam do tych wszystkich rzeczy. Chciaabym
zamieszka w przyczepie”. Teraz mieszkam w przyczepie”, do-
daa. Ta kobieta sama wmówia sobie przyczep. Podwiado-
mo nie ma poczucia humoru i ludzie czsto przez arty do-
znaj nieprzyjemnych dowiadcze.
Przykad: Kobieta, która miaa duo pienidzy, czsto arto-
waa, e musi przygotowa si na ycie w przytuku. Po kilku
latach znalaza si w ndzy, gdy tworzone przez ni obrazy
niedostatku i ogranicze wpyny na jej podwiadomo. Na
szczcie to prawo dziaa w obie strony i mona zamieni nie-
dostatek w obfito.
Przykad: Pewnego upalnego letniego dnia przysza do mnie
kobieta, która chciaa, abym pomoga jej osign dobrobyt.
Bya wyczerpana, przygnbiona i zniechcona. Powiedziaa,
e ma przy sobie tylko osiem dolarów. Odparam: „Dobrze. Po-
bogosawimy te osiem dolarów i rozmnoymy je tak, jak Jezus
Chrystus rozmnoy chleb i ryby”, poniewa On uczy nas, e
kady ma moc bogosawienia i rozmnaania, uleczania i osi-
gania dobrobytu.
Zapytaa mnie: „Co mam dalej robi?”. „Posuchaj gosu
intuicji”, poradziam jej. „Czy masz jakie przeczucie, eby co
zrobi albo gdzie pojecha?”. Intuicja to nauka pynca z wn-
trza duszy. To niezawodny przewodnik kobiety. Szerzej omówi
jej dziaanie w nastpnym rozdziale.
Kobieta odpowiedziaa: „Nie wiem. Mam przeczucie, eby
wróci do domu rodzinnego. Wystarczy mi pienidzy na bilet
lotniczy”. Jej dom znajdowa si w odlegym miecie i rozum
– 10 –
Zgłoś jeśli naruszono regulamin