MAJ 2018.docx

(36 KB) Pobierz

Zestaw ćwiczeń porannych nr 31:

- będzie kształtować rucha ramion, szyi, nóg, tułowia

- będzie reagowało na sygnał wzrokowy

TEMATYKA   KOMPLEKSOWA                                                           „JESTEM EUROPEJCZYKIEM

UMIEJĘTNOŚĆ  OGÓLNA              Zapoznanie z pojęciem Unia Europejska, krajami Unii Europejskiej, wzmocnienie poczucia spólnoty europejskiej

Data

Uwagi

Sytuacja  edukacyjna

Zamierzone  osiągnięcia  dziecka

 

07.05.

Poniedziałek

 

„Co to jest Unia Europejska?”- rozmowa na podstawie planszy tematycznych

 

„Witamy w Europie”- zabawy rytmiczne przy muzyce

- pozna symbole Unii Europejskiej: hymn, flaga, maskotkę Syriusza

- uświadomi sobie, że Polska jest jednym z krajów europejskich i należy do Unii Europejskiej

- postara się mówić płynnie, niezbyt głośno, dostosowując ton głosu do sytuacji

- obdarzy uwagą dzieci i dorosłych, aby rozumieć to co mówią i czego oczekują

 

- poda nazwy kilku państw europejskich oraz zwroty powitań i pożegnań w czołowych krajach europejskich

- rozpozna w czasie zabawy akompaniament do biegu, marszu, podskoków

- zrozumie polecenia i wykona je zgodnie z oczekiwaniami

 

08.05.

Wtorek

 

„Potrafię dowiedzieć się, czy tu i tu jest tyle samo: mogę policzyć, mogę ustawić w pary”- zabawy matematyczne

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 22

- ustali równoliczność w dwóch zbiorach poprzez policzenie znajdujących się tam obiektów

ustali równoliczność poprzez ustawienie w pary: łączenie elementów kreską, nakładanie jednego elementu na drugi, zsuwanie parami do siebie, rozsuwanie po dwa

 

 

- podejmie współpracę podczas wykonywania pizzy

- rozwija szybkość w zabawach bieżnych

- doskonalenie umiejętności rzutu i celu

- doskonalenie umiejętności skoku obunóż i na jednej nodze

 

09.05.

Środa 

 

„Europejscy pisarze”- opowiadanie n-la na podstawie fragmentu książki A. Lindgren

 

 

„Ulubione baśnie Andersena”- malowanie ilustracji

- wyjaśni na czym polega praca pisarze, pozna autorów książek i baśni z różnych krajów Europy

- zrozumie treści wysłuchanego utworu i wypowie się na jego temat

- zrozumie, że wszyscy ludzie mają równe prawa, bez względu na narodowość

 

- stworzy ilustracje plastyczne w powiązaniu z treścią utworów literackich

- eksperymentuje kolorem, zróżnicuje odcienie

- posłuży się różnymi formami linii

 

10.05.

Czwartek

 

„Taniec z dalekich krajów”- nauka tańca

 

 

„Flaga Unii Europejskiej”- wydzieranka

- pozna wybrane tańce europejskie (walc, polka)

- będzie poruszało się sprawnie podskokami z nogi na nogę

- zapamięta polecenia w czasie nauki tańca i je wykona

 

- utrwali wygląd flagi Unii Europejskiej

- będzie utrwalało określone kształty, wydzierając je z papieru

- zachowa porządek w miejscu pracy w czasie wykonywania zadania

 

11.05.

Piątek

 

„Europejska podróż kulinarna”- rozmowa połączona z działaniem

 

 

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 22

- zrozumie, że kraje graniczą z innymi państwami

- poda nazwę kilku państw europejskich i ciekawe potrawy z nimi związane (Włochy- pizza, pasta, Grecja- sałatka grecka)

- pozna znaczenie książki kucharskiej

- odczyta przepis na wykonanie pizzy

- podejmie współpracę podczas wykonywania pizzy

 

- rozwija szybkość w zabawach bieżnych

- doskonalenie umiejętności rzutu i celu

- doskonalenie umiejętności skoku obunóż i na jednej nodze

 

 

 

 

 

Zestaw ćwiczeń porannych nr 32:

- wykona ćwiczenia wzmacniające mięśnie brzucha i pośladków

- będzie doskonaliło rzuty do celu

TEMATYKA   KOMPLEKSOWA                                                           MAMO, TATO- KOCHAM WAS

UMIEJĘTNOŚĆ  OGÓLNA                               Budowanie postawy szacunku w stosunku do rodziców oraz wzmacnianie więzi rodzinnych

Data

Uwagi

Sytuacja  edukacyjna

Zamierzone  osiągnięcia  dziecka

 

14.05.

Poniedziałek

 

„Zawody naszych rodziców”- rozmowa przy gazetce tematycznej

 

 

Dla Was- nauka piosenki

- opisze cechy i role wybranych zawodów

- wskaże narzędzia jakimi posługują się osoby wykonujące dany zawód

- wskaże czym się zajmują najbliżsi członkowie rodziny

- odczyta nazwy zawodów i dopasuje do obrazków

 

- określi budowę wysłuchanej piosenki

- zaśpiewa poznaną piosenkę w grupie, wyraźnie odtwarzając tekst

- odtworzy rytm piosenki za pomocą ciała

 

15.05.

Wtorek

 

„Potrafię ustalić: kto wygrał, kto przegrał, a może jest remis”- zabawy matematyczne

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 22

- sprawnie ustali równoliczność i orzeknie: kto ma więcej, kto ma mniej, a może jest tyle samo

- będzie wdrażało się do właściwego zachowania się w sytuacji wygranej i w sytuacji przegranej

 

 

 

- rozwija szybkość w zabawach bieżnych

- doskonalenie umiejętności rzutu i celu

- doskonalenie umiejętności skoku obunóż i na jednej nodze

 

16.05.

Środa

 

„Rodzinka”- zabawa inscenizowana do piosenki

 

 

„Rodzinny spacer”- rysowanie pastelami

- wysłucha piosenki z CD

- powtórzy za n-lem rytmizowane fragmenty tekstu

- zinterpretuje piosenkę za pomocą form ruchowych

 

- stworzy pracę plastyczną o tematyce „Rodzinny spacer”

- prawidłowo posłuży się kredkami

- zachowa właściwe rozmiary rysując postacie

- uporządkuje miejsce pracy

 

17.05.

Czwartek

 

„Domowi pomocnicy”- rozwiązywanie i układanie zagadek

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 22

- utworzy pojęcia na podstawie definicji

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin