Zestaw ćwiczeń porannych nr 31:
- będzie kształtować rucha ramion, szyi, nóg, tułowia
- będzie reagowało na sygnał wzrokowy
TEMATYKA KOMPLEKSOWA „JESTEM EUROPEJCZYKIEM”
UMIEJĘTNOŚĆ OGÓLNA Zapoznanie z pojęciem Unia Europejska, krajami Unii Europejskiej, wzmocnienie poczucia spólnoty europejskiej
Data
Uwagi
Sytuacja edukacyjna
Zamierzone osiągnięcia dziecka
07.05.
Poniedziałek
„Co to jest Unia Europejska?”- rozmowa na podstawie planszy tematycznych
„Witamy w Europie”- zabawy rytmiczne przy muzyce
- pozna symbole Unii Europejskiej: hymn, flaga, maskotkę Syriusza
- uświadomi sobie, że Polska jest jednym z krajów europejskich i należy do Unii Europejskiej
- postara się mówić płynnie, niezbyt głośno, dostosowując ton głosu do sytuacji
- obdarzy uwagą dzieci i dorosłych, aby rozumieć to co mówią i czego oczekują
- poda nazwy kilku państw europejskich oraz zwroty powitań i pożegnań w czołowych krajach europejskich
- rozpozna w czasie zabawy akompaniament do biegu, marszu, podskoków
- zrozumie polecenia i wykona je zgodnie z oczekiwaniami
08.05.
Wtorek
„Potrafię dowiedzieć się, czy tu i tu jest tyle samo: mogę policzyć, mogę ustawić w pary”- zabawy matematyczne
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 22
- ustali równoliczność w dwóch zbiorach poprzez policzenie znajdujących się tam obiektów
- ustali równoliczność poprzez ustawienie w pary: łączenie elementów kreską, nakładanie jednego elementu na drugi, zsuwanie parami do siebie, rozsuwanie po dwa
- podejmie współpracę podczas wykonywania pizzy
- rozwija szybkość w zabawach bieżnych
- doskonalenie umiejętności rzutu i celu
- doskonalenie umiejętności skoku obunóż i na jednej nodze
09.05.
Środa
„Europejscy pisarze”- opowiadanie n-la na podstawie fragmentu książki A. Lindgren
„Ulubione baśnie Andersena”- malowanie ilustracji
- wyjaśni na czym polega praca pisarze, pozna autorów książek i baśni z różnych krajów Europy
- zrozumie treści wysłuchanego utworu i wypowie się na jego temat
- zrozumie, że wszyscy ludzie mają równe prawa, bez względu na narodowość
- stworzy ilustracje plastyczne w powiązaniu z treścią utworów literackich
- eksperymentuje kolorem, zróżnicuje odcienie
- posłuży się różnymi formami linii
10.05.
Czwartek
„Taniec z dalekich krajów”- nauka tańca
„Flaga Unii Europejskiej”- wydzieranka
- pozna wybrane tańce europejskie (walc, polka)
- będzie poruszało się sprawnie podskokami z nogi na nogę
- zapamięta polecenia w czasie nauki tańca i je wykona
- utrwali wygląd flagi Unii Europejskiej
- będzie utrwalało określone kształty, wydzierając je z papieru
- zachowa porządek w miejscu pracy w czasie wykonywania zadania
11.05.
Piątek
„Europejska podróż kulinarna”- rozmowa połączona z działaniem
- zrozumie, że kraje graniczą z innymi państwami
- poda nazwę kilku państw europejskich i ciekawe potrawy z nimi związane (Włochy- pizza, pasta, Grecja- sałatka grecka)
- pozna znaczenie książki kucharskiej
- odczyta przepis na wykonanie pizzy
Zestaw ćwiczeń porannych nr 32:
- wykona ćwiczenia wzmacniające mięśnie brzucha i pośladków
- będzie doskonaliło rzuty do celu
TEMATYKA KOMPLEKSOWA „MAMO, TATO- KOCHAM WAS”
UMIEJĘTNOŚĆ OGÓLNA Budowanie postawy szacunku w stosunku do rodziców oraz wzmacnianie więzi rodzinnych
14.05.
„Zawody naszych rodziców”- rozmowa przy gazetce tematycznej
„Dla Was”- nauka piosenki
- opisze cechy i role wybranych zawodów
- wskaże narzędzia jakimi posługują się osoby wykonujące dany zawód
- wskaże czym się zajmują najbliżsi członkowie rodziny
- odczyta nazwy zawodów i dopasuje do obrazków
- określi budowę wysłuchanej piosenki
- zaśpiewa poznaną piosenkę w grupie, wyraźnie odtwarzając tekst
- odtworzy rytm piosenki za pomocą ciała
15.05.
„Potrafię ustalić: kto wygrał, kto przegrał, a może jest remis”- zabawy matematyczne
- sprawnie ustali równoliczność i orzeknie: kto ma więcej, kto ma mniej, a może jest tyle samo
- będzie wdrażało się do właściwego zachowania się w sytuacji wygranej i w sytuacji przegranej
16.05.
„Rodzinka”- zabawa inscenizowana do piosenki
„Rodzinny spacer”- rysowanie pastelami
- wysłucha piosenki z CD
- powtórzy za n-lem rytmizowane fragmenty tekstu
- zinterpretuje piosenkę za pomocą form ruchowych
- stworzy pracę plastyczną o tematyce „Rodzinny spacer”
- prawidłowo posłuży się kredkami
- zachowa właściwe rozmiary rysując postacie
- uporządkuje miejsce pracy
17.05.
„Domowi pomocnicy”- rozwiązywanie i układanie zagadek
- utworzy pojęcia na podstawie definicji
...
kasiazabka123