INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W GRUPIE „DELFINKÓW”
Temat kompleksowy
Nabywanie wiedzy
Kształtowanie umiejętności
Budowanie postaw
Mieszkańcy łąki w literaturze dziecięcej
realizacja od 04.06 . do 08.06.2018r.
· będzie obserwować poznane owady z wykorzystaniem lupy
· wymieni owady zamieszkujące łąkę ( np.motyl, biedronka, pszczoła)
· pozna tryb życia wybranych owadów
· określi ile ma odnóży, czym się odżywia i czy jest pożyteczny
· będzie wiedzieć, ze owady są pożyteczne i należy je chronić
· dostrzeże ważną rolę barw dla życia i przetrwania
· wyodrębni dane i poszuka między nimi związków (dodać, odjąć)
· rozwiąże zadania i odpowie na pytania końcowe
· ułoży wskazane nazwy owadów z rozsypanki literowej, a następnie ułoży zdanie zawierające ten wyraz
· przeczyta wybrane wyrazy ze wskazaniem samogłosek i spółgłosek
· wykona pracę przestrzenną zgodnie z zaprezentowanym wzorem
· zadba o czystość i porządek podczas wykonywanej pracy plastycznej
· stworzy wspólnie z nauczycielem i dziećmi galerię plastyczną
· rozumnie zachowa się przy układaniu i rozwiązywaniu zadań
Bezpieczne wakacje realizacja od 11.06. do 22.06.2018r.
· wskaże różne miejsca wakacyjnego odpoczynku
· dowie się co powinniśmy zabrać na wakacje
· wymieni różne środki transportu
· zrozumie konieczność przestrzegania zasad bezpiecznego podróżowania jako pasażer samochodu osobowego
· zapozna się ze znakami =, >, < w sytuacji, gdy ustali
- tu i tu jest tyle samo,
- tu jest więcej, a tu mniej,
- tu jest mniej, a tam więcej
· będzie wiedziało, że ognisko można rozpalać tylko w wyznaczonych miejscach, i że trzeba je ugasić
· rozpozna monety i banknoty o niskich nominałach,
· wyjaśni przeznaczenie pieniędzy w gospodarstwie domowym
· zrozumie, że pieniądze należy trzymać w bezpiecznym miejscu (bank, portfel, zamykana i pilnowana torba)
· dowie się jak należy zachować się podczas burzy na otwartej przestrzeni
· odczyta i wybierze wyrazy zgodnie z poleceniem
· odczyta i nalepi podpisy pod ilustracjami
· ułoży i rozwiąże zadania i zakoduje je przy pomocy figur liczbowych i znaków =, >, <
· utrwali numery alarmowe
· omówi treść piosenki zdaniami poprawnie zbudowanymi pod względem gramatycznym
· będzie kodowało informacje przy pomocy sekwencji barw
· zilustruje utwór za pomocą form ruchowych
· zapisze (i zakoduje) czynności matematyczne za pomocą strzałek, znaków, działań i liczb
· odczyta tekst literowo – obrazkowy
· będzie zgodnie współpracowało w parach: jedno dziecko układa zadanie, drugie rozwiązuje, potem zmiana ról
· będzie przestrzegało zakazu korzystania z ognia
· będzie wiedziało, jak zachować się w sytuacji zagrożenia
· rozpozna wartości, takie jak odpowiedzialność
· będzie potrafiło współpracować w grupie
· będzie kontrolowało swoje emocje w sytuacjach wymagających dłuższego skupienia
· oceni postępowanie bohaterów ilustracji
· odzwierciedli w pracy plastycznej swoje odczucia i wiedzę o świecie
· wskaże zachowania bezpieczne i te, które zagrażają bezpieczeństwu
„Wakacji czas”
Tato, tato, to już lato
morze, plaża, wzywa nas.
Mamo, mamo, wstańmy rano,
na wakacje jedźmy wraz.
To wakacji, to wakacji, to wakacji czas
bo wakacje, bo wakacje cieszą wszystkich nas.
Tato, tato, co ty na to,
żeby namiot zabrać też.
Mamo, mamo, chcę tak samo
jak ty zmieniać w słońce deszcz.
bo wakacje, bo wakacje cieszą wszystkich nas…
Tato, tato, słodką watą
zaczynajmy każdy dzień.
Mamo, mamo, roztrzepaną
już fryzurę w loki zmień.
„Łąka”
Łąka to domek kwiatów,pszczół motyli i wiatru.Zielenią się bujne trawy, w czas wiosennej zabawy.
Ref. Tańczą już piórka, lecą motyle,a dookoła kwiatów tyle,że ich nie zliczysz setki tysiące,na tej wiosennej pięknej łące.
Muszki wesołe ślicznetańczą tańce rytmiczne.Świerszcze na skrzypcach grają,żaby w stawie kumkają.
kasiazabka123