Zamierzone osiągniecia dzieci MARZEC.docx

(24 KB) Pobierz

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH  W GRUPIE „Delfinków”

Temat kompleksowy

Nabywanie wiedzy

Kształtowanie umiejętności

Budowanie postaw

Podróż do krainy bajek i baśni

 

realizacja

od 26.02. do 09.03.2018r.

 

- pozna znaczenie pojęcia bajka

- pozna pojęcia: aktor, kurtyna, widz, scena, kukiełka, pacynka, teatr

- pozna charakter pracy aktora

- dowie się, że długość, intensywność i nasycenie cienia zależy od natężenia i położenia źródła światła

- pozna litery: G,g, C,c,

- pozna cyfrę 8 oraz znak „+” i „=”

 

- dokona oceny postępowania bohatera baśni – dostrzeże negatywne cechy charakteru

- zrozumie przysłowie „Kłamstwo ma krótkie nogi”

- zrozumie przyczynę powstawania cienia
- powiąże obecność cienia ze źródłem światła

- zastosuje w trakcie wypowiedzi zdania pojedyncze rozwinięte oraz złożone

- odtworzy na wybranym instrumencie proste sekwencje rytmiczne,

- zareaguje na zmiany dynamiki, tempa i wysokości dźwięku

- zastosuje podczas działalności konstrukcyjno- technicznej różnorodne techniki montażowe, dostępne jego możliwością

- wykona ćwiczenia w rachowaniu ułatwiające przejście na poziom dodawania i odejmowania w pamięci

- będzie wdrażało się do uważnego słuchania złożonych poleceń i respektowania ich

- odróżni prawdę od fałszu

- pozna konsekwencje kłamstwa

- kulturalnie zachowa się podczas spektaklu w teatrze

- obdarzy uwagą nauczyciela

- zadba o porządek w toku i po pracy

W marcu jak w garncu

 

realizacja

od 12.03. do 23.03.2018r.

 

 

- zapozna się ze sposobem prowadzenia kalendarza pogody

-  nazwie i wskaże na obrazku niektóre ptaki przylatujące wiosną

- rozpozna śpiew skowronka, kukułki, jaskółki i klekot bociana

- rozpozna i nazwie wybrane kwiaty wiosenne
- dowie się o istnieniu roślin chronionych w przyrodzie,

- pozna litery: W,w, J,j

 

- określi charakter marcowej pogody i występujące zjawiska atmosferyczne

- zaobserwuje zmiany w przyrodzie wywołane wiosenną aurą

- na przykładzie zgromadzonych roślin określi podstawowe części roślin

- dobierze obiekty w kolekcje wg ich przeznaczenia lub miejsca, gdzie się zwykle znajdują,

- określi warunki niezbędne dla rozwoju rośliny

- opisze cykl rozwojowy wybranych roślin

- rozpozna i nazwie narzędzia ogrodnicze

- rozpozna brzmienie gamy
- dowie się, że gama może się wznosić i opadać; 

- będzie uczestniczyło w tworzeniu i odczytywaniu prostej partytury muzycznej

- prawidłowo zagra na poznanych instrumentach

 

 

- zwróci uwagę na estetykę wykonanej pracy

- zadba o porządek w toku i po pracy

 

 

 

 

 

 


Podróż do krainy bajek

Lubimy baśnie smutne i wesołe,

to chyba jasne, czemu tak się dzieje.

Te smutne niezłą dają życia szkołę,

wesołe dają zaś nadzieję.

 

Ref. Zabierz nas, zabierz do krainy bajek

niezapomniany panie Andersenie.

Niechaj przez chwilę, chociaż nam się zdaje,

że może każde spełnić się marzenie.

 

A w Kopenhadze ponoć wieczorami

po dzień dzisiejszy błądzi po ulicach

widmo dziewczynki małej z zapałkami

wraz ze swą smutną tajemnicą.

 

Ref. Zabierz nas zabierz….

 

Lecz Calineczka spotka księcia w końcu,

brzydkie kaczątko stanie się łabędziem,

ziarenko groszku wykiełkuje w słońcu,

a słowik zawsze śpiewać będzie.

 

Ref. Zabierz nas zabierz….
 

 

„Wiosna w błękitnej sukience

Wiosna w błękitnej sukience
bierze krokusy na ręce.
Wykąpie je w rosie świeżej
i w nowe płatki ubierze.

 

Ref. Wiosna buja w obłokach,
wiosna płynie wysoko,
wiosna chodzi po drzewach,
wiosna piosenki śpiewa.

 

Potem z rozwianym warkoczem
niebem powoli gdzieś kroczy.
Wysyła promyki słońca
i wiersze pisze bez końca.

 

Ref. Wiosna buja w obłokach…

 

Nocą się skrada z kotami,
chodzi własnymi drogami.
A teraz śpi już na sośnie
i nie wie, że sosna rośnie.

 

Ref. Wiosna buja w obłokach…


 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin