Plan pracy na wrzesień 2016.docx

(46 KB) Pobierz

Plan  pracy  na  wrzesień 2016

dzieci 6 letnie „Jeże”

 

 

Tematy kompleksowe:

1.      W przedszkolu                       01.09 -  09.09. 2016

2.      Mały pieszy to ja                   12.09 – 16.09. 2016

3.      Kim jestem ?                          19.09 – 30.09.2016

 

Nabywanie wiedzy:

 

-                                  wie jak wygląda i co znajduje się w przedszkolu,

-                                  zna swoje prawa i obowiązki wynikające z roli przedszkolaka,

-                                  podejmuje prace społeczno – użyteczne na rzecz grupy,

-                                  rozpoznaje miejsca wyznaczone dla pieszych,

-                                  wybiera do zabawy bezpieczne miejsca, z dala od ulicznego ruchu,

-                                  rozróżnia podstawowe znaki drogowe,

-                                  podejmuje działania związane z poznawaniem siebie ( odkrywanie swoich zdolności, zainteresowań ),

-                                  potrafi w prosty sposób opisać siebie ( wygląd, upodobania, zdolności ),

-         rozróżnia podstawowe emocje i uczucia oraz reakcje związane z ich przeżywaniem,

 

 

Kształtowanie umiejętności:

 

-          odtwarza rytm z zaprezentowanego wzoru graficznego,

-          rozpoznaje wyrazy wprowadzone do globalnego czytania,

-          rysuje wzór po śladzie prawą i lewą ręką,

-          tworzy kompozycję z różnorodnego materiału,

-          zapamięta tekst piosenki, wyliczanki, wiersza,

-          dostosuje ruch do charakteru muzyki,

-          rozróżni błędne liczenie od poprawnego,

-          liczy minimum do 10, posługuje się liczebnikami głównymi.

 

Budowanie postaw:

 

-          szanuje prace innych, np. prace plastyczne, budowle,

-          używa form grzecznościowych na co dzień,

akceptuje konieczność przestrzegania ustalonych zasad postępowania.

 

 

 

 

 

 

 

Sprawność ruchowa:

 

zabawy ruchowe:

-          zabawa orientacyjno – porządkowa:  Znajdź sobie parę.

-          zabawa z elementem równowagi: Marsz z przeszkodami.

-          zabawa z el. biegu: Karuzela,

-          zabawa z el. podskoku: Piłki

 

zestawy ćwiczeń porannych:

-          nr 1 – Tropiciele przewodnik metodyczny nr 1, s.20

-          nr 2 – Tropiciele przewodnik metodyczny nr 1, s.32

-          nr 3 – Tropiciele przewodnik metodyczny nr 1, s.66

-          nr 4 – Tropiciele przewodnik metodyczny nr 1, s.82

 

zestawy ćwiczeń gimnastycznych:

-          nr 1 – Wychowanie fizyczne w przedszkolu przewodnik metodyczny,  s.142

-          nr 2 - Wychowanie fizyczne w przedszkolu przewodnik metodyczny,  s. 144

-          nr 3 – Tropiciele przewodnik metodyczny nr 1, s.30

 

 

 

Praca indywidualna:

 

-          obserwacja wstępna, diagnoza,

 

Współpraca z rodzicami i środowiskiem:

 

-          zebranie grupowe,

-          rozmowy indywidualne z rodzicami w miarę potrzeb wynikających z obydwu stron ,                                                                           

-          aktualizacja kącika dla rodziców

-          spotkania teatralne zgodnie z harmonogramem.

-          spotkanie z muzykami ( Toruńska Orkiestra Kameralna ),

-          udział w akcji „Sprzątanie świata”,

-          „ Mój dzień w przedszkolu” prezentowanie przez dzieci swoich kolekcji, zwierząt                 ( chomik, kanarek, świnka morska itp.) - zainteresowania, pasje.

 

 

Literatura

 

-          E. Tokarska, J. Kopała, E. Kordos. Program wychowania przedszkolnego

-          K. Wlaźnik. Wychowanie fizyczne w przedszkolu

-          G. i P. Dennison „Kinezjologia Edukacyjna dla dzieci. Podstawowy podręcznik Kinezjologii Edukacyjnej dla rodziców i nauczycieli dzieci w każdym wieku”,

-          M. Musierowicz. Co mam

 

 

 

 

 

 

 

W przedszkolu

 

 

Rozumienie i przestrzeganie zasad dotyczących zgodnego współżycia w grupie.

Dbanie o wspólne sprzęty i zabawki oraz o zachowanie porządku w otoczeniu.

Ustalenie zasad bezpiecznego zachowania się w czasie zabaw (sala, ogród).

 

 

data

 

 

sytuacja edukacyjna

 

 

zamierzone osiągnięcia dzieci

 

01.09.2016

czwartek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zabawki w naszej sali” zabawa dydaktyczna, połączona z ćw. graficznym.

 

 

 

 

 

„Wrzesień - przedszkolak” nauka  piosenki.

 

 

 

 

-          ustali stałe miejsce zabawek w sali,

-          pogrupuje przedmioty wg rodzaju,

-          połączy kropki, kreśląc linie w wyznaczonym kierunku,

-          będzie przestrzegać ustalonych zasad zabawy,

 

 

 

-          określi budowę piosenki (zwrotki, refren) i elementy piosenki (słowa, melodia),

-          wybierze napis oznaczający imię bohatera piosenki,

-          spróbuje wyjaśnić znaczenie słowa – przyjaciel,

 

 

02.09.2016

piątek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

„Wymyśl sam” kreatywne rysowanie.

 

 

 

 

 

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 1  m. zadaniową

 

 

 

 

-          spróbuje przetworzyć kwadrat w nową formę,

-          rozpozna i nazwie kolory podstawowe ,

-          porówna kolory ze znanymi rzeczami,

-          narysuje  rysunek, używając kredki tylko w jednym kolorze,

 

 

 

-          nauczy się skoku rozkroczno – zwartego,

-          wykona poprawnie ćwiczenia wg pokazu,

-          wskaże stronę prawą i lewą swojego ciała,

 

 

05.09.2016

poniedziałek

 

Moi koledzy” opowiadanie dzieci w oparciu o obrazki.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 1  m. zadaniową

 

-          w prosty sposób opowie o sobie i innych dzieciach ( wygląd, zainteresowania, zachowanie ),

-          podzieli wyrazy ( imiona kolegów i koleżanek ) na sylaby,

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin