Plan pracy na wrzesień 2016
dzieci 6 letnie „Jeże”
Tematy kompleksowe:
1. W przedszkolu 01.09 - 09.09. 2016
2. Mały pieszy to ja 12.09 – 16.09. 2016
3. Kim jestem ? 19.09 – 30.09.2016
Nabywanie wiedzy:
- wie jak wygląda i co znajduje się w przedszkolu,
- zna swoje prawa i obowiązki wynikające z roli przedszkolaka,
- podejmuje prace społeczno – użyteczne na rzecz grupy,
- rozpoznaje miejsca wyznaczone dla pieszych,
- wybiera do zabawy bezpieczne miejsca, z dala od ulicznego ruchu,
- rozróżnia podstawowe znaki drogowe,
- podejmuje działania związane z poznawaniem siebie ( odkrywanie swoich zdolności, zainteresowań ),
- potrafi w prosty sposób opisać siebie ( wygląd, upodobania, zdolności ),
- rozróżnia podstawowe emocje i uczucia oraz reakcje związane z ich przeżywaniem,
Kształtowanie umiejętności:
- odtwarza rytm z zaprezentowanego wzoru graficznego,
- rozpoznaje wyrazy wprowadzone do globalnego czytania,
- rysuje wzór po śladzie prawą i lewą ręką,
- tworzy kompozycję z różnorodnego materiału,
- zapamięta tekst piosenki, wyliczanki, wiersza,
- dostosuje ruch do charakteru muzyki,
- rozróżni błędne liczenie od poprawnego,
- liczy minimum do 10, posługuje się liczebnikami głównymi.
Budowanie postaw:
- szanuje prace innych, np. prace plastyczne, budowle,
- używa form grzecznościowych na co dzień,
akceptuje konieczność przestrzegania ustalonych zasad postępowania.
Sprawność ruchowa:
zabawy ruchowe:
- zabawa orientacyjno – porządkowa: Znajdź sobie parę.
- zabawa z elementem równowagi: Marsz z przeszkodami.
- zabawa z el. biegu: Karuzela,
- zabawa z el. podskoku: Piłki
zestawy ćwiczeń porannych:
- nr 1 – Tropiciele przewodnik metodyczny nr 1, s.20
- nr 2 – Tropiciele przewodnik metodyczny nr 1, s.32
- nr 3 – Tropiciele przewodnik metodyczny nr 1, s.66
- nr 4 – Tropiciele przewodnik metodyczny nr 1, s.82
zestawy ćwiczeń gimnastycznych:
- nr 1 – Wychowanie fizyczne w przedszkolu przewodnik metodyczny, s.142
- nr 2 - Wychowanie fizyczne w przedszkolu przewodnik metodyczny, s. 144
- nr 3 – Tropiciele przewodnik metodyczny nr 1, s.30
Praca indywidualna:
- obserwacja wstępna, diagnoza,
Współpraca z rodzicami i środowiskiem:
- zebranie grupowe,
- rozmowy indywidualne z rodzicami w miarę potrzeb wynikających z obydwu stron ,
- aktualizacja kącika dla rodziców
- spotkania teatralne zgodnie z harmonogramem.
- spotkanie z muzykami ( Toruńska Orkiestra Kameralna ),
- udział w akcji „Sprzątanie świata”,
- „ Mój dzień w przedszkolu” prezentowanie przez dzieci swoich kolekcji, zwierząt ( chomik, kanarek, świnka morska itp.) - zainteresowania, pasje.
Literatura
- E. Tokarska, J. Kopała, E. Kordos. Program wychowania przedszkolnego
- K. Wlaźnik. Wychowanie fizyczne w przedszkolu
- G. i P. Dennison „Kinezjologia Edukacyjna dla dzieci. Podstawowy podręcznik Kinezjologii Edukacyjnej dla rodziców i nauczycieli dzieci w każdym wieku”,
- M. Musierowicz. Co mam
W przedszkolu
Rozumienie i przestrzeganie zasad dotyczących zgodnego współżycia w grupie.
Dbanie o wspólne sprzęty i zabawki oraz o zachowanie porządku w otoczeniu.
Ustalenie zasad bezpiecznego zachowania się w czasie zabaw (sala, ogród).
data
sytuacja edukacyjna
zamierzone osiągnięcia dzieci
01.09.2016
czwartek
„Zabawki w naszej sali” zabawa dydaktyczna, połączona z ćw. graficznym.
„Wrzesień - przedszkolak” nauka piosenki.
- ustali stałe miejsce zabawek w sali,
- pogrupuje przedmioty wg rodzaju,
- połączy kropki, kreśląc linie w wyznaczonym kierunku,
- będzie przestrzegać ustalonych zasad zabawy,
- określi budowę piosenki (zwrotki, refren) i elementy piosenki (słowa, melodia),
- wybierze napis oznaczający imię bohatera piosenki,
- spróbuje wyjaśnić znaczenie słowa – przyjaciel,
02.09.2016
piątek
„Wymyśl sam” kreatywne rysowanie.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 1 m. zadaniową
- spróbuje przetworzyć kwadrat w nową formę,
- rozpozna i nazwie kolory podstawowe ,
- porówna kolory ze znanymi rzeczami,
- narysuje rysunek, używając kredki tylko w jednym kolorze,
- nauczy się skoku rozkroczno – zwartego,
- wykona poprawnie ćwiczenia wg pokazu,
- wskaże stronę prawą i lewą swojego ciała,
05.09.2016
poniedziałek
„Moi koledzy” opowiadanie dzieci w oparciu o obrazki.
- w prosty sposób opowie o sobie i innych dzieciach ( wygląd, zainteresowania, zachowanie ),
- podzieli wyrazy ( imiona kolegów i koleżanek ) na sylaby,
...
kasiazabka123