Plan listopad jeże 2016R.docx

(44 KB) Pobierz

 

 

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ 
NA LISTOPAD 2016 ROKU
 

GRUPA WIEKOWA - 6 LATKI „ JEŻE

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

Ø MOJA OJCZYZNA- MÓJ KRAJ                                       (02.11- 10.11)

Ø JAK ZWIERZĘTA PRZYGOTOWUJĄ SIĘ DO ZIMY?   (14.11- 25.11)

Ø JESIENNA SZARUGA                                                                                                                              (28.11- 02.12)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PLAN   PRACY   WYCHOWAWCZO  – DYDAKTYCZNEJ    NA   LISTOPAD 2016

 

GRUPA  WIEKOWA:    6-latki   „ Jeże

NAUCZYCIELKI:   mgr Danuta Laskowska, mgr  Karolina Ciesielska
 

 

TEMATY  KOMPLEKSOWE:

Moja ojczyzna- Mój kraj                                       realizacja od 02.11. do 10.11.

Jak zwierzęta przygotowują się do zimy?              realizacja od 14.11. do 25. 11.

Jesienna szaruga                                                                  realizacja od 28.11  do 02.12

 

 

Zamierzone osiągnięcia dzieci:

nabywanie wiedzy:

·         Potrafi nazwać kraj, w jakim żyje                                                                                                                                                                                                       

·         Wie, że jest Polakiem albo Polką i rozumie, że ludzie w Polsce posługują się językiem polskim                                                                                                              

·         Rozpozna symbole narodowe i ma świadomość, że należy  odnosić się do nich z szacunkiem                                                                                                       

·         Wie, że godłem Polski jest Orzeł Biały                                                                                                                                                                                             

·         Określi barwy  flagi: biało- czerwona                                                                                                                                                                                              

·         Rozpozna hymn narodowy                                                                                                                                                                                                                       

·         Zna stolicę Polski: Warszawa i potrafi wskazać ją na mapie                                                                                                                                                                

·         Wie, że Syrenka warszawska jest herbem Warszawy                                                                                                                                                                    

·         Zauważy charakterystyczne cechy ojczystego krajobrazu (krajobraz nizinny, górski, nadmorski)                                                                                                  

·         Nazwie niektóre gatunki ptaków odlatujących na zimę do ciepłych krajów (np. bocian, zięba)                                                                                                                     

·         Zna zwyczaje wybranych zwierząt, np. w przygotowaniu do zimy wiewiórka i jemiołuszka gromadzą zapasy

·         Dowie się w jaki sposób należy zabezpieczyć ul przed zimą

                                                                                                                       

 

kształtowanie umiejętności:

 

·         Tworzy kompozycje za pomocą różnych technik plastycznych                                                                                                                                             

·         Rozpozna wyrazy wprowadzone do globalnego czytania                                                                                                                                                            

·         Zapamięta tekst piosenki, wyliczanki bądź wiersza                                                                                                                                                                    

·         Dostosuje ruch do charakteru muzyki

 

budowanie postaw:

 

·         Wie jaką postawę należy przyjąć przy słuchaniu hymnu narodowego                                                                                                                                                                                                                          

·         Wie, że niektórym zwierzętom należy pomóc przetrwać zimę

·         Szanuje prace plastyczne rówieśników

·         Potrafi zachować się w miejscu publicznym

 

 

Zabawy ruchowe
 

„Kropelki– zabawa orientacyjno porządkowa

„Spacer wąską dróżką”- zabawa ruchowa z elementem równowagi

„Kto wyżej podskoczy zabawa ruchowa z elementem podskoku 

Taniec liści”- zabawa ruchowa z elementem biegu

 

Praca indywidualna
 

Utrwalanie poznanych zabaw, wierszy, piosenek.

Diagnozy pedagogiczne.

 

  

Współpraca z rodzicami i środowiskiem
 

 

Zebranie z rodzicami w celu podsumowania przeprowadzonej diagnozy.

Rozmowy indywidualne  z rodzicami w miarę potrzeb wynikające z potrzeb obydwu stron.

Zachęcenie rodziców do wzbogacania kącika przyrody.

Zachęcenie rodziców do udziału w akcji „Cała Polska czyta dzieciom”

Przeniesienie planowanej wycieczki do gospodarstwa „Babaluda” (Pole dyniowe) z października na listopad.

 

 

Literatura

 

Program Wychowania  Przedszkolnego PWN- E. Tokarska, J. Kopała

Wychowanie fizyczne w przedszkolu- WSiP- K. Wlaźnik

„Zabawy na każdy dzień”- K. Kamińska, U. Stadnik

„Każdy Tomek ma swój domek”- wiersz E. Szelburg- Zarębina

„Zimowe śpiochy”- wiersz U. Piotrowskiej

„W pasiece”- W. Ścisłowksi                                                                                                                                                                                                                                                                                              

                                                                                                 


 

 

 

 

                                                        ”Listopad

                                          Wanda Grodzieńska

 

 

 

Wyszedł sobie do ogrodu

Stary, siwy Pan Listopad.

Grube palto wdział od chłodu

I kalosze ma na stopach.

Deszcz zacina, wiatr dokucza,

Pustka, smutek dziś w ogrodzie.

Pan Listopad cicho mruczy:

„Nic nie szkodzi, nic nie szkodzi”.

Po listowiu kroczy sypkim, na ławeczce sobie siada

„Chłód i zimno, mam dziś chrypkę.

Trudna rada, trudna rada”.

 

 

                                                                                                                

 

                                                                   


PLAN   PRACY WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNEJ NA LISTOPAD 2016- GRUPA JEŻE

 

TEMATYKA   KOMPLEKSOWA:  MÓJ KRAJ- MOJA OKCZYZNA                                     

UMIEJĘTNOŚĆ  OGÓLNA: KSZTAŁTOWANIE POCZUCIA TOŻSAMOŚCI NARODOWEJ

Data

Sytuacja  edukacyjna

Zamierzone  osiągnięcia  dziecka

01.11

Wtorek

„Wszystkich Świętych”- Dzień ustawowo wolny od pracy

 

02.11

Środa

Polska Moja Ojczyzna”- rozmowa na podstawie obrazków

 

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr  9 metoda zadaniową

- wskaże na mapie stolicę Polski Warszawę i rzekę Wisłę

- rozpozna symbole narodowe: godło Polski, flaga Polski oraz ich barwy

- będzie wiedziało, że do symboli narodowych należy odnosić się z szacunkiem

- przeczyta globalnie wskazane wyrazy: Polska, kraj, hymn, godło

 

- zachowa równowagę podczas przechodzenia przez płaskie przeszkody                                                            - wykona ćwiczenia dużych grup mięśniowy                                                                                                          - prawidłowo  zareaguje na sygnały dźwiękowe nauczyciela

03.11

Czwartek

„Mazurek Dąbrowskiego”- słuchanie hymnu narodowego

 

 

 

„Nasze Godło Polskie”- wydzieranka

 

- będzie wiedziało, że hymn to Polska to pieśń patriotyczna

- będzie rozumiało, w jakich okolicznościach śpiewany jest hymn

- wymieni sytuacje w jakich wolno śpiewać hymn Polski

- przyjmie właściwą postawę w tracie słuchania hymnu narodowego

 

 

- wykona czynności manipulacyjne związane z darciem kolorowej bibuły, krepy

- wyklei godło polskie dobierając właściwe kolory w swojej pracy

- utrzyma ład i porządek w trakcie wykonywania pracy plastycznej

04.11.

Piątek

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin