PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ NA LISTOPAD 2016 ROKU
GRUPA WIEKOWA - 6 LATKI „ JEŻE ”
TEMATYKA KOMPLEKSOWA:
Ø MOJA OJCZYZNA- MÓJ KRAJ (02.11- 10.11)
Ø JAK ZWIERZĘTA PRZYGOTOWUJĄ SIĘ DO ZIMY? (14.11- 25.11)
Ø JESIENNA SZARUGA (28.11- 02.12)
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA LISTOPAD 2016
GRUPA WIEKOWA: 6-latki „ Jeże ”
NAUCZYCIELKI: mgr Danuta Laskowska, mgr Karolina Ciesielska
TEMATY KOMPLEKSOWE:
Moja ojczyzna- Mój kraj realizacja od 02.11. do 10.11.
Jak zwierzęta przygotowują się do zimy? realizacja od 14.11. do 25. 11.
Jesienna szaruga realizacja od 28.11 do 02.12
Zamierzone osiągnięcia dzieci:
nabywanie wiedzy:
· Potrafi nazwać kraj, w jakim żyje
· Wie, że jest Polakiem albo Polką i rozumie, że ludzie w Polsce posługują się językiem polskim
· Rozpozna symbole narodowe i ma świadomość, że należy odnosić się do nich z szacunkiem
· Wie, że godłem Polski jest Orzeł Biały
· Określi barwy flagi: biało- czerwona
· Rozpozna hymn narodowy
· Zna stolicę Polski: Warszawa i potrafi wskazać ją na mapie
· Wie, że Syrenka warszawska jest herbem Warszawy
· Zauważy charakterystyczne cechy ojczystego krajobrazu (krajobraz nizinny, górski, nadmorski)
· Nazwie niektóre gatunki ptaków odlatujących na zimę do ciepłych krajów (np. bocian, zięba)
· Zna zwyczaje wybranych zwierząt, np. w przygotowaniu do zimy wiewiórka i jemiołuszka gromadzą zapasy
· Dowie się w jaki sposób należy zabezpieczyć ul przed zimą
kształtowanie umiejętności:
· Tworzy kompozycje za pomocą różnych technik plastycznych
· Rozpozna wyrazy wprowadzone do globalnego czytania
· Zapamięta tekst piosenki, wyliczanki bądź wiersza
· Dostosuje ruch do charakteru muzyki
budowanie postaw:
· Wie jaką postawę należy przyjąć przy słuchaniu hymnu narodowego
· Wie, że niektórym zwierzętom należy pomóc przetrwać zimę
· Szanuje prace plastyczne rówieśników
· Potrafi zachować się w miejscu publicznym
Zabawy ruchowe
„Kropelki” – zabawa orientacyjno porządkowa
„Spacer wąską dróżką”- zabawa ruchowa z elementem równowagi
„Kto wyżej podskoczy” – zabawa ruchowa z elementem podskoku
„Taniec liści”- zabawa ruchowa z elementem biegu
Praca indywidualna
Utrwalanie poznanych zabaw, wierszy, piosenek.
Diagnozy pedagogiczne.
Współpraca z rodzicami i środowiskiem
Zebranie z rodzicami w celu podsumowania przeprowadzonej diagnozy.
Rozmowy indywidualne z rodzicami w miarę potrzeb wynikające z potrzeb obydwu stron.
Zachęcenie rodziców do wzbogacania kącika przyrody.
Zachęcenie rodziców do udziału w akcji „Cała Polska czyta dzieciom”
Przeniesienie planowanej wycieczki do gospodarstwa „Babaluda” (Pole dyniowe) z października na listopad.
Literatura
„Program Wychowania Przedszkolnego PWN”- E. Tokarska, J. Kopała
„Wychowanie fizyczne w przedszkolu- WSiP”- K. Wlaźnik
„Zabawy na każdy dzień”- K. Kamińska, U. Stadnik
„Każdy Tomek ma swój domek”- wiersz E. Szelburg- Zarębina
„Zimowe śpiochy”- wiersz U. Piotrowskiej
„W pasiece”- W. Ścisłowksi
”Listopad”
Wanda Grodzieńska
Wyszedł sobie do ogrodu
Stary, siwy Pan Listopad.
Grube palto wdział od chłodu
I kalosze ma na stopach.
Deszcz zacina, wiatr dokucza,
Pustka, smutek dziś w ogrodzie.
Pan Listopad cicho mruczy:
„Nic nie szkodzi, nic nie szkodzi”.
Po listowiu kroczy sypkim, na ławeczce sobie siada
„Chłód i zimno, mam dziś chrypkę.
Trudna rada, trudna rada”.
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNEJ NA LISTOPAD 2016- GRUPA „JEŻE”
TEMATYKA KOMPLEKSOWA: MÓJ KRAJ- MOJA OKCZYZNA
UMIEJĘTNOŚĆ OGÓLNA: KSZTAŁTOWANIE POCZUCIA TOŻSAMOŚCI NARODOWEJ
Data
Sytuacja edukacyjna
Zamierzone osiągnięcia dziecka
01.11
Wtorek
„Wszystkich Świętych”- Dzień ustawowo wolny od pracy
02.11
Środa
„Polska Moja Ojczyzna”- rozmowa na podstawie obrazków
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 9 metoda zadaniową
- wskaże na mapie stolicę Polski Warszawę i rzekę Wisłę
- rozpozna symbole narodowe: godło Polski, flaga Polski oraz ich barwy
- będzie wiedziało, że do symboli narodowych należy odnosić się z szacunkiem
- przeczyta globalnie wskazane wyrazy: Polska, kraj, hymn, godło
- zachowa równowagę podczas przechodzenia przez płaskie przeszkody - wykona ćwiczenia dużych grup mięśniowy - prawidłowo zareaguje na sygnały dźwiękowe nauczyciela
03.11
Czwartek
„Mazurek Dąbrowskiego”- słuchanie hymnu narodowego
„Nasze Godło Polskie”- wydzieranka
- będzie wiedziało, że hymn to Polska to pieśń patriotyczna
- będzie rozumiało, w jakich okolicznościach śpiewany jest hymn
- wymieni sytuacje w jakich wolno śpiewać hymn Polski
- przyjmie właściwą postawę w tracie słuchania hymnu narodowego
- wykona czynności manipulacyjne związane z darciem kolorowej bibuły, krepy
- wyklei godło polskie dobierając właściwe kolory w swojej pracy
- utrzyma ład i porządek w trakcie wykonywania pracy plastycznej
04.11.
Piątek
...
kasiazabka123