PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA GRUDZIEŃ 2016
GRUPA WIEKOWA: 5- 6-latki „Tygryski”
NAUCZYCIELKI: Iwona Dombrowska, Iwona Cierzniewska
TEMATY KOMPLEKSOWE:
Skarby drzemiące pod ziemią realizacja od 27. 11.do 08.12.2017.
Boże Narodzenie w Polsce i na świecie realizacja od 11.12. do 22.12.2017.
PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECKA
NABYWANIE WIEDZY
· zdobędzie informacje na temat zawodu górnika i dostrzeże znaczenie postępu technicznego w wykonywanej przez niego pracy
· pozna tradycję obchodzenia święta górników - „Barbórka”
· pozna bogactwa drzemiące w ziemi węgiel i sól
· pozna tradycję obchodzenia Świąt Bożego Narodzenia w Polsce oraz na świecie
· rozumie, że występem sprawia radość swoim bliskim
· pozna monety i banknoty o niskich nominałach
· pozna litery K.k U,u P,p
KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI
· podzieli się w sposób werbalny lub niewerbalny swoimi wrażeniami na temat obejrzanego filmu
· zastosuje w wypowiedzi nowo poznane wyrazy dotyczące osób, rzeczy i zjawisk zgodnie z ich znaczeniem
· będzie uczestniczyć w zabawie doskonalącej rozwój zmysłów - pozna bogactwa drzemiące w ziemi /węgiel, sól i kreda/ określi ich właściwości - sprawdzi rozpuszczalność w wodzie
· posługuje się wybranymi technikami plastycznymi – rysuje węglem
· wykonuje prace plastyczne na określony temat
· ułoży schemat i model wyrazów z cegiełek
· odczyta globalnie podpisy pod obrazkami
· kształtuje umiejętność odróżniania liczenia poprawnego od niepoprawnego
· kształtuje umiejętność liczenia z dowolnego miejsca do przodu i do tyłu
· odegra swoją rolę, wyrecytuje tekst z zachowaniem właściwej intonacji i natężenia głosu
· zaśpiewa kolędy i pastorałki zbiorowo i indywidualnie
BUDOWANIE POSTAW
· podejmie próbę oceny pracy własnej i kolegów według wyznaczonych kryteriów
· angażuje się w przygotowanie niespodzianek dla bliskich – występ artystyczny
· odczuje radość ze spotkania z rodzicami i wspólnego działania /występ, wypiekanie i ozdabianie pierników/
· będzie przestrzegać zasad właściwego zachowania się podczas przedstawienia, koncertu muzycznego i uroczystego Obiadu Wigilijnego
· zauważy, że ta sama sytuacja może wywołać różne reakcje emocjonalne u dzieci /radość lub strach, spowodowana bliskością Mikołaja/
· rozumie, że efekt pracy zależy od dokładnego i starannego jej wykonania
ZABAWY RUCHOWE
,,W kopalni” – zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
„Śnieżynki”- zabawa z elementem podskoku
,,Renifery” – zabawa z elementem czworakowania
,,Celuj do paczki” – zabawa z elementem rzutu
ZESTAWY ĆWICZEŃ PORANNYCH
nr 13 dz. będą : - doskonaliły podskoki na jednej nodze
- ćwiczyły prawidłową reakcję na sygnał
nr 14 dz. będą : - wykonywały ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę
- wykonywały ćwiczenia nóg /podskoki oraz marsz na palcach i całej stopie/
nr 15 dz. będą : - wykonywały przeskoki przez przeszkody płaskie
- doskonaliły umiejętność rzutu do celu
nr 16 dz. będą: - wykonywały ćwiczenia kończyn górnych i tułowia
- wykonywały ćwiczenia kształtujące postawę
PRACA INDYWIDUALNA
Utrwalanie kolęd i pastorałek oraz tekstu Jasełek przygotowywanych na spotkanie z rodzicami .
Z Dawidem:
- porządkowanie i opowiadanie historyjki obrazkowej, uwzględniając zauważone związki przyczynowo –skutkowe
- układanie zakończenia historyjki , przewidując skutki wcześniejszych wydarzeń
Z Mateuszem:
- wykorzystanie zdolności dziecka na imprezach i przedstawieniach przedszkolnych (dłuższa rola na Jasełka)
NASZE SPOTKANIA Z LITERATURĄ DZIECIĘCĄ
Kontynuowanie akcji „Cała Polska Czyta Dzieciom” z udziałem rodziców.
WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI I ŚRODOWISKIEM
Prezentacja Jasełek dla rodziców
Warsztaty ,,Akademia Skrzata Ekonoma”
Warsztaty międzykulturowe ,,Podróże z VERDĄ”
Udział w koncercie muzycznym „Kolędy po góralsku”– spotkanie z muzykami Toruńskiej
Orkiestry Symfonicznej.
Udział dzieci w mikołajkowym spotkaniu z teatrem Vaśka
Udział dzieci w uroczystym Obiedzie Wigilijnym
LITERATURA
Program wychowania przedszkolnego - ,,W kręgu zabawy” J.Pytlarczyk
Program wychowawczy „Ja, ty, my”- J. Jarząbek, M. Kiszewska, M. Marks
Program edukacji zdrowotnej „Sprawny i zdrowy idę do szkoły” – K. Skonieczna
,,Górnik” - film edeukacyjny
,,O czym szeptały iskierki” – H. Zdzitowiecka
,,Rozgniewany węgielek”
,,Gwiazdka” – CD Śpiewające Brzdące
,,Uczymy poprawnej wymowy” – E. Sachajska
,,Dziecięca matematyka” Scenariusze zajęć matematycznych– E. Zielińska, E. Gruszczyk-
Kolczyńska
Zestawy ćwiczeń porannych i gimnastycznych – własne opracowanie
Plan opracowała: Iwona Dombrowska i Iwona Cierzniewska
LEGENDA o.2.0 – procesy poznawcze, o.2.1- edukacja zdrowotna i bezpieczeństwo, o. 2.2 -edukacja emocjonalna i wprowadzenie w świat wartości,
o.2.3 -edukacja społeczna i otoczenie techniczne, o.2.4- edukacja językowa,o.2.5 -edukacja przyrodnicza i ekologiczna, o.2.6 – edukacja matematyczna,
o.2.7 - edukacja artystyczna, o.2.8 – język obcy nowożytny i edukacja wielokulturowa
kasiazabka123