zad. dyd. grudzień 5-6latki.doc

(43 KB) Pobierz

 

PLAN   PRACY   WYCHOWAWCZO  – DYDAKTYCZNEJ  NA   GRUDZIEŃ  2016

 

  GRUPA  WIEKOWA:  5-  6-latki   „Tygryski

  NAUCZYCIELKI:    Iwona  Dombrowska, Iwona Cierzniewska              

  TEMATY  KOMPLEKSOWE:

Skarby drzemiące pod ziemią      realizacja od 27. 11.do 08.12.2017.

Boże Narodzenie w Polsce i na świecie    realizacja od 11.12. do 22.12.2017.

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA  DZIECKA  

NABYWANIE WIEDZY

·         zdobędzie informacje  na temat zawodu górnika i dostrzeże znaczenie postępu technicznego w wykonywanej przez niego pracy

·         pozna tradycję obchodzenia święta górników - „Barbórka”

·         pozna bogactwa drzemiące w ziemi węgiel i sól

·         pozna tradycję obchodzenia Świąt Bożego Narodzenia w Polsce oraz na świecie

·         rozumie, że występem sprawia radość swoim bliskim

·         pozna monety i banknoty o niskich nominałach

·         pozna litery K.k  U,u  P,p

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

·         podzieli się w sposób werbalny lub niewerbalny  swoimi wrażeniami na temat obejrzanego filmu

·         zastosuje w wypowiedzi nowo poznane wyrazy dotyczące osób, rzeczy i zjawisk zgodnie z ich znaczeniem

·         zastosuje w wypowiedzi nowo poznane wyrazy dotyczące osób, rzeczy i zjawisk zgodnie z ich znaczeniem

·         będzie uczestniczyć w zabawie doskonalącej rozwój zmysłów - pozna bogactwa drzemiące w ziemi /węgiel, sól i kreda/ określi  ich właściwości - sprawdzi rozpuszczalność  w wodzie

·         posługuje się wybranymi technikami plastycznymi – rysuje węglem

·         wykonuje prace plastyczne na określony temat

·         ułoży schemat i model wyrazów z cegiełek

·         odczyta globalnie podpisy pod obrazkami

·         kształtuje umiejętność odróżniania liczenia poprawnego od niepoprawnego

·         kształtuje umiejętność liczenia z dowolnego miejsca do przodu i do tyłu

·         odegra swoją rolę, wyrecytuje tekst z zachowaniem właściwej intonacji i natężenia głosu

·         zaśpiewa kolędy i pastorałki zbiorowo i indywidualnie

BUDOWANIE POSTAW

·         podejmie próbę oceny pracy własnej i kolegów według wyznaczonych kryteriów

·         angażuje się w przygotowanie niespodzianek dla bliskich – występ artystyczny

·         odczuje radość ze spotkania z rodzicami i wspólnego działania /występ, wypiekanie i ozdabianie pierników/

·         będzie przestrzegać zasad właściwego zachowania się podczas przedstawienia, koncertu muzycznego i uroczystego Obiadu Wigilijnego

·         zauważy, że ta sama sytuacja może wywołać różne reakcje emocjonalne u dzieci /radość lub strach, spowodowana bliskością Mikołaja/

·         rozumie, że efekt pracy zależy od dokładnego i starannego jej wykonania

 

 

ZABAWY RUCHOWE

,,W kopalni” – zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa

„Śnieżynki”- zabawa z elementem podskoku

,,Renifery” – zabawa z elementem czworakowania

,,Celuj do paczki” – zabawa z elementem rzutu

 

ZESTAWY ĆWICZEŃ PORANNYCH

                             nr 13 dz. będą : - doskonaliły podskoki na jednej nodze

                                                             - ćwiczyły prawidłową reakcję na sygnał

                             nr 14 dz. będą :  -  wykonywały ćwiczenia  kształtujące prawidłową postawę  

                                                   - wykonywały ćwiczenia nóg /podskoki oraz marsz na palcach i całej stopie/

                                nr 15   dz. będą :     - wykonywały przeskoki przez przeszkody płaskie  

                                                               - doskonaliły umiejętność rzutu do celu                                                        

                                nr 16 dz. będą:    - wykonywały ćwiczenia kończyn górnych i tułowia     

                                                              - wykonywały ćwiczenia kształtujące postawę

 

PRACA INDYWIDUALNA

Utrwalanie kolęd i pastorałek oraz tekstu Jasełek przygotowywanych na spotkanie z rodzicami .

              Z Dawidem:

- porządkowanie i opowiadanie historyjki obrazkowej, uwzględniając zauważone związki przyczynowo –skutkowe

- układanie zakończenia historyjki , przewidując skutki wcześniejszych wydarzeń

               Z Mateuszem:

- wykorzystanie zdolności dziecka na imprezach i przedstawieniach przedszkolnych (dłuższa rola na Jasełka)

NASZE  SPOTKANIA  Z  LITERATURĄ  DZIECIĘCĄ

Kontynuowanie akcji „Cała Polska  Czyta Dzieciom” z udziałem rodziców.

      

WSPÓŁPRACA  Z  RODZICAMI  I  ŚRODOWISKIEM

Prezentacja Jasełek dla rodziców

Warsztaty ,,Akademia Skrzata Ekonoma”

Warsztaty międzykulturowe ,,Podróże z VERDĄ”

Udział w koncercie muzycznym „Kolędy po góralsku”– spotkanie z muzykami Toruńskiej

Orkiestry   Symfonicznej.

Udział dzieci w mikołajkowym spotkaniu z teatrem Vaśka

Udział dzieci w uroczystym Obiedzie Wigilijnym

 

LITERATURA

Program wychowania  przedszkolnego - ,,W kręgu zabawy” J.Pytlarczyk

                Program wychowawczy  „Ja, ty, my”- J. Jarząbek, M. Kiszewska, M. Marks

Program edukacji zdrowotnej „Sprawny i zdrowy idę do szkoły” – K. Skonieczna

     ,,Górnik”  - film edeukacyjny

,,O czym szeptały iskierki” – H. Zdzitowiecka

  ,,Rozgniewany węgielek”

     ,,Gwiazdka” – CD Śpiewające Brzdące

              ,,Uczymy poprawnej wymowy” – E. Sachajska

     ,,Dziecięca matematyka”  Scenariusze zajęć matematycznych– E. Zielińska, E. Gruszczyk-    

      Kolczyńska

              Zestawy ćwiczeń porannych i gimnastycznych – własne opracowanie

                                                          Plan  opracowała:     Iwona Dombrowska i Iwona Cierzniewska

LEGENDA  o.2.0 – procesy poznawcze, o.2.1- edukacja zdrowotna i bezpieczeństwo, o. 2.2 -edukacja emocjonalna i wprowadzenie w świat wartości,

o.2.3 -edukacja społeczna i otoczenie techniczne, o.2.4- edukacja językowa,o.2.5 -edukacja przyrodnicza i ekologiczna, o.2.6 – edukacja matematyczna,

o.2.7 -  edukacja artystyczna, o.2.8 – język obcy nowożytny i edukacja wielokulturowa

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin