Alicja(1).docx

(3539 KB) Pobierz

OPIS DZIAŁALNOŚCI - TRANSPORT ODPADÓW MEDYCZNYCH

 

Nasza firma zajmować się będzie wywozem odpadów medycznych. Czym one są?

Odpady medyczne to substancje stałe, ciekłe i gazowe powstające przy leczeniu, diagnozowaniu oraz profilaktyce, w działalności medycznej prowadzonej w obiektach lecznictwa zamkniętego, otwartego oraz w obiektach badawczych i eksperymentalnych. 
Nawiążemy współpracę ze spalarnią Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny nr 1   (zachodniopomorskie, ul. Unii Lubelskiej 1, Szczecin) Odpady będziemy zbierać od:


·         Gabinety weterynaryjne

·         Szpitale

·         Przychodnie

·         Gabinety kosmetyczne

·         Gabinety odnowy biologicznej/SPA

·         Kliniki i gabinety prywatne

·         Gabinety stomatologiczne

·         Domy opieki

·         Hospicja


 

Zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia o odpadach (Dz. U. Nr 62, poz. 628) odpady medyczna to odpady powstające w związku z udzieleniem świadczeń zdrowotnych oraz prowadzeniem badań i doświadczeń naukowych w zakresie medycyny. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 r w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. Nr 112, poz. 1206) odpady medyczne sklasyfikowano w grupie 18: 

8 Odpady medyczne i weterynaryjne:
18 01    Odpady z diagnozowania, leczenia i profilaktyki medycznej
18 01 01    Narzędzia chirurgiczne i zabiegowe oraz ich resztki (z wyłączeniem 18 01 03)
18 01 02*    Części ciała i organy oraz pojemniki na krew i konserwanty służące do jej przechowywania (z wyłączeniem 18 01 03)
18 01 03*    Inne odpady, które zawierają żywe drobnoustroje chorobotwórcze lub ich toksyny oraz inne formy zdolne do przeniesienia materiału genetycznego, o których wiadomo lub co do których istnieją wiarygodne podstawy do sądzenia, że wywołują choroby u ludzi i zwierząt (np. zainfekowane pieluchomajtki, podpaski, podkłady), z wyłączeniem 18 01 80 i 18 01 82
18 01 04    Inne odpady niż wymienione w 18 01 03
18 01 06*    Chemikalia, w tym odczynniki chemiczne, zawierające substancje niebezpieczne
18 01 07    Chemikalia, w tym odczynniki chemiczne, inne niż wymienione w 18 01 06
18 01 08*    Leki cytotoksyczne i cytostatyczne
18 01 09    Leki inne niż wymienione w 18 01 08
18 01 10*    Odpady amalgamatu dentystycznego
18 01 80*    Zużyte kąpiele lecznicze aktywne biologicznie o właściwościach zakaźnych
18 01 81    Zużyte kąpiele lecznicze aktywne biologicznie inne niż wymienione w 18 01 80
18 01 82*    Pozostałości z żywienia pacjentów oddziałów zakaźnych
18 02    Odpady z diagnozowania, leczenia i profilaktyki weterynaryjnej
18 02 01    Narzędzia chirurgiczne i zabiegowe oraz ich resztki (z wyłączeniem 18 02 02)
18 02 02*    Inne odpady, które zawierają żywe drobnoustroje chorobotwórcze lub ich toksyny oraz inne formy zdolne do przeniesienia materiału genetycznego, o których wiadomo lub co do których istnieją wiarygodne podstawy do sądzenia, że wywołują choroby u ludzi i zwierząt
18 02 03    Inne odpady niż wymienione w 18 02 02
18 02 05*    Chemikalia, w tym odczynniki chemiczne, zawierające substancje niebezpieczne
18 02 06    Chemikalia, w tym odczynniki chemiczne, inne niż wymienione w 18 02 05
18 02 07*    Leki cytotoksyczne i cytostatyczne
18 02 08    Leki inne niż wymienione w 18 02 0

*W powyższej klasyfikacji gwiazdką zaznaczono niebezpieczne odpady medyczne stanowiące szczególne zagrożenie dla zdrowia i życia ludzi oraz dla środowiska.

 

Jakich praw musimy przestrzegać?

Rozporządzenia wykonawcze- W odniesieniu do odpadów grupy 18 z katalogu odpadów zostały wydane dwa rozporządzenia wykonawcze:

·         rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z 1 października 2010 r. w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z odpadami weterynaryjnymi (Dz.U.2010.198.1318),

·         rozporządzenie Ministra Zdrowia z 30 lipca 2010 r. w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z odpadami medycznymi (Dz.U.2010.139.940).

 

Rozporządzenia te definiują: wymagalne kolory worków zamiast podkreślać ich parametry wytrzymałościowe. Nie wspominają o obowiązku zastosowania opakowań certyfikowanych w stosunku do odpadów ostrych (igły, nożyki, lancety itp.). Nie nakładają także obowiązku klasyfikacji tych odpadów pod względem oceny skażenia patogenami kategorii A lub B. Nie wspominają o przepisach ADR, które muszą być spełnione w czasie przewozu, ale także nie nakładają określonych obowiązków na przekazującego te materiały do przewozu (klasyfikacja i odpowiednie pakowania). 

Gdzie należy się zgłosić?

Zgodnie z art. 23 ust. 4 jeżeli ze względów bezpieczeństwa lub w celu zapewnienia ciągłości odbioru zakaźnych odpadów medycznych lub zakaźnych odpadów weterynaryjnych, zbieranie tych odpadów jest konieczne, marszałek województwa właściwy ze względu na miejsce zbierania odpadów może zezwolić, w drodze decyzji, na ich zbieranie

 

Aby dostać decyzję udzielająca zezwolenie na zbieranie ze względów bezpieczeństwa lub w celu zapewnienia ciągłości odbioru zakaźnych odpadów medycznych  lub zakaźnych odpadów weterynaryjnych należy zgłosić się do:

Miejsca załatwienia sprawy: Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego , Wydział Ochrony Środowiska. Biuro ds. POZWOLEŃ i DECYZJI przy ulicy. Teofila Starzyńskiego 3-4 (II piętro) w Szczecinie . Wymagane dokumenty:

·         Wniosek o wydanie zezwolenia na zbieranie ze względów bezpieczeństwa lub w celu zapewnienia ciągłości odbioru zakaźnych odpadów medycznych lub zakaźnych odpadów weterynaryjnych opracowany zgodnie z wymogami m.in. z wymogami m.in. art. 23 ust. 4 i art. 42 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r.  -o odpadach (Dz. U. 2013 r., poz. 21),

·         Dowód uiszczenia opłaty skarbowej za wydanie decyzji udzielającej zezwolenie.

·         Pełnomocnictwo wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej, o ile strona postępowania działa przez swojego pełnomocnika

* Dowód uiszczenia opłaty skarbowej za wydanie decyzji udzielającej zezwolenie - koszt 616 zł, przy wnioskowaniu o przedłużenie zezwolenia, opłata wynosi 50% stawki podstawowej - 308 zł. Zezwolenie wydawane na 10 lat w przeciągu 30 dni od złożenia wniosku

 

FINANSOWANIE

a) wkład własny : 20 000 zł

b) wkład rzeczowy : 3 lampki biurowe o łącznej wartości 120 zł

c) dofinansowanie unijne : brak

d) kredyt – pożyczka hipoteczna : 100 000 zł

 

100 000 zł pożyczki + 20 000zł wkładu własnego = 120 000zł

 

Zasady pożyczki:

Jest to pożyczka hipoteczna. Wartość nieruchomości dziewięciu wspólników wycenia się na około 500 000zł. Zaciągnięcie 100 tys. daje nam w wyniku ratę kredytu do spłaty 1051,88 przez 120 miesięcy (10 lat).

 

Na oprocentowanie pożyczki składa się:

·         stawka referencyjna - dla waluty polskiej WIBOR 3M

·         stała marża banku - jej wysokość jest uzależniona od okresu spłaty pożyczki oraz stosunku wartości nieruchomości do kwoty pożyczki.

Pożyczka w PLN: 
                       WIBOR 3M + marża = oprocentowanie pożyczki 

                         (zmienny)    (stała)      (zmienne)

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin