Packet_Tracer_6_dla_kursow_CISCO_tom_IV_e_00kj.pdf

(529 KB) Pobierz
Rozdział 4:
Tworzenie zadania
interaktywnego
Kup książkę
Tworzenie zadania interaktywnego
4. Tworzenie zadania interaktywnego
Za pomocą kreatora
Activity Wizard
można tworzyć pliki
Packet Tracer Activity
(PKA) pozwalające przeprowadzić ćwiczenia laboratoryjne oraz testować umiejętności
praktyczne uczniów w zakresie sieci komputerowych, a w szczególności tworzyć własne
autorskie wersje zadań kontrolnych.
Przykładowe pliki:
p1_INSTRUKCJA.htm, p1_PRZED.pkt, p1_PO.pkt, p1.pka
4.1. Projektowanie plików
źródłowych
dla zadania
PKA
Proces tworzenia interaktywnych zadań sprawdzających nie jest łatwy i składa się z wielu
etapów oraz różnych plików. Dlatego warto utworzyć folder projektu dla pliku
PKA,
na
przykład o nazwie
p1.pka
i umieszczać w nim opisane poniżej pliki. Proces
przygotowania plików do tworzenia
PKA
składa się z następujących etapów.
4.1.1.
Przygotowanie pliku topologii początkowej
Etap 1.
Przygotuj plik
topologii początkowej.
Uwaga: Ten plik powinien zawierać tylko topologię sieci, bez jej konfiguracji.
Przygotuj plik
topologii początkowej
p1_PRZED.pkt
za pomocą programu Packet Tracer
(Instructor) i zapisz go w folderze
PRZYKLADY.
Rysunek 4.1. Topologia pliku początkowego.
49
Kup książkę
Tworzenie zadania interaktywnego
4.1.2.
Przygotowanie pliku topologii końcowej
Etap 2.
Tworzenie pliku
topologii końcowej.
Uwaga:
Ten plik powinien zawierać tą samą topologię sieci oraz jej poprawną
konfigurację, dlatego należy w nim skonfigurować poprawne rozwiązanie zadania.
Przygotuj plik
topologii końcowej
p1_PO.pkt
za pomocą programu Packet Tracer
(Instruktor) i zapisz go w folderze
PRZYKLADY.
Rysunek 4.2. Topologia pliku końcowego.
4.1.3.
Przygotowanie schematu oceniania i pliku instrukcji
Etap 3.
Przygotuj schemat oceniania oraz plik instrukcji i ustal schemat oceniania zadania
(punktację za konkretne czynności konfiguracyjne).
Element oceniany
Konfiguracja adresu IP dla komputera PC1
Konfiguracja maski podsieci dla komputera PC1
Konfiguracja adresu IP dla komputera PC2
Konfiguracja maski podsieci dla komputera PC2
Konfiguracja
hostname
dla przełącznika Switch1
Konfiguracja
hostname
dla przełącznika Switch2
Suma punktów
Tabela 4.1..
Schemat oceniania zadania
Liczba punktów
1
1
1
1
1
1
6
50
Kup książkę
Tworzenie zadania interaktywnego
Określ maksymalny czas wymagany do rozwiązania zadania
PKA
(liczony w minutach),
np. 3 minuty. Za pomocą dowolnego edytora HTML przygotuj plik instrukcji
p1_INSTRUKCJA.htm
i zapisz go w folderze
PRZYKLADY.
Rysunek 4.3. Zawartość pliku instrukcji
Zostały przygotowane trzy podstawowe pliki:
plik instrukcji,
plik topologii końcowej,
plik topologii początkowej.
4.2. Generowanie zadania PKA za pomocą kreatora
W poprzednim rozdziale opisano jak przygotować pliki niezbędne do tworzenia zadania
interaktywnego
PKA:
p1_INSTRUKCJA.htm
p1_PRZED.pkt
p1_PO.pkt
oraz schemat oceniania zadania.
Chcąc utworzyć plik
PKA
należy skorzystać z kreatora
Activity Wizard.
Podstawowe
operacje kreatora zostały opisane w następujących 9 krokach.
51
Kup książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin