Marketing_spolecznosciowy_Tajniki_skutecznej_promocji_w_social_media_marspo.pdf

(581 KB) Pobierz
IDŹ DO:
Spis
treści
Przykładowy rozdział
Marketing
społecznościowy
Autor: Arkadiusz Podlaski
ISBN: 978-83-246-2840-7
KATALOG KSIĄŻEK:
Katalog
online
Bestsellery
Nowe książki
Zapowiedzi
CENNIK I INFORMACJE:
Zamów
informacje
o nowościach
Zamów cennik
Wejdź na Facebooka. Twoi klienci już tam są!
Ludzie korzystają z internetu nie tylko w pracy i domu. Dziś robią to wszędzie i o każdej porze
— leżąc w łóżku, odpisują na e-maile; siedząc na ławce w parku, przeglądają repertuar kin;
podróżując pociągiem, sprawdzają, co nowego na Facebooku; robiąc zakupy, porównują ceny
towarów w innych sklepach. Szybki rozwój internetu sprawia, że codziennie jesteśmy zasypywani
setkami informacji, przez co czasem trudno znaleźć tę, której właśnie szukamy. To dlatego coraz
mniejszą moc mają tradycyjne media oraz klasyczne formy przekazu.
Twoje działania marketingowe i PR-owe powinny rozwijać się w stronę, w którą ewoluują media,
a gorącym tematem na dziś są serwisy społecznościowe. Marketerzy dostrzegają ogromny
potencjał tego typu narzędzi, stopniowo przenosząc siły i środki do nowego wirtualnego świata,
gdzie treści kreowane są przez samych użytkowników. Jest o co walczyć, bo działania reklamowe
i PR-owe w portalach społecznościowych są tańsze niż w tradycyjnych środkach przekazu.
Właściwie poprowadzone będą także skuteczniejsze niż reklama w gazetach, radiu i telewizji.
Trzeba tylko wiedzieć, JAK TO ZROBIĆ!
• Skorzystaj z możliwości integracji swoich stron z serwisami społecznościowymi.
• Ucz się na cudzych błędach — przeczytaj o spektakularnych porażkach i sukcesach
marketerów w social media.
• Poznaj tajniki marketingu wirusowego, szeptanego oraz marketingu rekomendacji.
• Zrób dokładny przegląd portali towarzyskich, multimedialnych i biznesowych pod kątem
przydatności reklamowej.
• Sprawdź, jak dzielić się swoją wiedzą i kreować wizerunek eksperta.
CZYTELNIA:
Fragmenty
książek
online
Do koszyka
Do przechowalni
Nowość
Promocja
Onepress.pl Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 32 230 98 63
e-mail:
onepress@onepress.pl
redakcja:
redakcjawww@onepress.pl
informacje:
o księgarni onepress.pl
Spis treści
Wstęp
Rozdział 1. Wprowadzenie do marketingu społecznościowego
1.1. Najważniejsze definicje
1.2. Media społecznościowe
— chwilowa moda czy nieunikniony trend?
1.3. Jacy są użytkownicy serwisów społecznościowych?
1.4. Twoja firma w serwisach społecznościowych
5
7
7
12
18
24
Rozdział 2. Najpopularniejsze portale społecznościowe
2.1. Duże portale — masowe społeczności
2.2. Portale biznesowe — społeczności profesjonalistów
2.3. Portale z filmami — darmowa reklama Twojej firmy
2.4. Blogowanie — dziel się swoją wiedzą
2.5. Portale z artykułami — kreuj się na eksperta
2.6. Wykopywarki — pokaż całemu
światu
swoje artykuły
2.7. Mikroblogowanie — krótkie informacje dla Twoich klientów
2.8. Własny portal społecznościowy
33
36
46
50
57
60
63
69
79
Rozdział 3. Optymalizacja (Social Media Optimization)
3.1. Integracja strony z serwisami typu social media
3.2. Automatyczne dodawarki
3.3. Zrób to sam — własny widget
81
81
83
93
4
Marketing społecznościowy
111
111
115
116
119
122
124
125
128
131
134
136
138
Rozdział 4. Marketing społecznościowy (Social Media Marketing)
4.1. Jak działać w sieciach społecznościowych?
4.2. Społeczności a SEO
4.3. Nie spamuj, bo Twój
żywot
będzie krótki
4.4. Istota gravatarów w społecznościach
4.5. Dawanie wartości użytkownikom
4.6. Budowanie wizerunku i kreowanie się na eksperta
4.7. Co zrobić, aby dostać się na stronę główną Wykopu?
4.8. Marketing wirusowy na YouTube
4.9. Pepsi w „społecznościówkach”
4.10. Działalność charytatywna a social media
4.11. Mierzenie wyników
4.12. Społecznościowa automatyzacja
Rozdział 5. Marketing społecznościowy na Facebooku
5.1. Założenie i prowadzenie profilu na Facebooku
5.2. Zasada „Lubię to”
5.3. Jak założyć Fan Page?
5.4. Jak pozyskiwać fanów na Facebooku?
5.5. Automatyczny import wpisów z bloga do serwisu Facebook
5.6. Płatna reklama na Facebooku
5.7. Facebook API — dla zaawansowanych
5.8. Tak to robią inni
143
144
146
148
152
155
159
164
166
Zakończenie
Bibliografia
173
174
Rozdział 4.
Marketing społecznościowy
(Social Media Marketing)
Rozdział 4. Marketing społecznościowy (Social Media Marketing)
Trudno sobie dzisiaj wyobrazić, aby nie mieć konta przynajmniej
w jednym serwisie społecznościowym. Wynika z tego prosty wniosek:
skoro niemalże każdy ma konto, to oznacza,
że
możesz znacznie zwięk-
szyć zasięg swojej działalności. W serwisach społecznościowych drze-
mie naprawdę duży potencjał i jeśli go wykorzystasz, możesz znaczą-
co podnieść sprzedaż swoich produktów i usług.
4.1. Jak działać w sieciach społecznościowych?
Wiele osób przekonało się już,
że
społeczności to nie jest
łatwy
chleb.
Jak każda dziedzina
życia,
także społeczności rządzą się swoimi pra-
wami, których powinno się przestrzegać. Poniżej zebrałem kilka porad,
które pomogą Ci stworzyć spójny wizerunek Twojej firmy oraz sku-
tecznie wejść w społeczności.
1.
Uczyń stronę www bardziej dostępną dla społeczności.
Jeśli posiadasz swoją stronę www, musisz zadbać o to, aby
użytkownicy w
łatwy
sposób mogli informować o niej
znajomych. Służą do tego różne narzędzia, które zostały
omówione w 3. rozdziale niniejszej książki. Oczywiście bardzo
ważna jest też grafika oraz użyteczność strony, ale tematy te
nie są przedmiotem naszych rozważań. My skupiamy się na
Zgłoś jeśli naruszono regulamin