ZWIERZĘTA HODOWLANE.doc

(166 KB) Pobierz

1

PRZYKŁAD WYKORZYSTANIA TIK W PRACY Z UCZNIAMI

(wypełnij wszystkie białe pola)

Autor:

Edyta Banucha

Przedmiot/ rodzaj zajęć: edukacja wczesnoszkolna

Klasa i etap edukacyjny: 1 klasa, I etap edukacyjny

Temat lekcji: Zwierzęta hodowlane na wsi

Cel lekcji (wyrażony w języku ucznia): Wiem jakie zwierzęta hoduje się na wsi, znam ich nazwy

Ćwiczenie/zadanie dla uczniów:

1.    Czego nauczą się uczniowie dzięki ćwiczeniu?

2.    Krótki opis ćwiczenia z zastosowaniem TIK.

  1. Polecenie do ćwiczenia dla uczniów.
  1. Uczniowie dzięki puzzlom dowiedzą się jakie zwierzęta hodujemy w gospodarstwie rolnym. Uczniowie poznają nazwy tych zwierząt.
  2. Na tablicy multimedialnej pojawia się jeden element z całości puzzli. Jeżeli uczniowie nie są w stanie jeszcze odgadnąć jakie to zwierzę, odkrywamy kolejny element z puzzli aż do momentu odgadnięcia przez uczniów nazwy zwierzęcia.
  3. Dopasuj do ułożonych puzzli kartoniki z nazwami zwierząt

Uzasadnienie zastosowania TIK

(korzyści dla uczenia się uczniów;  dlaczego użycie TIK jest w tym miejscu lepsze niż tradycyjne metody?)

Dzięki zastosowaniu ćwiczenia z użyciem TIK zajęcia są bardziej atrakcyjne dla uczniów. W dużym stopniu wpływa to na ich motywację i proces uczenia się . Uczniowie wykorzystują swoją kreatywność, pobudzają wyobraźnię, angażują się w tworzenie własnego dzieła co zdecydowanie zwiększa wiadomości i umiejętności uczniów.

 

 

Wskazówki dla naśladowców

Wcześniej należy sprawdzić sprzęt komputerowy

Sprzęt i narzędzia TIK, zasoby, źródła wykorzystane do ćwiczenia/zadania dla uczniów:

Tablica interaktywna, komputer z dostępem do Internetu

Materiały dla ucznia i nauczyciela:
(zawartość wydruków wklej pod tabelą lub dodaj załączniki z oddzielnymi plikami)

Puzzle multimedialne z ilustracjami zwierząt hodowlanych

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin