Kokieteryjna, kusząca, z temperamentem, stylowa, lubiąca być w centrum uwagi, wabiąca,
Zakręcony, jedyny w swoim rodzaju, pomysłowy, błyskotliwy, umiejący wysłuchać, męski, witalny, energetyczny, niebanalny, apetyczny,
Smukła, powabna, nieśmiała, urzekająca, tajemnicza, finezyjna, fit,
Bezpośrednie, otwarte, radosne, ufne, energiczne, uparte, słodkie
Ankieta
Opis czego dotyczy – przerobić ze wstępu z kserówki
Czy produkt jest: ciekawy/nudny, smaczny/niedobry, tani/drogi, bezpieczny/niebezpieczny,
Płeć, wiek, wykształcenie, miejsce zamieszkanie nazwa miasta, dochody w przedziałach (może być powyżej, poniżej średniej krajowej)
Projekt działalności marketingowej w ramach psychologicznego oddziaływania w ramach marketingu mix dla jogurtów Jogobella firmy Zott
Wstęp:
Cele i uzasadnienie pracy
Cele: identyfikacja zachowań konsumentów w ramach danego produktu
Określenie cech produktu które wpływają na konsumenta
Ocena działań marketingowych w opiniach klientów
Uzasadnienie: dlaczego ta marka
Przedstawiony projekt działalności marketingowej ma na celu zidentyfikowanie zachowań konsumentów nabywających jogurty Jogobella. W pracy tej zostały przedstawione cechy produktu, które wpływają na konsumenta, uwzględniające instrumenty marketingu mix oraz przypisano poszczególnym produktom cechy ludzkie. W ostatniej części przedstawiono schemat ankiety, w której pytano o ocenę działań marketingowych w opinii klientów z uwzględnieniem różnych aspektów psychologicznych.
Podczas wyboru marki Zott i jogurtów z serii Jogobella kierowałyśmy się pozytywnym odbiorem marki wśród konsumentów i popularnością jaką zyskała przez 20 lat istnienia na polskim rynku. Marka ta jest znana z nietypowego podejścia do marketingu, a jej reklamy telewizyjne cieszą się są rozpoznawalne i są łatwo zapamiętywalne, przede wszystkim ze względu na charakterystyczną, chwytliwą nutę melodyjną.
Otoczenie rynkowe - konkurencja, analiza kampanii, opis instrumentów marketingu mix – co to za produkt, jakie ma cechy, personifikacja produktu, ankieta ze wstępem, pytania zasadnicze, marketing sensoryczny – jak produkt oddziałuje na wszystkie zmysły
Marketing sensoryczny:
Jogurty Jogobella są produktem, który niewątpliwie oddziałuje na wszystkie zmysły.
Wzrok: kolorowe opakowania o nietuzinkowej szacie graficznej przyciągają wzrok konsumentów. Opakowania poszczególnych rodzajów jogurtów zostały zaprojektowane w taki sposób, aby została zachowana spójność. Dzięki takiemu działaniu konsument od razu dostrzega produkt na sklepowej półce i odróżnia go od produktów innych firm. Apetycznie wyglądające zdjęcia owoców są dodatkowym czynnikiem wpływającym na doznania wzrokowe, które wpływają na wybór konsumenta. Oprócz tego jogurt sam w sobie zachęca do konsumpcji ze względu na smakowite, naturalne kolory i odpowiednio dobraną substancję z widocznymi kawałkami świeżych owoców.
Słuch: Reklamy telewizyjne, dzięki zastosowaniu chwytliwej muzyki przyciągają uwagę i są zapamiętywalne przez konsumentów, ten sam podkład muzyczny jest stosowane w każdej reklamie. Firma niejednokrotnie wykorzystuje ciekawy zabieg polegający na stworzeniu piosenek związanych z produktem, w której wychwalane są zalety jogurtów, takie jak smak, soczystość owoców. Piosenki te są radośnie wykonywane przez ludzi w różnym wieku.
Dotyk: Opakowania są stworzone z plastiku i posiadają aluminiowe wieczko. Są lekkie i przyjemne w dotyku. Kubeczki jogurtów Jogobella są dostosowane wielkością do dłoni konsumenta, są poręczne i nie wyślizgują się. Można z nich jeść łyżeczką lub pić bezpośrednio z kubka. Kawałki owoców zawarte w jogurcie delikatnie muskają podniebienie i są odczuwalne podczas konsumpcji równie dobrze, jak surowe owoce, są twarde i sprężyste.
Zapach: Jogurty wydzielają naturalną woń owoców. Już pierwszy niuch jogurtu to zachęta do jego dalszej konsumpcji.
Smak: W zależności od rodzaju jogurtu, możemy wyróżnić różne kompozycje smakowe. Jogobella wypuszcza na rynek również sezonowe/limitowane wersje produktów, których smak jest uzależniony od składników. Seria „light” wyróżnia się delikatną nutą smakową, w odróżnieniu od standardowej wersji jest bardziej kremowy i lekki, kojarzący się ze zdrowym trybem życia. Za to seria „muffin” zawiera w sobie kawałki babeczek, które w połączeniu z jogurtem owocowym dają ciekawe i niespotykane doznania smakowe. Pitne jogurty przypomina wersję standardową, lecz różni się konsystencją, dzięki której jest łatwiejszy do wypicia i nie przylega do plastikowych ścianek kubka.
Saithis