personifikacja produktu.docx

(532 KB) Pobierz

http://img.hurtidetal.pl/_art/11464/82464904541958f6b6e97.jpg

Kokieteryjna, kusząca, z temperamentem, stylowa, lubiąca być w centrum uwagi, wabiąca,

Znalezione obrazy dla zapytania sensual woman

Znalezione obrazy dla zapytania jogobella produkty

Zakręcony, jedyny w swoim rodzaju, pomysłowy, błyskotliwy, umiejący wysłuchać, męski, witalny, energetyczny, niebanalny, apetyczny,

Znalezione obrazy dla zapytania mężczyzna biała koszula

Znalezione obrazy dla zapytania jogobella produkty

Smukła, powabna, nieśmiała, urzekająca, tajemnicza, finezyjna, fit,

https://pbs.twimg.com/media/ChEnecZUUAISkqO.jpg

Znalezione obrazy dla zapytania jogobella truskawka

Bezpośrednie, otwarte, radosne, ufne, energiczne, uparte, słodkie

Podobny obraz

 

 

Ankieta

Opis czego dotyczy – przerobić ze wstępu z kserówki

Czy produkt jest: ciekawy/nudny, smaczny/niedobry, tani/drogi, bezpieczny/niebezpieczny,

Płeć, wiek, wykształcenie, miejsce zamieszkanie nazwa miasta, dochody w przedziałach (może być powyżej, poniżej średniej krajowej)

 

Projekt działalności marketingowej w ramach psychologicznego oddziaływania w ramach marketingu mix dla jogurtów Jogobella firmy Zott

 

Wstęp:

Cele i uzasadnienie pracy

Cele: identyfikacja zachowań konsumentów w ramach danego produktu

Określenie cech produktu które wpływają na konsumenta

Ocena działań marketingowych w opiniach klientów

Uzasadnienie: dlaczego ta marka

 

Przedstawiony projekt działalności marketingowej ma na celu zidentyfikowanie zachowań konsumentów nabywających jogurty Jogobella. W pracy tej zostały przedstawione cechy produktu, które wpływają na konsumenta, uwzględniające instrumenty marketingu mix oraz przypisano poszczególnym produktom cechy ludzkie. W ostatniej części przedstawiono schemat ankiety, w której pytano o ocenę działań marketingowych w opinii klientów z uwzględnieniem różnych aspektów psychologicznych.

Podczas wyboru marki Zott i jogurtów z serii Jogobella kierowałyśmy się pozytywnym odbiorem marki wśród konsumentów i popularnością jaką zyskała przez 20 lat istnienia na polskim rynku. Marka ta jest znana z nietypowego podejścia do marketingu, a jej reklamy telewizyjne cieszą się są rozpoznawalne i są łatwo zapamiętywalne, przede wszystkim ze względu na charakterystyczną, chwytliwą nutę melodyjną.

 

Otoczenie rynkowe - konkurencja, analiza kampanii, opis instrumentów marketingu mix – co to za produkt, jakie ma cechy, personifikacja produktu, ankieta ze wstępem, pytania zasadnicze, marketing sensoryczny – jak produkt oddziałuje na wszystkie zmysły

 

Marketing sensoryczny:

Jogurty Jogobella są produktem, który niewątpliwie oddziałuje na wszystkie zmysły.

Wzrok: kolorowe opakowania o nietuzinkowej szacie graficznej przyciągają wzrok konsumentów. Opakowania poszczególnych rodzajów jogurtów zostały zaprojektowane w taki sposób, aby została zachowana spójność. Dzięki takiemu działaniu konsument od razu dostrzega produkt na sklepowej półce i odróżnia go od produktów innych firm. Apetycznie wyglądające zdjęcia owoców są dodatkowym czynnikiem wpływającym na doznania wzrokowe, które wpływają na wybór konsumenta. Oprócz tego jogurt sam w sobie zachęca do konsumpcji ze względu na smakowite, naturalne kolory i odpowiednio dobraną substancję z widocznymi kawałkami świeżych owoców.

Słuch: Reklamy telewizyjne, dzięki zastosowaniu chwytliwej muzyki przyciągają uwagę i są zapamiętywalne przez konsumentów, ten sam podkład muzyczny jest stosowane w każdej reklamie. Firma niejednokrotnie wykorzystuje ciekawy zabieg polegający na stworzeniu piosenek związanych z produktem, w której wychwalane są zalety jogurtów, takie jak smak, soczystość owoców. Piosenki te są radośnie wykonywane przez ludzi w różnym wieku.

Dotyk: Opakowania są stworzone z plastiku i posiadają aluminiowe wieczko. Są lekkie i przyjemne w dotyku. Kubeczki jogurtów Jogobella są dostosowane wielkością do dłoni konsumenta, są poręczne i nie wyślizgują się. Można z nich jeść łyżeczką lub pić bezpośrednio z kubka. Kawałki owoców zawarte w jogurcie delikatnie muskają podniebienie i są odczuwalne podczas konsumpcji równie dobrze, jak surowe owoce, są twarde i sprężyste.

Zapach: Jogurty wydzielają naturalną woń owoców. Już pierwszy niuch jogurtu to zachęta do jego dalszej konsumpcji.

Smak: W zależności od rodzaju jogurtu, możemy wyróżnić różne kompozycje smakowe. Jogobella wypuszcza na rynek również sezonowe/limitowane wersje produktów, których smak jest uzależniony od składników. Seria „light” wyróżnia się delikatną nutą smakową, w odróżnieniu od standardowej wersji jest bardziej kremowy i lekki, kojarzący się ze zdrowym trybem życia. Za to seria „muffin” zawiera w sobie kawałki babeczek, które w połączeniu z jogurtem owocowym dają ciekawe i niespotykane doznania smakowe. Pitne jogurty przypomina wersję standardową, lecz różni się konsystencją, dzięki której jest łatwiejszy do wypicia i nie przylega do plastikowych ścianek kubka.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin