Arkusz-ramowy-PPM-dzialania-marketingowe.pdf

(208 KB) Pobierz
GWSH – Strategie marketingowe - dr Anna SOBCZYK-KOLBUCH – Praca zaliczeniowa
Opis zadania:
Poniżej załączam załącznik (1A i 1B) – oba należy załączyć na końcu pracy w formie wydrukowanej z pdf i wypełnionej odręcznie.
Proszę pamiętać, że te załączniki są uzupełnieniem opisu strategii w ramach poszczególnych narzędzi marketingu (załączniki są syntetyczne, opis w tekście
bardziej szczegółowy)
W ramach proponowanych działań marketingowych dla wybranego przez Państwa przedsiębiorstwa należy ustalić m.in. strategię polityki promocji – do której
załącznikiem jest ramowy plan działań promocyjnych (załącznik 1a – reklama oraz 1b).
W związku z tym, że projekt ma charakter szkoleniowy nie zakładamy realnych kosztów działań, jedynie szacujemy budżet w podziale rzeczowym (procentowo
na poszczególne narzędzia marketingu oraz w szczególności promocji z podziałem na jej narzędzia).
Istotne będzie ustalenie celów dla poszczególnych działań (proszę pamiętać, żeby były one mierzalne, tzn. np. popularyzacja marki firmy – 10% więcej
potencjalnych klientów w ciągu dwóch lat będzie rozpoznawało markę, w stosunku do wielkości bazowej, czy wprowadzenie nowego produktu… ocena
zadowolenia klientow… itp.)
Ogólny budżet czyli 100% (odejmujemy 40% na promocję, czyli 60% proszę podzielić na pozostałe narzędzia marketingu).
1
GWSH – Strategie marketingowe - dr Anna SOBCZYK-KOLBUCH – Praca zaliczeniowa
Załącznik 1a
RAMOWY ARKUSZ OPERACYJNEGO PROGRAMU MARKETINGOWEGO DLA FIRMY …………………………………………………………………………..
Narzędzie
marketingu
Produkt
Cel działania
(konkretny i
mierzalny)
Opis działania
(środki i metody)
Termin wykonania
(miesiąc)
Jednostka
odpowiedzialna
(dział lub osoba)
Przewidywany
budżet
(procentowo)
Cena
Dystrybucja
Promocja
Reklama
2
GWSH – Strategie marketingowe - dr Anna SOBCZYK-KOLBUCH – Praca zaliczeniowa
Załącznik 1b
RAMOWY ARKUSZ OPERACYJNEGO PROGRAMU MARKETINGOWEGO DLA FIRMY ……………………………………
Narzędzie
marketingu
Sprzedaż osobista
Cel działania
(konkretny i
mierzalny)
Opis działania
(środki i metody)
Termin wykonania
(miesiąc)
Jednostka
odpowiedzialna
(dział lub osoba)
Przewidywany
budżet
(procentowo)
Promocja dodatkowa
Public Relations
Sponsoring
Publicity
3
Zgłoś jeśli naruszono regulamin