zadanie 3 strona 84 geografia planeta nowa 3.pdf

(21 KB) Pobierz
zadanie 3 strona 84 geografia planeta nowa 3
( zadanie_3_strona_84_geografia_planeta_nowa_3.pdf )
http://www8.extrafiles.be/hp/zadanie_3_strona_84_geografia_planeta_nowa_3#
Podobne: zadanie 6 strona 25 geografia planeta nowa 3, zadanie 2 strona 22 geografia planeta nowa 2, zad 3 str 54 geografia planeta nowa 2,
zad 3 str 38 geografia planeta nowa 1, zad 4 str 38 geografia planeta nowa 3, zad 2 str 38 geografia planeta nowa 3,
zad 1 str 38 geografia planeta nowa 3, zad 3 str 38 geografia planeta nowa 2, zad 2 str 73 geografia planeta nowa 2,
WSM SIG a mianowicie praca oceniona na piec (jedyna pelna na 120 os. a mianowicie dlatego dodalem) - komentarze mile widzianeOdbitka graficzna
Wektorowa - Sposob spisu obrazu bazujacy na formulach matematycznych. Inaczej niz w przypadku tradycyjnej oprawy bitmapowej (opierajacej sie
dzieki zapamietywaniu odcienia i lokalizacji miasta pojedynczych pikseli), grafika wektorowa zachowuje dane o tworzacych ksztalty pomieszczen liniach
jak rowniez krzywych - wlaczajac pierwotnego polozenie jak rowniez barwe.
Odbitka graficzna komputerowa - Powolujac sie na informacje slownika informatycznego, grafika komputerowa to wydzial informatyki fascynujacy sie
konstruowaniem obrazow pomieszczen rzeczywistych a, takze wyimaginowanych, z wykorzystaniem komputera.
Narodzila sie na koniec lat piecdziesiatych. Jej pionierzy zaczynali osiagac swoje koncepty na bardzo kosztownych a, takze trudnych w calej obsludze
maszynach. Jednak duze sukcesy jakie odnosili realizatorzy tego kierunku, spowodowaly, ze grono zaciekawionych ta dziedzina wciaz powiekszalo sie.
Do pracy powyzej nowymi mozliwosciami i wykorzystaniem grafiki komputerowej w przeroznych dziedzinach profesjonalnych, mobilizowaly cos wiecej niz
fundusze oddzialujace na ow cel, ale rowniez rozlegle zainteresowanie rozmaitych instytucji. Dzieki dynamicznemu rozwojowi elektroniki, w calej latach
80-tych, grafika byla juz dostepna dla ogromniejszej rzeszy odbiorcow komputerow pokojowych. Dzis sporo dziedzin zycia nie zaakceptowac moglo aby
sprawnie dzialac bez systemow wykorzystujacych grafike komputerowa. Jestesmy wstanie ja poznac w architekturze, prasie codziennej, laboratoriach
chemicznych, przemysle tworczym, wojsku co wiecej w placowce medycznej i rozrywce. Zwykli interesanci komputerow takze nie stronia od tej formy
przekazu. Wzbogacaja grafika swoje dokumenty w calej Wordzie czy tez w Excelu. Wykorzystuja w dodatku celu plany typu ClipArt lub obiekty.
Grafika (niekoniecznie uzytkowa) wystepuje rowniez w calej wielu dyscyplinach informatycznych; tworcy oprogramowania komponuja atrakcyjny wizualnie
interfejs, autorzy witryn internetowych pilnuja o wyglad swoich stron WWW, a producenci aplikacji graficznych opracowuja raz za razem doskonalsze
przybory do sporzadzania grafiki. Fotografie moga byc konstruowane od podstaw, maja mozliwosc tez byc wynikiem obrobki zeskanowanych fotografii i
rysunkow. W zwiazku pochodzace z wejsciem w calej nasze codzienne zycie obrazow generowanych z wykorzystaniem komputera a, takze rozwojem
tejze dziedziny informatyki, postaram sie troche przyblizyc grafike komputerowa (z racji przedmiotu pracy wraz z szczegolnym uwzglednieniem grafiki
rastrowej), jej funkcje i uzycie.
grafika rastrowa - W grafice rastrowej obrazy konstruowane sa pochodzace z polozonych stale, obok wlasnej osoby pikseli. Posiadaja one rozne kolory
czy tez odcienie jasnosci. Tworzone w ten sposob obrazy zwyklo sie nazywac mapami bitowymi (potocznie-bitmapami).
Odwzorowanie bitowa (bit map) -sposob zapamietania portretu przy zastosowaniu pikseli ulozonych w rzedy i kolumny. Kazdy piksel a faktycznie
informacja o jego kolorze moze stac sie zapisana z wykorzystaniem okreslonej liczby bitow; cena 1 znaczy czern czy tez kolor, cena 0 biel (brak koloru).
W zaleznosci od liczby kolorow jakie mozemy uzywac w mapie bitowej, rozrozniamy mapy: 1-bitowe, 8-bitowe, 16-bitowe, 24-bitowe a, takze 32-bitowe.
Mapy 1-bitowe to mapy czarno-biale, natomiast w calej mapach 8-bitowych (28) dzieki jeden piksel przypada 256 kolorow, w calej 16-bitowych (216)65
536 kolorow, w 24-bitowych (224)16777216 kolorow itd.
Numer pikseli uzytych do odwzorowania obrazu w calej komputerze jest zalezne od jego rozdzielczosci. Pojecie to definiuje liczbe pikseli przypadajaca
dzieki jednostke przestrzeni. Im lepsza jest rozdzielczosc obrazka, naszym wiekszy wydaje sie jego pakiet. Na objetosc zbioru graficznego istotny
dzialanie ma takze ilosc mozliwych do zapamietania kolorow. Dywanowi wiecej kolorow tym potezniejsza objetosc. Do zapamietania wystapien 16 777
216 kolorow na tej samej powierzchni nalezy uzyc ogromniejszej ilosci bitow niz w celu zapamietania 256 kolorow.
Do wstepnego oszacowania wielkosci pliku mozemy posluzyc sie prostym wzorem:
Wp = ilosc pikseli w pionie* ilosc pikseli w poziomie* ilosc kolorow
Przetwarzanie map bitowych wymaga odpowiedniej wielkosci pamieci RAM w komputerze. Im wiecej, tym lepiej. W momencie obrazow rastrowych liczba
pikseli przypadajaca dzieki jednostke przestrzeni jest szerokoscia stala (rozdzielczosc), dlatego tez przy powiekszeniu mapy bitowej wystepuje efekt
powiekszenia piksela. W biznesi objawia sie to widocznymi na monitorze monitora czy tez wydruku schodkami, stad kategoria obrazu nie jawi sie byc
najlepsza. Wystepujaca wtedy strata ostrosci portretu map bitowych jest pierwotnego podstawowa slaboscia. Inna slaboscia jest nie mozesz operowania
dzieki fragmentach portretu. Grafike rastrowa mozna przyrownac do obrazka namalowanego farbkami. Zmiana koloru dowolnego fragmentu polega dzieki
nalozeniu pedzelkiem innego odcienia. Nie mozna w tej okolicy zmienic np. ksztaltu namalowanego obiektu poprzez jego modelowanie, a wylacznie
przez namalowanie w jego miejsce swiezego.
Po stosownym powiekszeniu portretu widac poszczegolne kwadratowe punkty, z ktorych zbudowany wydaje sie caly wizerunek. Zwiekszenie mapy
bitowej wywoluje, ze zwiekszane sa tez te punkty, przez co linie i granice staja sie postrzepione.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin