Plan na luty 2010.doc

(178 KB) Pobierz

PLAN   PRACY   WYCHOWAWCZO  – DYDAKTYCZNEJ    NA   LUTY   2010

 

GRUPA  WIEKOWA:    5-latki  „Zajączki”

NAUCZYCIELKI:          Lucyna  Kaśluga       Karolina  Kasprowicz

TEMATY  KOMPLEKSOWE:

1.       Karnawał – czas zabaw                                              

2.    Dwa pstryki techniki

3.    Toruń – moje miasto

4.    W  kosmosie

Temat  kompleksowy:  KARNAWAŁ  -  CZAS  ZABAW

Umiejętność ogólna:  dzieci rozumieją, że karnawał to czas radości i zabaw,   rozwijają wrażliwość estetyczną na barwny wystrój sal

                                     oraz bogactwo i elegancję balowych przebrań

 

Data

 

Uwagi ,

zmiany

 

Sytuacja  edukacyjna

        /temat, metoda/

     

     Zamierzone    osiągnięcia        dzieci

                       / cele  operacyjne/  

         Rodzaj  edukacji

PP

Z

EW

ST

J

PE

M

A

Pn.

01.02.

 

Zestaw

ćwiczeń porannych nr 19

 

 

 

„W karnawale same bale”

- rozmowa z działaniem

 

 

 

 

 

 

 

 

Zestaw

ćwiczeń gimnastycznych nr 11

·         wzmocnią mięśni podtrzymujące kręgosłup,

·         będą wyrabiały swobodę i szybkość biegu,

·         wzmocnią pas barkowy

 

 

·         rozpoznają wyraz „bal” wypowiedziany głoskami

·         odnajdą na ilustracji „Bal” przedmioty pokazane na pojedynczych obrazkach

·         odczytają całościowo wyraz „bal”/podpis pod obrazkiem/

·         podejmą próbę wyjaśnienia co to jest karnawał?

·         obejrzą przeźrocza „Bał zabawek”

·         wymyślą nowe określenia zastępujące słowo „bal”

·         połączą w pary,  pasujące do siebie elementy stroju

 

·         wzmocnią duże grupy mięśniowe

·         wyrobią poczucie równowagi

·         będą zapobiegać płaskiej stopie

 

 

 

 

 

x

 

 

 

 

x

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

x

 

 

 

Wt.

02.02.

 

„Karnawał” – zabawy rytmiczne i taneczne przy piosence

/Śpiewające Brzdące cz. 5/

 

 

„Wesołe baloniki”- ozdabianie balonów wycinanką i rysunkiem pisakami

 

 

·         rozpoznają „Czyje to przebranie?”     / księżniczka i pajac /,

·         wysłuchają piosenki pt. „Karnawał”

·         określą jej nastrój

·         odtworzą rytm grając na trójkątach i drewienkach

·         będą poruszały się tanecznym krokiem w parach i kółkach

 

·         dokonają analizy sylabowej wyrazu „balony”

·         przypomną zabawę w „Balonika”

·         będą wiązały przyczynę i skutek /nadmiernie nadmuchany balon pęka/

·         wykonają ćwiczenia oddechowe: dmuchanie w balonik

·         określą jego cechy za pomocą dotyku

·         ozdobią nadmuchane balony rysunkami i wycinankami z kolorowego papieru

·         wykorzystają gotowe baloniki w tańcu przy piosence „Karnawał”

 

x

 

 

 

 

x

 

 

 

x

 

 

 

 

 

 

 

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

x

Śr.

03.02.

 

 

„Przygotowania do balu”- zabawy doskonalące stałość pojęcia liczby”

 

`

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zestaw

ćwiczeń gimnastycznych nr 11

 

 

·         Dokonają umów co do wymiany- np. za jeden pieniążek (guzik) jeden balon, za dwa czapka karnawałowa

·         przeliczą guziki zgromadzone na podkładce

·         wprowadzą zmiany w układzie- rozsuną elementy, skupią i ponownie przeliczą

·         włożą  guziki do miseczek i przeliczą je

·         dostrzegą, ze zmiana układu nie powoduje zmiany liczebności

·         z koszyka wyciągnie tyle cukierków, aby starczyło dla każdego pluszaka

·         ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin