PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA LUTY 2010
GRUPA WIEKOWA: 5-latki „Zajączki”
NAUCZYCIELKI: Lucyna Kaśluga Karolina Kasprowicz
TEMATY KOMPLEKSOWE:
1. Karnawał – czas zabaw
2. Dwa pstryki techniki
3. Toruń – moje miasto
4. W kosmosie
Temat kompleksowy: KARNAWAŁ - CZAS ZABAW
Umiejętność ogólna: dzieci rozumieją, że karnawał to czas radości i zabaw, rozwijają wrażliwość estetyczną na barwny wystrój sal
oraz bogactwo i elegancję balowych przebrań
Data
Uwagi ,
zmiany
Sytuacja edukacyjna
/temat, metoda/
Zamierzone osiągnięcia dzieci
/ cele operacyjne/
Rodzaj edukacji
PP
Z
EW
ST
J
PE
M
A
Pn.
01.02.
Zestaw
ćwiczeń porannych nr 19
„W karnawale same bale”
- rozmowa z działaniem
ćwiczeń gimnastycznych nr 11
· wzmocnią mięśni podtrzymujące kręgosłup,
· będą wyrabiały swobodę i szybkość biegu,
· wzmocnią pas barkowy
· rozpoznają wyraz „bal” wypowiedziany głoskami
· odnajdą na ilustracji „Bal” przedmioty pokazane na pojedynczych obrazkach
· odczytają całościowo wyraz „bal”/podpis pod obrazkiem/
· podejmą próbę wyjaśnienia co to jest karnawał?
· obejrzą przeźrocza „Bał zabawek”
· wymyślą nowe określenia zastępujące słowo „bal”
· połączą w pary, pasujące do siebie elementy stroju
· wzmocnią duże grupy mięśniowe
· wyrobią poczucie równowagi
· będą zapobiegać płaskiej stopie
x
Wt.
02.02.
„Karnawał” – zabawy rytmiczne i taneczne przy piosence
/Śpiewające Brzdące cz. 5/
„Wesołe baloniki”- ozdabianie balonów wycinanką i rysunkiem pisakami
· rozpoznają „Czyje to przebranie?” / księżniczka i pajac /,
· wysłuchają piosenki pt. „Karnawał”
· określą jej nastrój
· odtworzą rytm grając na trójkątach i drewienkach
· będą poruszały się tanecznym krokiem w parach i kółkach
· dokonają analizy sylabowej wyrazu „balony”
· przypomną zabawę w „Balonika”
· będą wiązały przyczynę i skutek /nadmiernie nadmuchany balon pęka/
· wykonają ćwiczenia oddechowe: dmuchanie w balonik
· określą jego cechy za pomocą dotyku
· ozdobią nadmuchane balony rysunkami i wycinankami z kolorowego papieru
· wykorzystają gotowe baloniki w tańcu przy piosence „Karnawał”
Śr.
03.02.
„Przygotowania do balu”- zabawy doskonalące stałość pojęcia liczby”
`
· Dokonają umów co do wymiany- np. za jeden pieniążek (guzik) jeden balon, za dwa czapka karnawałowa
· przeliczą guziki zgromadzone na podkładce
· wprowadzą zmiany w układzie- rozsuną elementy, skupią i ponownie przeliczą
· włożą guziki do miseczek i przeliczą je
· dostrzegą, ze zmiana układu nie powoduje zmiany liczebności
· z koszyka wyciągnie tyle cukierków, aby starczyło dla każdego pluszaka
· ...
kasiazabka123