Plan pracy na czerwiec.docx

(40 KB) Pobierz

Plan pracy wychowawczo- dydaktycznej

na  czerwiec  2008 

Grupa  3-latki   „Kaczuszki”

 

 

 

ZADANIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

 

·        Porównywanie swojego wyglądu z wyglądem innych dzieci z jednoczesnym uznaniem wszelkiej odrębności za zjawisko naturalne

·        Nabywanie właściwego stosunku do dzieci innej narodowości

·        Zwrócenie uwagi na różnice w kolorze skóry

·        Rozumienie takich wartości jak koleżeństwo

·        Określanie zachowań pozytywnych i negatywnych w oparciu o analizowanie konkretnych przykładów z życia przedszkolnego

·        Poszerzenie wiadomości dotyczących zwierząt – bezpośrednia obserwacja

·        Poprawne nazywanie zwierząt

·        Porównywanie wyglądu zwierząt dorosłych i ich potomstwa

·        Przestrzeganie przez dzieci zakazów dotyczących

- zabaw w miejscach niedozwolonych np. w pobliżu jezdni i zbiorników wodnych

-  zrywania nieznanych im roślin i owoców

·        Zwrócenie uwagi na ubieranie się odpowiednio do pogody: częste przebywanie na powietrzu

·        Kształtowanie umiejętności przeciwdziałaniu przegrzaniu – ochrona przed nadmiernym działaniem słońca, zaspokajanie pragnienia

·        Organizowanie różnorodnych zabaw rozwijających wrażliwość słuchową

·        Rozwijanie umiejętności estetycznego poruszania się przy różnych rodzajach muzyki

 

 

 

 

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA

 

Dzieci  z  różnych  stron  świata

Mieszkańcy  ZOO

Wakacji  nadszedł  czas

 

 

 

 

 

 

 

ZABAWY RUCHOWE

„Celowanie do okienka”  - zabawa z elementem rzutu i celu 

„Kangury”  – zabawa z elementem podskoku

„Kto złapie motyla?”  -  zabawa   bieżna

 

 

PRACA INDYWIDUALNA

    Zabawy z wykorzystaniem loteryjek obrazkowych, układanek, Logico –dzieci będą

    doskonaliły umiejętności koncentrowania uwagi, spostrzegawczość i pamięć.

 

     Rozmowy na temat ulubionych zabaw, wrażeń z wycieczek z rodzicami, i wakacyjnych

     marzeń – tworzenie sytuacji inspirujących dzieci do swobodnych wypowiedzi.

 

     Kontynuacja pracy z Klaudią T. i Karoliną Ż. – ćwiczenia wymowy, doskonalenie

     umiejętności rozpoznawania i nazywania kolorów

 

     Dalsza praca nad doskonaleniem motoryki małej z Julkiem M., Aleksandrem P.i PatrykiemZ

 

 

WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI I ŚRODOWISKIEM

Kontakty indywidualne z rodzicami dotyczące postępów i zachowania  dzieci.

 

Udział dzieci w wycieczce do ogrodu zoobotanicznego.

 

Uczestnictwo w spotkaniu wszystkich przedszkolaków podczas uroczystości zakończenia

roku szkolnego

 

 

LITERATURA

„Moje przedszkole” -  program wychowania w przedszkolu

„Moje 3 lata” – przewodnik metodyczny

„Trzylatek. Bawię się i uczę” – przewodnik metodyczny

„Wychowanie fizyczne w przedszkolu”  -  K. Wlaźnik

„Kalendarz muzyczny w przedszkolu” - U. Smoczyńska  - Nachtman

„Zabawy dydaktyczne dla przedszkoli” – Z. Bogdanowicz

„Chcę być bezpieczny”  - D. Niewola

„Brzechwa dzieciom”  -  J. Brzechwa

„Wesołe dzieciaki”  -  J. Beszczyński

„Zabawy z Gapiszonem” -  B. Butenko

 

 

 

                                        Plan  opracowała:               Lucyna Kaśluga

                 Anna  Jędrzejewska

 

 

Dzieci z różnych stron świata

 

Celowanie do okienka”  - zabawa z elementem rzutu i celu 

Data

 

 

Tematyka dnia

 

Uwagi

02.06.08.

poniedz.

„Dzieci z całego świata” – rozmowa przy gazetce tematycznej

Dzieci:

·        w nawiązaniu do wczorajszego święta podejmą próbę wyjaśnienia nazwy- Dzi Dziecka

·        w oparciu o ilustracje poznają dzieci z różnych części świata

·        dostrzegą różnice: w wyglądzie związane z klimatem, sposobem ubierania się i odżywiania

·        utrwalą pojęcia gorąco – zimno

·        będą doskonaliły umiejętność zadawania pytań i udzielania odpowiedzi

·        dzieci wymienią ulubione zabawy w kole –poznają zabawę przy piosence „Węgierska zabawa z chusteczką”

Zestaw  zabaw  ruchowych  nr 18 – dzieci będą ćwiczyły:

- mięśni nóg

- szybką reakcję na sygnały słuchowe

- prawidłowe posługiwanie się przyborami

 

 

03.06.08.

wtorek

Dziecięce marzenia- rysowanie pisakami na temat

                                           dowolny

Dzieci:

·        rozpoznają ukryte pod tkaniną słońce

·        wysłuchają piosenki „Dajcie dzieciom Słońce”

·        spróbują opowiedzieć o swoich marzeniach, o tym co je cieszy a co smuci?

·        w zabawie przy piosence  „Nie chcę cię” poszukają partnera do zabawy – zwrócą uwagę na znaczenie koleżeństwa

·        w kilkuosobowych zespołach ułożą na dywanie słoneczka z żółtych krążków i patyków do lodów

·        spróbują znaleźć odpowiedź na pytanie „Kiedy jesteśmy szczęśliwi?” /gdy jesteśmy zdrowi, mamy kolegów i koleżanki, robimy to co lubimy /

·        wykonają rysunek pisakami na temat dowolny /zwrócą uwagę na wykorzystanie całej powierzchni kartki i prawidłowy chwyt pisaka/

 

 

04.06.08.

środa

 

 

 

 

 

 

Zestaw  zabaw  ruchowych  nr 18 – dzieci będą ćwiczyły:

- mięśni nóg

- szybką reakcję na sygnały słuchowe

- prawidłowe posługiwanie się przyborami

 

 

05.06.08.

czwartek

„Co kto lubi?”- słuchanie piosenki

Dzieci:

·        wysłuchają piosenki- odpowiedzą na pytania n-lki

·        wypowiedzą się na temat ulubionych potraw, rzeczy, wykonywanych czynności itp.

·        w zabawie pantomimicznej „Zgadnij co lubię robić” rozpoznają czynności pokazywane przez n-lkę, spróbują samodzielnie pokazać swoje ulubione zajęcia i czynności

·        ponownie wysłuchają piosenki, będą rytmicznie klaskały

·        wskażą w sali swoją ulubioną zabawkę

·        narysują kredą na chodniku to, co najbardziej lubią

 

 

06.06.08.

piątek

„Murzynek Bambo”- nauka wiersza

Dzieci:

·        wskażą na tablicy dziecko czarnoskóre – przypomną dlaczego  ma taką skórę /warunki klimatyczne/

·        wysłuchają wiersza „Murzynek Bambo

·        odpowiedzą na proste pytania n-lki

·        wspólnie z n-lką powtórzą fragment wiersza

·        w zabawie dydaktycznej „Gdzie kto mieszka?”połączą dzieci z ich domami

·        powtórzą z n-lką  kolejny fragment wiersza

·        pomalują farbami „Małą Murzynkę”- zwrócą uwagę na dobór odpowiednich farb

·        wspólnie wyrecytują wiersz „Murzynek Bambo

Zestaw  zabaw  ruchowych  nr 18 – dzieci będą ćwiczyły:

- mięśni nóg

- szybką reakcję na sygnały słuchowe

- prawidłowe posługiwanie się przyborami

 

 

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin