PAŹDZIERNIK 5 latki.docx

(35 KB) Pobierz

PAŹDZIERNIK

W ŚWIERSZCZYKACH

 

DZIECKO:

 

·         wymieni zwierzęta żyjące w lesie (sarna, lis, borsuk)

·         zauważy i opisze cechy charakterystyczne przedstawionych zwierząt

·         rozpozna wyrazy wprowadzone do czytania globalnego w powiązaniu z obrazkiem

·         określi zmiany zachodzące w życiu zwierząt związane z porą roku (jesień)- gromadzenie zapasów, zasypianie

·         zbuduje dłuższe wielozdaniowe wypowiedzi

·         uwzględni w wypowiedzi kolejność zdarzeń i zależności przyczynowo- skutkowe

·         będzie orientowało się w rolach społecznych pełnionych przez osoby pracujące w przedszkolu (nauczyciele, kucharki, itp.)

·         będzie wiedziało, że stolicą Polski jest Warszawa

·         pozna najważniejsze miejsca i zabytki Warszawy

·         zwróci uwagę na ciekawą architekturę różnych budowli

·         rozpozna wybrane pomniki i budowle o charakterystycznej architekturze (warszawska Syrenka)

·         odegra scenki na podstawie utworu literackiego

·         rozpozna emocje (radość, smutek, strach, złość), określi sytuacje będące ich źródłem

·         określi uczucia drugiego człowieka, odwołując się do własnych doświadczeń

·         przedstawi emocje za pomocy mowy ciała

·         zrozumie, że niektóre zachowania mogą sprawić przykrość innym

·         dostrzeże i przeciwstawi się przejawom samolubstwa

·         wypowie swój sąd na temat motywów postępowania swojego i kolegów

·         będzie porozumiewało się za pomocą mowy ciała (gestów, ruchów ciała i mimiki)

·         wypowie się na temat emocji

·         dostrzeże, że podobne sytuacje mogą wywołać różne uczucia u różnych ludzi

·         będzie myślało i działało empatycznie

·         będzie wiedziało, jak zachować się w kontaktach ze zwierzętami

·         będzie potrafiło opiekować się zwierzętami hodowanymi w domu

·         zauważy powtarzające się sekwencje i kontynuuje występujące w danym układzie regularności

·         zachowa prawidłowy kierunek od lewej do prawej strony przy układaniu wzorów w układzie pasowym poziomym

·         przełoży zaobserwowaną regularność na inną formę (wystuka na bębenku ułożony rytm)

·         ułoży schemat graficzny do wysłuchanego rytmu

·         pozna stałe następstwo dni i nocy

·         określi pory dnia (rano, południe, wieczór), zastosuje je prawidłowo w wypowiedziach

·         pozna stałe następstwo pór roku

·         nazwie cztery pory roku z zachowaniem właściwej kolejności

 

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA

Nadeszła jesień (kontynuacja tematyki)

Warszawa- stolica Polski

Kwiaty dla naszej Pani

O sobie samym

Moje domowe zwierzątko

 

ZABAWY RUCHOWE

„Rozrzucone szyszki”- zabawa orientacyjno- porządkowa

„Kasztanowy konik- zabawa z elementem czworakowania

„Zbijamy kręgle- zabawa z elementem rzutu

„Wirujące listki”- zabawa z elementem równowagi

„Dogoń wróbelka- zabawa bieżna

„Dźwig” zabawa zapobiegająca płaskostopiu

 

PRACA INDYWIDUALNA

Diagnoza pedagogiczna w celu ustalenia poziomu umiejętności dzieci/ gotowości szkolnej dzieci.

Rozmowy na temat zasad obowiązujących w grupie- z Olkiem, Michałem, Karolem, Maksem.

Praca indywidualna z Olkiem w zakresie umiejętności koncentracji, skupienia uwagi.

 

WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI I ŚRODOWISKIEM

Spacery ulicami osiedla – obserwacja jesiennego krajobrazu

Wycieczka do kina „Centrum”

Wycieczka do SP 32

Udział w zajęciach z udziałem psa- terapeuty

Kontakty indywidualne z rodzicami dotyczące zachowania i osiągnięć poszczególnych dzieci.

Udział w spotkaniu muzycznym z Toruńską Orkiestrą Symfoniczną, aktorami teatru „Vaska”

Pomoc rodziców przy wzbogacaniu kącików tematycznych związanych z realizowaną

tematyką.

 

 

LITERATURA

„Zanim będę uczniem” –program wychowania przedszkolnego, Tokarska E., Kopała J.

Antologia wierszy dla dzieci- zbiory własne

„Wybór literatury do zabaw i zajęć w przedszkolu” H. Kruk

„Polskie legendy” D. Strzelecka, M. Strzelecki

„Wychowanie fizyczne w przedszkolu”, Wlaźnik K. (opracowanie zestawów i zabaw

ruchowych)

 

 

Plan opracowały:

 

Barbara Nowakowska

Katarzyna Rakowska

 

 

 

 

PLAN PRACY

DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZEJ W GRUPIE

ŚWIERSZCZE


http://www.wierszykirudawcowej.strefa.pl/images/swierszcz.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA

Nadeszła jesień (kontynuacja tematyki)

Warszawa- stolica Polski

Kwiaty dla naszej Pani

O sobie samym

Moje domowe zwierzątko

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin