Autonomiczny moduł telematyki.doc

(584 KB) Pobierz
D4EA04AAP0

D4EA04AAP0

ZADANIE I USYTUOWANIE : Moduł autonomiczny telematyki-BTA

1. Rola

Funkcje modułu autonomicznej telematyki :

·         Wezwanie pomocy

·         Wezwania pomocy technicznej

·         Lokalizacja geograficzna

UWAGA : Automatyczne wezwanie pomocy w przypadku zadziałania poduszek powietrznych.

2. Zabudowa

Rysunek : c5fa07dd

Wyświetl na pełnym ekranie

(1) Moduł autonomiczny telematyki-BTA.

(2) Kalkulator poduszek powietrznych.

(3) Przycisk wezwania assistance(pomocy techn) i wezwania pomocy.

Rysunek : c5ga01rd

Wyświetl na pełnym ekranie

(4) Mikrofon.

UWAGA : Anteny GPS i GSM stanowią integralną część autonomocznego modułu telematyki.

 

 

D4EA04A6P0

Interfejs człowiek maszyna : Moduł autonomiczny telematyki-BTA

1. Aktywowanie/Dezaktywacja/Regulacja

1.1.  Aktywowanie

(1) Przycisk wezwania assistance.

(2) Klawisz wezwania pomocy.

"a" Kontrolka przycisku wezwania pomocy w nagłych wypadkach.

Aktywacja połączenia dokonywana jest przez naciśnięcie na ponad 2 sek na przycisk odpowiadający żądanemu połączeniu.

1.2. Dezaktywacja

Dezaktywacja ręczna połączenia dokonywana jest przez nowy nacisk na przycisk odpowiadający żądanemu połączeniu.

Dezaktywacja automatycznego połączenia wezwania pomocy w nagłych wypadkach dokonywana jest przez nacisk przez 8 sek na przycisk wezwania pomocy w nagłych wypadkach.

2. Parametryzacja

Nie dotyczy.

3. Prezentacja informacji z układu

3.1. Automatyczne wzywanie pomocy w przypadku zderzenia

Automatyczne połączenie wezwania pomocy w nagłych wypadkach jest aktywowane w momencie odpalenia poduszek powietrznych.

Akcje powodowane przez aktywację automatyczną połączenia wezwania pomocy w nagłych wypadkach :

·         Miganie na zielono kontrolki wezwania pomocy w nagłych wypadkach

·         Emisja komunikatu głosowego pochodzącego z autonomicznego modułu telematyki

3.2. Ręczne wezwanie pomocy

Akcje powodowane przez naciśnięcie przez 2 sek na przycisk wezwania pomocy w nagłych wypadkach :

·         Miganie na zielono kontrolki wezwania pomocy w nagłych wypadkach

·         Emisja komunikatu głosowego pochodzącego z autonomicznego modułu telematyki

Gdy połączenie z centralą pomocy jest nawiązane, kontrolka przycisku wezwania pomocy pozostaje zapalona na stałe na zielono.

3.3. Wezwania pomocy technicznej

Naciśnięcie przez 2 sek na przycisk wezwania pomocy w nagłych wypadkach powoduje emisję komunikatu głosowego pochodzącego z niezależnego modułu telematyki.

3.4. Usterka

Miganie na pomarańczowo kontrolki przycisku wezwania pomocy w nagłych wypadkach wskazuje na niesprawność autonomicznego modułu telematyki.

Zapalenie na stałe na pomarańczowo kontrolki przycisku wezwania pomocy w nagłych wypadkach wskazuje że bateria zapasowa autonomicznego modułu telematyki powinna być wymieniona.

 

 

D4EA04ANP0

Opis - Działanie : Autonomiczny moduł telematyki

1. Opis

Rysunek : d4ea1qgd

Wyświetl na pełnym ekranie

(1) Autonomiczny moduł telematyki .

"a" Czarne 18-stykowe złącze .

"b" Wbudowany głośnik.

"c" Umieszczenie baterii awaryjnej.

producent : Autoliv Electronics Europe.

UWAGA : Anteny GPS i GSM stanowią integralną część autonomocznego modułu telematyki.

2. Zadanie

Funkcje modułu autonomicznej telematyki :

·         Wezwanie pomocy

·         Wezwania pomocy technicznej

·         Lokalizacja geograficzna

·         Zarządzanie flotą (Zgodnie z wyborem uzytkownika)

UWAGA : Automatyczne wezwanie pomocy w przypadku zadziałania poduszek powietrznych.

3. Parametry elektryczne

Rysunek : d4ea1qjd

Wyświetl na pełnym ekranie

 

"a" Czarne 18-stykowe złącze

Numer styku

Przypisanie styków złącza

1

Wejście (+) sygnału mikrofonu

2

Wyjście (+) sygnału mikrofonu

3

Nie podłączone

4

Zasilanie lampki kontrolnej przycisku wezwania pomocy (pomarańczowe)

5

Polecenie wezwania pomocy w nagłych wypadkach

6

Zasilanie lampki kontrolnej przycisku wezwania pomocy (zielone)

7

Masa przycisków wezwania assistance i wezwania pomocy w nagłych wypadkach

8

Nie podłączone

9

CAN Info Div High Speed

10

Wejście (-) sygnału mikrofonu

11

Wyjście (-) sygnału mikrofonu

12

Nie podłączone

13

Sygnał przycisku wezwania pomocy

14

Zasilanie

15

Sygnał przycisku wezwania pomocy technicznej

16

Masa

17

Nie podłączone

18

CAN Info Div High Speed

4. Czytanie/uczenie / Inicjacja

Nie dotyczy.

 

 

D4EA04B1P0 - 1 - 09/07/2015

Schemat blokowy : Moduł autonomiczny telematyki-BTA

 

Rysunek : d4eaav3d

Wyświetl na pełnym ekranie

Opis : oznaczenia na schematach .

Tabela elementów

Elementy

Oznaczenie

BB00

Akumulator sterowania

BCM9

Blok przełącznika wielofunkcyjnego

BPGA

Moduł zabezpieczający i sterowania zasilaniami elektrycznymi

BSI1

BSI (inteligentny moduł sterujący)

CA00 (*)

Stacyjka

PSF1

Płytka sterowania - skrzynka bezpieczników komory silnika

6570

Kalkulator poduszek powietrznych

8235 (*)

Przełącznik rozruchu silnika

8480

Kalkulator radionawigacji

8482

Mikrofon radionawigacji

84C4

Moduł autonomiczny telematyki-BTA

(*) W zależności od wersji

 

Opis wymiany informacji

Numer połączenia

Sygnal

Nadajnik / odbiornik sygnału

Charakter sygnału

1

Sterowanie oświetlenia lampki kontrolnej przycisku wezwania pomocy

84C4 / BMC9

Przewodowy

2

Informacja o zderzeniu

6570 / 84C4

Przewodowy

3

Informacja o zderzeniu

6570 / BSI1

CAN CONF

4 (*)

Informacja włącznika rozruchu silnika

8235 / BSI1

Przewodowy

5 (*)

Informacja o pozycji włącznika zapłonu

CA00 / BSI1

Przewodowy

6

Informacja z przycisku wezwania assistance

BCM9 / 84C4

Przewodowy

Informacja z przycisku wezwania pomocy

7

Głos użytkownika

8482 / 84C4

Przewodowy

8

Sterowanie odcięcia dźwięku radioodtwarzacza

84C4 / 8480

CAN INFO DIV

9

Informacja wezwanie pomocy w trakcie

84C4 / BSI1

CAN INFO DIV

Informacja o usterce autonomicznego modułu telematyki

Informacja wezwanie assistance w trakcie

Informacja o zderzeniu

BSI1 / 84C4

Informacja o temperaturze oleju w silniku

Informacja o poziomie paliwa

Informacja o poziomie oleju w silniku

Informacja o prędkości chwilowej pojazdu

Informacja o przebytej drodze

Informacja o zużyciu paliwa

Informacja o temperaturze płynu chłodzącego silnika

Informacja o pozostałym przebiegu kilometrów do przeglądu

Informacja o kodzie VIN

(*)W zależności od wersji

 

 

D4EA03STP0 - 7 - 10/12/2012

Działanie : Moduł autonomiczny telematyki-BTA

1. Słownik

GSM : Global System for Mobile communication (900 MHz).

GPS : Global Positioning System.

SIM : Subscriber Identification Module.

SMS : Short Message Service.

2. Funkcja wezwania pomocy w nagłych wypadkach i assistance

2.1. Opis działania

Funkcja ta pozwala na skrócenie czasu przybycia pomocy w przypadku zdarzenia ewentualnie wypadku.

Pojazd komunikuje swoje położenie geograficzne oraz inne informacje dostawcy usług, który pełni rolę interfejsu w procesie uruchamiania pomocy drogowej i/lbu pomocy w nagłych wypadkach.

Wezwanie pomocy w nagłych wypadkach odbywa się w następujący sposób :

·         Ręcznie za pomocą przycisku "SOS" (Naciśnięcie dłuższe niż 2 sek.)

·         Automatycznie z chwilą odpalenia poduszki powietrznej

Wezwanie pomocy drogowej wykonuje się za pomocą przycisku wezwanie pomocy drogowej (po naciśnięciu trwającym ponad 2 sek.).

Rysunek : d4ea04ld

Wyświetl na pełnym ekranie

Opis :

·         "A" : Platforma PSA przetwarzania SMS

·         "B" : Dostawca usługi

·         "C" : SOS : Policja, pogotowie medyczne, pomoc drogowa

·         "D" : Ośrodek rozpowszechniania informacji (Operatorzy telefoniczni)

·         S1, S2 i S3 : Satelity (wykorzystywane do lokalizacji pojazdu)

Nr połączenia

Połączenia

1

Numer SMS (*)

2

Potwierdzenie odbioru

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin