D6AY01EPP0 - 4 - 04/06/2013
Diagnostyka wycieków : Płyn układu wspomagania kierownicy (Pompa elektrohydrauliczna )
OBOWIAZKOWE : Przestrzegać zaleceń dotyczących bezpieczeństwa i czystości .
1. Prezentacja : Dokument
Metoda udostępnia 2 typy diagnostyki.
1.1. Diagnostyka przez znany przypadek
Ta metoda jest stosowana, gdy strefa wycieku nie jest zidentyfikowana.
Tabela odsyła do najbardziej prawdopodobnych stref wycieku.
Ta lista jest uporządkowana w kolejności malejącego prawdopodobieństwa wystąpienia.
1.2. Diagnostyka strefami
Ta metoda jest stosowana, gdy strefa wycieku jest zidentyfikowana.
Dla każdej strefy podana jest lista uszczelnień, które należy sprawdzić.
Ta lista jest uporządkowana w kolejności demontażu (od najbardziej dostępnego do najmniej dostępnego), a następnie malejącego prawdopodobieństwa wystąpienia.
2. Czyszczenie strefy wycieku
Oczyścić i odtłuścić strefy wycieku za pomocą homologowanych środków czyszczących.
Strefa do oczyszczenia / Odtłuścić
Cechy szczególne
Opakowanie
Dostawca
Wszystkie strefy oprócz: tarcz, klocków, okładzin i bębnów hamulcowych
P.A.E. (gotowy do użycia)
Aerozol 650 ml
ABAX RAVICOLOR
Bańka 1 l
HENKEL
Bańka 5 l
SODIMAC
Bańka 20 l
Koncentrat
Tarcze, klocki, okładziny i bębny hamulcowe
Aerozol 500 ml
BARDHAL
Wytrzeć i osuszyć strefy.
3. Wspomaganie diagnostyki według znanych przypadków
Prawdopodobieństwo
Lokalizacja wycieku
Strefa
Silne
Przewód wysokiego ciśnienia
Zespół pompy elektrycznej - Etap A3
Przewód wysokiego ciśnienia w pobliżu zespołu elektropompy
Przewody, rurki itp. - Etap B1
Przewód wysokiego ciśnienia w pobliżu mechanizmu
Przewody, rurki itp. - Etap B2
Osłony mieszkowe zębatki
Mechanizm kierowniczy - Etap C1
Zawór układu kierowniczego - Zębatka przekładni kierowniczej
Mechanizm kierowniczy - Etap C2
4. Wspomaganie diagnostyki według stref
Rysunek : d6ay0l6p
Strefa "A"
Zespół pompy elektrycznej
Strefa "B"
Przewody, rurki itp.
Strefa "C"
Mechanizm kierowniczy
5. Strefa A : Zespół pompy elektrycznej
Rysunek : d6ay0l9d
Element do sprawdzenia w pierwszej kolejności
Słaby/niski
Korek zbiornika oleju układu wspomagania kierownicy
Zespół pompy elektrycznej - Etap A1
Powrót do głównego menu :
· Wspomaganie diagnostyki według znanych przypadków
· Wspomaganie diagnostyki według stref
· Przewody, rurki itp.
· Mechanizm kierowniczy
5.1. Etap A1 : Korek zbiornika oleju układu wspomagania kierownicy
Informacje
Rysunek : d6ay0lat
Szczelność- Korek wkręcany- Uszczelka w dnie korka
Prawdopodobieństwo : Słaby/niski
Możliwe przyczyny- Nieprawidłowe dokręcenie korka- Uszczelka nie zapewnia szczelności- Brak uszczelki
Dostęp : Łatwy
Naprawa : Zdemontować, oczyścić i dokręcić korek
5.2. Etap A2 : Zbiornik oleju układu wspomagania kierownicy
Rysunek : d6ay0lbt
Szczelność : Zbiornik w 2 częściach, sklejany
Prawdopodobieństwo : Średnie
Możliwe przyczyny- Nieszczelność zbiornika- Nieprawidłowe sklejenie
Naprawa : Wymienić zbiornik oleju układu wspomagania kierownicy
5.3. Etap A3 : Przewód wysokiego ciśnienia
Rysunek : d6ay0lct
Szczelność- 1 Śruba mocująca - 1 Pierścień uszczelniający ( O-ring )
Prawdopodobieństwo : Silne
Możliwe przyczyny- Nieprawidłowe dokręcenie śruby mocującej- Nieszczelność przewodu
Naprawa : Wymienić przewód wysokiego ciśnienia
5.4. Etap A4 : Przewód niskiego ciśnienia
Rysunek : d6ay0ldt
Szczelność- Przewód wciśnięty na siłę- Opaska zaciskowa
Możliwe przyczyny- Nieprawidłowe zaciśnięcie opaski- Nieprawidłowe wciśnięcie przewodu
Naprawa : Wymienić opaskę i przewód (jeżeli uszkodzone)
5.5. Etap A5 : Obudowa zespołu elektropompy
Rysunek : d6ay0let
Szczelność : Pierścień uszczelniający o przekroju kołowym pomiędzy zbiornikiem i obudową zespołu elektropompy
Możliwe przyczyny : Obecność oleju związana z uszkodzeniem zespołu elektropompy
Naprawa : Wymienić zespół elektropompy
· Zespół pompy elektrycznej
6. Strefa B : Przewody, rurki itp.
Rysunek : d6ay0lfd
Operacje wstępne :
· Ustawić pojazd na podnośniku
· Zdemontować osłonę pod silnikiem
· Zdemontować osłonę przeciwbłotną
· Zdemontować przednie prawe koło
6.1. Etap B1 : Przewód wysokiego ciśnienia
mimi31