Działanie Wspomaganie kierownicy.doc

(156 KB) Pobierz
D4EA03XAP0 - 8 - 23/01/2017

D4EA03XAP0 - 8 - 23/01/2017

Działanie : Wspomaganie kierownicy

1. Działanie nominalne

Informacja "stan silnika spalinowego" jest przesłana przez kalkulator silnika do zespołu elektropompy (GEP).

Gdy +APC jest obecny, zespół elektropompy rozpoczyna pracę wraz z informacją o stanie silnika spalinowego "pracujący".

Na podstawie informacji o prędkości obracania koła kierownicy zespół elektropompy zmienia wydatek płynu LDS pompy hydraulicznej, uwzględniając jednocześnie prędkość pojazdu, jak również temperaturę płynu LDS.

2. Warunek aktywacji i wyłączenia zespołu elektropompy (GEP)

2.1. Normalny stan rozruchu

Rysunek : b3ep1ajd

Wyświetl na pełnym ekranie

"A" : Sygnał +APC.

"B" : Stan silnika cieplnego (3 pola).

"C" : Stan zespołu elektropompy.

"D" : Czas.

Normalne warunki rozruchu zespołu elektropompy są następujące :

·         Sygnalizator + APC obecny

·         3 jednakowe dopuszczalne kolejne sekwencje zmiennej "stan silnika spalinowego"

2.2. Warunek rozruchu zespołu elektropompy bez zmiennej "stan silnika spalinowego" dopuszczony lub niespełniony

Rysunek : d4ea268d

Wyświetl na pełnym ekranie

"A" : Sygnał +APC.

"B" : Stan silnika cieplnego (Niezatwierdzony lub nieobecny).

"C" : Stan zespołu elektropompy.

"D" : Czas.

"E" : Poprawna wartość prędkości pojazdu (Ważna wartość = Zmiana z 0 na 1).

Warunki rozruchu bez zmiennej "stan silnika spalinowego" zespołu elektropompy są następujące :

·         Sygnalizator + APC obecny

·         Zmienna "stan silnika spalinowego" nieobecny

·         Poprawna wartość prędkości pojazdu zawarta pomiędzy 8 km/h i 45 km/h

2.3. Warunki wyłączenia zespołu elektropompy

Rysunek : b3ep1ald

Wyświetl na pełnym ekranie

"A" : Sygnał +APC.

"B" : Stan silnika cieplnego (3 pola).

"C" : Stan zespołu elektropompy.

"D" : Czas.

Postój normalny w następstwie postoju wykonanego przez kierowcę podczas wyłączenia sygnału +APC.

Zespół elektropompy jest zatrzymany po zwłoce czasowej "D1" do 2 sekund,jeżli są spełnione następujace warunki :

·         Sygnał dźwiekowy + APC przechodzi ze stanu wysokiego w stan słabnący, na skutek działania kierowcy

·         3 kolejne ramki zmiennej "stanu silnika termicznego" są prawidłowe (Silnik nie pracuje lub nieprawidłowa wartość "stanu silnika termicznego", lub brak wartości "stanu silnika termicznego")

2.4. Warunki postoju zespołu elektropompy razem z wysokim sygnałem dźwiękowym +apc

Rysunek : b3ep1amd

Wyświetl na pełnym ekranie

"A" : Sygnał +APC.

"B" : Stan silnika cieplnego (Niezatwierdzony lub nieobecny).

"C" : Stan zespołu elektropompy.

"D" : Czas.

"E" : Poprawna wartość prędkości pojazdu (Ważna wartość = Zmiana z 0 na 1).

Przykład : Zgaśnięcie silnika na skutek wyłączenia.

Warunki postoju zespołu elektropompy jeśli :

·         Sygnał dźwiękowy+APC pozostał wysoki

·         3 kolejne identyczne ramki stanu silnika termicznego są prawidłowe (Silnik nie pracuje lub nieprawidłowa wartość "stanu silnika termicznego", lub brak wartości "stanu silnika termicznego")

·         Prędkość pojazdu mniejsza od 8 km/h

2.5. Warunki zatrzymania zespołu elektropompy z niskim sygnałem +APC

Warunki zatrzymania zespołu elektropompy w trybie zdegradowanym (po 45 sek) są następujące :

·         Sygnał +APC jest niski

·         3 identyczne kolejne ramki stanu silnika termicznego stają się nieważne

·         Prędkość samochodu staje się nieważna

3. Podfunkcje systemu

UWAGA : Tryb działania zespołu elektropompy gdy silnik spalinowy nie pracuje powoduje zużywanie energii akumulatora.

Działanie szczególne zespołu elektropompy :

·         Gdy silnik zgaśnie, układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrohydraulicznym może działać

·         Podczas pchania pojazdu, gdy silnik nie pracuje, a kluczyk zapłonowy znajduje się w położeniu +APC, zespół elektropompy zostaje uruchomiony i zapewnia wspomaganie koła kierownicy

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin