Opis trybu awaryjnego Wspomaganie kierownicy.doc

(39 KB) Pobierz
D4EA0449P0

D4EA0449P0

Opis trybu awaryjnego : Wspomaganie kierownicy

 

Tryb awaryjny

Kod P (P code)

Związane zdarzenie

Podzespół wykrywający

Strefy podejrzane

Brak wspomagania po włączeniu zapłonu lub możliwe zatrzymanie wspomagania, jeżeli występują inne usterki

C1209

+APC: zakres działania/osiągi

Zespół elektropompy

Zasilanie

Brak wspomagania po włączeniu zapłonu lub zatrzymanie wspomagania przy minimalnym napięciu zatrzymania ((8) V) podczas okresu wspomagania (1,985) s

P0562

Usterka - zbyt niskie napięcie

Zespół elektropompy

Zasilanie

Brak wspomagania po włączeniu zapłonu lub natychmiastowe zatrzymanie wspomagania

P0563

Błąd przepięcia

Zespół elektropompy

Zasilanie

Zabrania zatrzymania silnika termicznego i żąda jego ponownego uruchomienia

C140B

Defekt zbyt niskiego napięcia w trybie Stop and Start

Zespół elektropompy

Zasilanie

Brak wspomagania po włączeniu zapłonu lub natychmiastowe zatrzymanie wspomagania

C1201

Nadmierne natężenie prądu

Zespół elektropompy

Zespół elektropompy

Zmniejszone wspomaganie i zakaz zatrzymania silnika termicznego oraz żądanie jego ponownego rozruchu

C1406

Przegrzanie

Zespół elektropompy

Zespół elektropompy

Wspomaganie zastępcze 1000 obr./min., zatem odczuwane przez klienta : Zbyt małe wspomaganie

P0603

Błąd odczytu/zapisu pamięci EEPROM

Zespół elektropompy

Zespół elektropompy

Brak wspomagania po włączeniu zapłonu lub natychmiastowe zatrzymanie wspomagania

P0604

Błąd pamięci RAM

Zespół elektropompy

Zespół elektropompy

Brak wspomagania po włączeniu zapłonu lub natychmiastowe zatrzymanie wspomagania

P0605

Wewnętrzny błąd kalkulatora : Błąd pamięci ROM

Zespół elektropompy

Zespół elektropompy

Brak wspomagania po włączeniu zapłonu lub natychmiastowe zatrzymanie wspomagania

P0606

-

Zespół elektropompy

Zespół elektropompy

Wartość napięcia odczytana przez czujnik jest ustalona na 13,5 V
W przypadku rzeczywistej usterki, wspomaganie byłoby już odcięte przez kody PCODE zbyt małego lub nadmiernego napięcia

 

Zatrzymanie wspomagania natychmiastowe

U1203

Zablokowany rotor

Zespół elektropompy

Zespół elektropompy

Zatrzymanie wspomagania natychmiastowe

C1202

Przegrzanie

Zespół elektropompy

Zespół elektropompy

Stosowanie matrycy przy dostawie

P0602

Usterka teleładowania

Zespół elektropompy

Zespół elektropompy

Przed potwierdzeniem zatrzymania nadzorowania ramek CAN. Po potwierdzeniu zatrzymania nadzorowania ramek CAN+ przejście na zastępczą prędkość pojazdu i zastępczą prędkość obrotową koła kierownicy

U1003

Sieć CAN "BUS OFF"

Zespół elektropompy

Sieć CAN

Po potwierdzeniu usterki prędkość pojazdu jest stopniowo ustalana na domyślną wartość zastępczą prędkości pojazdu (90 km/h) (krokowo)
Kalibracja prędkości pojazdu z domyślnym krokiem lub prędkości pojazdu z domyślnym krokiem w przypadku Stop and Start (20 km/h/s) określa krok zmian

C1408

Brak albo utrata informacji o prędkości pojazdu

Zespół elektropompy

Czujnik prędkości / Sieć CAN

Po potwierdzeniu usterki prędkość pojazdu jest stopniowo ustalana na domyślną wartość zastępczą prędkości pojazdu (90 km/h) (krokowo)
Kalibracja prędkości pojazdu z domyślnym krokiem lub prędkości pojazdu z domyślnym krokiem w przypadku Stop and Start (20 km/h/s) określa krok zmian

C1407

Informacja o prędkości pojazdu nieprawidłowa lub poza zakresem działania

Zespół elektropompy

Czujnik prędkości / Sieć CAN

-

U1113

Bląd informacji o prędkości pojazdu

Zespół elektropompy

Sieć CAN

Jeżeli wspomaganie nie zostało uruchomione
Jeżeli ramka prędkości pojazdu nie jest odbierana, wspomaganie nie zostaje uruchomione
W przeciwnym razie : Wspomaganie zostaje uruchomione przy prędkości pojazdu większej od minimalnej prędkości pojazdu (8 km/h)
Wspomaganie zostanie zatrzymane, gdy +APC = OFF

Jeżeli wspomaganie zostało uruchomione
Wspomaganie zostanie zatrzymane, gdy +APC = OFF

W trybie Stop and Start wspomaganie przechodzi stopniowo na tryb nominalny (z krokiem 4 obr./min.)

Zabrania zatrzymania silnika termicznego i żąda jego ponownego uruchomienia

U1308

Brak lub utrata informacji o stanie silnika termicznego

Zespół elektropompy

Czujnik silnika / Sieć CAN

Jeżeli prędkość pojazdu nie jest odbierana, wspomaganie nie zostaje uruchomione
W przeciwnym razie : Wspomaganie zostaje uruchomione przy prędkości pojazdu większej od minimalnej prędkości pojazdu (8 km/h)
Wspomaganie zostanie zatrzymane, gdy +APC = OFF

Jeżeli wspomaganie zostało uruchomione
Wspomaganie zostanie zatrzymane, gdy +APC = OFF

W trybie Stop and Start wspomaganie przechodzi stopniowo na tryb nominalny (z krokiem 4 obr./min.)

Zabrania zatrzymania silnika termicznego i żąda jego ponownego uruchomienia

U1208

Informacja o stanie silnika termicznego nieprawidłowa lub poza zakresem działania

Zespół elektropompy

Czujnik silnika / Sieć CAN

-

U1108

Diag mux on nieobecny

Zespół elektropompy

Czujnik silnika / Sieć CAN

Po potwierdzeniu usterki prędkość obrotowa koła kierownicy jest stopniowo ustalana na wartość zastępczą
Prędkość obrotowa koła kierownicy jest stopniowo ustalana na wartość stałą (270°/s) (krokowo)

Kalibracja prędkości obrotowej koła kierownicy z domyślnym krokiem (23,35°/s) określa krok zmian

W trybie "wolne obroty i ruszanie", wyjście z tego trybu i powrót do trybu nominalnego

U1305

Brak lub utrata informacji o prędkości obrotowej lub kącie obrotu koła kierownicy

Zespół elektropompy

Czujnik kąta położenia kierownicy / Sieć CAN

Po potwierdzeniu usterki prędkość obrotowa koła kierownicy jest stopniowo ustalana na wartość zastępczą
Prędkość obrotowa koła kierownicy jest stopniowo ustalana na wartość stałą (270°/s) (krokowo)

Kalibracja prędkości obrotowej koła kierownicy z domyślnym krokiem (23,35°/s) określa krok zmian

W trybie "wolne obroty i ruszanie", wyjście z tego trybu i powrót do trybu nominalnego

U1205

Informacja o prędkości obrotowej lub kącie obrotu koła kierownicy nieprawidłowa lub poza zakresem działania

Zespół elektropompy

Czujnik kąta położenia kierownicy / Sieć CAN

-

U1105

Usterka informacji o prędkości obrotowej koła kierownicy

Zespół elektropompy

Czujnik kąta położenia kierownicy / Sieć CAN

-

U1000

Zespół elektropompy nie odpowiada

Zespół elektropompy

Zespół elektropompy

Brak wspomagania po włączeniu zapłonu

C1211

Próba przebudzenia zespołu elektropompy przy dużej prędkości pojazdu

Zespół elektropompy

Zespół elektropompy

Po potwierdzeniu usterki prędkość obrotowa koła kierownicy jest stopniowo ustalana na wartość zastępczą
Prędkość obrotowa koła kierownicy jest stopniowo ustalana na wartość stałą (270°/s) (krokowo)

Kalibracja prędkości obrotowej koła kierownicy z domyślnym krokiem (23,35°/s) określa krok zmian

W trybie "wolne obroty i ruszanie", wyjście z tego trybu i powrót do trybu nominalnego

C1417

Nieprawidłowy wybór typu czujnika kąta obrotu koła kierownicy

Zespół elektropompy

Zespół elektropompy

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin