D4EA02MSP0 - 31 - 22/12/2015
Opis - Działanie : Pompa dodatku do paliwa
1. Opis
Rysunek : b1ha0cud
(1) Pompa dodatku do paliwa.
"a" Czarne 6-stykowe złącze .
"b" Wylot w kierunku zaworu wtryskowego dodatku do paliwa.
Pompa dodatku do paliwa jest bezpośrednio zanurzona w zbiorniku dodatku.
2. Zadanie
Pompa dodatku do paliwa wtłacza dokładną ilość dodatku pod ciśnieniem do układu domieszkowania paliwa, przy każdym napełnianiu (tankowaniu) zbiornika paliwa, w funkcji objętości dolanego paliwa.
3. Działanie
Rysunek : b1ha0fvp
"A" Dodatek pod ciśnieniem.
"B" Dodatek pod niskim ciśnieniem.
"C" Faza zasysania dodatku.
"D" Faza wtłaczania dodatku w kierunku zbiornika paliwa.
"c" Uzwojenie.
"d" Tłoczek pompowania.
"e" Zawór tłoczny dodatku.
"f" Zawór dolotowy dodatku.
"g" Sprężyna powrotna tłoczka pompowania.
Pompa dodatku do paliwa jest wyporową pompą dozującą.
Kalkulator sterujący silnika steruje pompą dodatku do paliwa sygnałem typu cykliczny stosunek otwarcia (RCO).
Gdy uzwojenie "c" jest zasilane, tłoczek pompy "d" przemieszcza się wzdłużnie, zawór dolotowy "f" przepuszcza dodatek.
Gdy uzwojenie "c" nie jest już zasilane, sprężyna powrotna "g" popycha tłoczek pompowania "d", zawór dolotowy "f" zamyka się, zawór tłoczny "e" otwiera się, objętość pompowanego dodatku jest wtłoczona w kierunku zbiornika paliwa.
Czas sterowania pompy dodatku do paliwa zależy od ilości dodatku do wstrzyknięcia.
4. Parametry elektryczne
Oznaczenie
Tolerancja minimalna
Wartość znamionowa
Tolerancja maksymalna
Napięcie zasilania
-
12 woltów
Rysunek : d2aa03ed
"a" Czarne 6-stykowe złącze
Numer styku
Przypisanie styków złącza
1
Nie podłączony
2
3
Zasilanie pompy dodatku do paliwa
4
Sterowanie
5
6
5. Uczenie-inicjalizacja
Niezbędna jest procedura przyuczenia w przypadku wymiany elementu.
mimi31