Pompa paliwowa wysokiego ciśnienia.doc

(229 KB) Pobierz
D4EA0298P0 - 21 - 16/12/2014

D4EA0298P0 - 21 - 16/12/2014

Opis - Działanie : Pompa paliwowa wysokiego ciśnienia

1.      Opis

(1) Pompa paliwowa wysokiego ciśnienia .

"a" Głowica hydrauliczna.

"b" Wejscie rampy powrotu paliwa wtryskiwaczy diesel.

"c" Powrót niskiego ciśnienia do zbiornika paliwa zawierający złaczkę Venturiego.

"d" Powrót niskiego ciśnienia pompy wysokiego ciśnienia paliwa.

"e" Zasilanie pompy paliwowej niskiego ciśnienia.

"f" Sprzęgło elastyczne.

"g" Pompa przetłaczająca (zasilanie wstępne).

"h" Wylot paliwa pod wysokim ciśnieniem.

"j" Czujnik temperatury oleju napędowego .

"k" Regulator wydatku paliwa.

"l" Plakietka identyfikacyjna pompy wysokiego ciśnienia.

producent : DELPHI Diesel Système.

2. Zadanie

Rola pompy wysokiego ciśnienia paliwa :

·         Pompowanie paliwa ze zbiornika (wbudowana pompa przetłaczająca)

·         Wytwarzanie wysokiego ciśnienia paliwa

·         Zasilać wtryskiwacze diesla z kolektora ciśnieniowego ("common rail")

3. Działanie

3.1. Pompa przetłaczająca (zasilanie wstępne)

"m" wirnik.

"n" Łopatki.

"p" Wał pompy wysokiego ciśnienia.

"q" Stojan.

Rola pompy przetłaczającej :

·         Pompowanie paliwa do zbiornika paliwa

·         Zasilanie pompy paliwowej wysokiego ciśnienia (Spręża paliwo przed regulatorem wydatku paliwa)

·         Smarowanie i chłodzenie pompy paliwowej wysokiego ciśnienia

Pompa przełączająca (objętościowa o 4 łopatkach) wbudowana jest w obudowę pompy wysokiego ciśnienia paliwa.

Zawór regulacyjny umożliwia utrzymanie stałej wartości ciśnienia przetłaczania (6 bar) w całym zakresie pracy silnika, kierując część paliwa do wlotu pompy przetłaczającej.

3.2. Wytwarzanie wysokiego ciśnienia

Pompa wysokiego ciśnienia paliwa składa się z dwóch tłoczków radialnych.

Rolka pchana przez mimośrodowy wałek pompy przemieszcza się poprzecznie: Wysokie ciśnienie powstaje w nieruchomej części pompy paliwowej wysokiego ciśnienia.

"B" Niskie ciśnienie .

"C" Wysokie ciśnienie .

"g" Pompa przetłaczająca (zasilanie wstępne).

"r" Zawór zasilania komory sprężania pompy paliwowej wysokiego ciśnienia.

"s" Zawór wylotowy komory sprężania pompy paliwowej wysokiego ciśnienia.

"t" Tłok nurnikowy.

"u" Popychacz .

"v" Wałek pompy z mimośrodem.

"w" Rolka.

Cykl tworzenia wysokiego ciśnienia paliwa :

·         Mimośrodowy wałek pompy "v" ustawia rolkę "w" w dolnej pozycji

·         Tłok nurnikowy "t" opada

·         Paliwo pochodzące z pompy przetłaczającej "g", poprzez regulator wydatku paliwa, jest zasysane poprzez zawór zasysania "r"

·         Paliwo wpływa do korpusu elementu pompującego

·         W czasie obrotu mimośrodowego wałka pompy "v", rolka "w" unosi się i popycha tłok nurnikowy "t"

·         Ciśnienie w korpusie elementu pompującego rośnie i staje się większe od ciśnienia przetłaczania : Zawór zasilania komory sprężania pompy paliwowej wysokiego ciśnienia "r" zamyka się

·         Ciśnienie w korpusie elementu pompującego nadal rośnie i staje się większe od ciśnienia pochodzącego z wspólnego kolektora wtrysku wysokiego ciśnienia paliwa : Kulka zaworu wylotowego komory sprężania pompy paliwowej wysokiego ciśnienia "s" otwiera się

·         Paliwo jest przemieszczone w kierunku zaworu wylotowego komory sprężania pompy paliwowej wysokiego ciśnienia "s"

4. Parametry elektryczne

Nie dotyczy.

5. Czytanie/uczenie/Inicjacja

W przypadku demontażu/montażu elementu konieczne jest wykonanie procedury uczenia ; Patrz dokumentacja : Funkcje przyrządu diagnostycznego : Przyuczenie/inicjalizacja.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin