D4EA026PP0 - 30 - 14/11/2016
Opis - Działanie : Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa (1321)
1. Opis
(1) Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa.
"a" Czarne 3-stykowe złącze .
Czujnik jest typu piezorezystywnego.
2. Zadanie
Czujnik mierzy wartość wysokiego ciśnienia we wspólnym kolektorze zasilania wtryskiwaczy wysokiego ciśnienia paliwa.
3. Działanie
Rysunek : b1ha0akd
"b" Płytka piezorezystywna.
"c" Przepona.
"d" Wlot paliwa do czujnika wysokiego ciśnienia paliwa.
Czujnik jest czujnikiem pasywnym z wbudowaną elektroniką, zasilaną przez kalkulator sterujący silnikiem ( w + 5V).
Oporność czujnika zmienia się w funkcji ciśnienia wywieranego na przeponie (Im wyższe ciśnienie, tym wyższa rezystancja czujnika).
4. Parametry elektryczne
Rysunek : b1ha0ald
"U" Napięcie wyjściowe czujnika wysokiego ciśnienia paliwa dla napięcia zasilania 5 V.
"P" Ciśnienie paliwa w kolektorze wtryskowym.
Napięcie wyjściowe czujnika wysokiego ciśnienia paliwa jest proporcjonalne do ciśnienia paliwa w wspólnym kolektorze wysokiego ciśnienia paliwa.
Oznaczenie
Wartość
Napięcie zasilania
5 ± 0.25 V
Prąd zasilania
15 mA
Zakres mierzonego ciśnienia
Zawiera się w przedziale od 0 do 2500 bara
Dopuszczalne maksymalne ciśnienie nie powodujące nieodwracalnego uszkodzenia działania czujnika
2500 bar
Dopuszczalne maksymalne ciśnienie nie powodujące mechanicznego uszkodzenia czujnika
3000 bar
Rysunek : d2aa00bd
Czarne 3-stykowe złącze
Numer styku
Przypisanie styków złącza
1
Sygnał wyjścia
2
Masa
3
5. Uczenie-inicjalizacja
Nie dotyczy.
mimi31