B1HA012FP0 - 16 - 16/12/2014
Prezentacja : Silniki DW10CTED4 - DW10DTED4 - System wtrysku bezpośredniego HDI DELPHI DCM 3.5
1. Podstawowa architektura silnika DW10C, DW10D
Cechy szczególne :
· 4 cylindry, 16 zaworów z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, napędzanymi paskiem zębatym
· Kolektor dolotowy zespolony z pokrywą głowicy
· Zbiornik podciśnienia wbudowany w kolektor dolotowy
· Kolektor wydechowy umieszczony w tylnej części silnika
· Katalizator utleniający zamocowany bezpośrednio na wyklocie turbosprężarki
· Jednoczęściowy zespół katalizator/FAP (Zespół nierozłączny)
· Turbosprężarka o zmiennej geometrii chłodzona wodą
· Wymiennik ciepła powietrze/powietrze (chłodzenie powietrza doładowania)
· Pompa wody napędzana paskiem napędu rozrządu
· Pompa oleju o zmiennym wydatku
· System wtrysku bezpośredniego hdi /i
· Układ recyrkulacji spalin (EGR)
· Elektrozawór EGR
· Elektrozawór regulacji ciśnienia doładowania
· Podciśnieniowy obwód niskiego ciśnienie
2. System wtrysku bezpośredniego HDI DELPHI DCM 3.5
Cechy szczególne systemu wtrysku :
· Kalkulator sterujący silnikiem : Wydajność 32 bitowy
· Sterowanie wtryskiem paliwa w funkcji momentu obrotowego silnika
· Ciśnienie paliwa w kolektorze ciśnieniowym zasilania wtryskiwaczy (common rail) mogące osiągać 1800 bar
· Pompa paliwowa wbudowana w pompę paliwową wysokiego ciśnienia (podciśnieniowy obwód niskiego ciśnienia)
· Pompa paliwowa wysokiego ciśnienia typu DFP3.4
· Odpowiada normie czystości spalin Euro 5
3. Norma czystości spalin EURO 5
Cele normy Euro 5 :
· Zredukowanie emisji tlenku węgla (CO) na poziomie 500 mg/km
· Zredukowanie ilości cząstek stałych na poziomie 5 mg/km (-80 % / EURO 4)
· Zredukowanie emisji tlenków azotu (NOx) na poziomie 180 mg/km (-20 % / EURO 4)
· Zredukowanie emisji kombinacji węglowodorów (HC) i tlenków azotu (NOx) na poziomie 230 mg/km
· Trwałość rozwiązań kontroli zanieczyszczenia spalin dla 160 000 km
B1HB010PP0 - 14 - 17/12/2014
Zabudowa : Elementy systemu podgrzewania i dogrzewania świec żarowych
Rysunek : b1hb076d
(1) Moduł podgrzewania - dogrzewania .
Rysunek : b1hb077d
(2) Świece żarowe.
B1HB018JP0 - 2 - 16/12/2014
Zabudowa : Elementy układu paliwowego
Rysunek : b1hb0xjd
(1) Wskaźnik poziomu paliwa.
(2) Zbiornik paliwa.
(3) Chłodnica paliwa .
Rysunek : b1hb141d
(4) Ręczna pompa zasysająca.
(5) Obudowa filtra paliwa.
"a" Podgrzewacz paliwa (Wbudowany w pokrywę filtra paliwa).
Rysunek : b1hb142d
(6) Pompa paliwowa wysokiego ciśnienia .
(7) Czujnik temperatury paliwa.
(8) Regulator wydatku paliwa.
Rysunek : b1hb143d
(9) Kolektor wtrysku paliwa pod wysokim ciśnieniem .
(10) Wtryskiwacze diesel (1, 2, 3, 4).
"b" Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa.
B1HB0113P0 - 9 - 16/12/2014
Zabudowa : Elementy systemu domieszkowania dodatku do paliwa
Rysunek : b1hb080d
(1) Pompa domieszkowania paliwa.
(2) Zbiornik dodatku do paliwa.
B1HB010LP0 - 12 - 16/12/2014
Zabudowa : Elementy układu dolotowego powietrza
Rysunek : b1hb078d
(1) Przepływomierz powietrza (Wydatek masowy powietrza).
(2) OBUDOWA WLOTU POWIETRZA.
(3) Chłodnica powietrza doładowania.
Rysunek : b1hb079d
(4) Elektrozawór proporcjonalny sterowania turbosprężarki o zmiennej geometrii.
(5) Elektrozawór obwodu zimnego powietrza.
(6) Elektrozawór obwodu ciepłego powietrza.
(7) Turbosprężarka o zmiennej geometrii.
Rysunek : b1hb07ad
(8) Obudowa podwójnego dozownika powietrza dolotowego .
(9) Czujnik ciśnienia i temperatury powietrza dolotowego.
B1HB010NP0 - 15 - 16/12/2014
Zabudowa : Elementy układu wydechowego z filtrem cząstek stałych
Rysunek : b1kb001d
(1) katalizator wstępny.
(2) Sonda lambda .
Rysunek : b1kb002d
(3) Czujnik różnicy ciśnień w filtrze cząstek stałych.
(4) Jednoczęściowy zespół katalizator/FAP.
(5) Czujnik temperatury przed filtrem cząstek stałych.
"a" Przyłącze pomiaru ciśnienia za filtrem cząstek stałych.
"b" Przyłącze pomiaru ciśnienia przed filtrem cząstek stałych.
B1HB010JP0 - 15 - 20/05/2016
Zabudowa : Elementy systemu recyrkulacji spalin (EGR)
Rysunek : b1hb06wd
(1) Moduł recyrkulacji spalin :
· Zawór recyrkulacji spalin sterowany elektrycznie
· Wymiennik ciepła recyrkulacji spalin
· Przesłona by-pass wymiennika ciepła recyrkulacji spalin sterowana pneumatycznie
Rysunek : b1hb06xd
(2) Elektrozawór sterujący obejścia wymiennika ciepła recyrkulacji spalin.
B1HB018KP0 - 4 - 16/12/2014
Zabudowa : Elementy układu chłodzenia silnika
Rysunek : b1hb0xkd
(1) Zbiornik wyrównawczy.
(2) Korek zbiornika odgazowania.
Rysunek : b1hb0xld
(3) Chłodnica silnika .
(4) Zespół wentylatora chłodnicy.
Rysunek : b1hb0xmd
(5) Blok rozdziału płynu chłodzącego.
(6) Czujnik temperatury wody.
Rysunek : b1hb0xnd
(7) Elektrtyczna pompa wysokiej temperatury płynu chłodzącego.
B1HB010SP0 - 10 - 16/12/2014
Zabudowa : Elementy układów klimatyzacji
Rysunek : c5hb002d
(1) Czujnik ciśnienia czynnika chłodniczego.
(2) Zawór napełniania nisko-ciśnieniowy.
(3) Zawór napełniania wysoko-ciśnieniowy.
Rysunek : c5hb003d
((4)) sprężarka.
(5) Skraplacz klimatyzacji.
B1HB010HP0 - 15 - 16/12/2014
Zabudowa : Elementy obwodu smarowania
Rysunek : b1cb00dd
(1) Pompa oleju ze zmiennym wydatkiem.
Rysunek : b1fb00nd
(2) Czujnik ciśnienia...
mimi31