elementy sterownik silnika.doc

(3576 KB) Pobierz
B1HA012FP0 - 16 - 16/12/2014

B1HA012FP0 - 16 - 16/12/2014

Prezentacja : Silniki DW10CTED4 - DW10DTED4 - System wtrysku bezpośredniego HDI DELPHI DCM 3.5

1. Podstawowa architektura silnika DW10C, DW10D

Cechy szczególne :

·         4 cylindry, 16 zaworów z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, napędzanymi paskiem zębatym

·         Kolektor dolotowy zespolony z pokrywą głowicy

·         Zbiornik podciśnienia wbudowany w kolektor dolotowy

·         Kolektor wydechowy umieszczony w tylnej części silnika

·         Katalizator utleniający zamocowany bezpośrednio na wyklocie turbosprężarki

·         Jednoczęściowy zespół katalizator/FAP (Zespół nierozłączny)

·         Turbosprężarka o zmiennej geometrii chłodzona wodą

·         Wymiennik ciepła powietrze/powietrze  (chłodzenie powietrza doładowania)

·         Pompa wody napędzana paskiem napędu rozrządu

·         Pompa oleju o zmiennym wydatku

·         System wtrysku bezpośredniego hdi /i

·         Układ recyrkulacji spalin (EGR)

·         Elektrozawór EGR

·         Elektrozawór regulacji ciśnienia doładowania

·         Podciśnieniowy obwód niskiego ciśnienie

2. System wtrysku bezpośredniego HDI DELPHI DCM 3.5

Cechy szczególne systemu wtrysku :

·         Kalkulator sterujący silnikiem : Wydajność 32 bitowy

·         Sterowanie wtryskiem paliwa w funkcji momentu obrotowego silnika

·         Ciśnienie paliwa w kolektorze ciśnieniowym zasilania wtryskiwaczy (common rail) mogące osiągać 1800 bar

·         Pompa paliwowa wbudowana w pompę paliwową wysokiego ciśnienia (podciśnieniowy obwód niskiego ciśnienia)

·         Pompa paliwowa wysokiego ciśnienia typu DFP3.4

·         Odpowiada normie czystości spalin Euro 5

3. Norma czystości spalin EURO 5

Cele normy Euro 5 :

·         Zredukowanie emisji tlenku węgla (CO) na poziomie 500 mg/km

·         Zredukowanie ilości cząstek stałych na poziomie 5 mg/km (-80 % / EURO 4)

·         Zredukowanie emisji tlenków azotu (NOx) na poziomie 180 mg/km (-20 % / EURO 4)

·         Zredukowanie emisji kombinacji węglowodorów (HC) i tlenków azotu (NOx) na poziomie 230 mg/km

·         Trwałość rozwiązań kontroli zanieczyszczenia spalin dla 160 000 km

B1HB010PP0 - 14 - 17/12/2014

Zabudowa : Elementy systemu podgrzewania i dogrzewania świec żarowych

 

Rysunek : b1hb076d

(1) Moduł podgrzewania - dogrzewania .

Rysunek : b1hb077d

(2) Świece żarowe.

 

 

B1HB018JP0 - 2 - 16/12/2014

Zabudowa : Elementy układu paliwowego

 

Rysunek : b1hb0xjd

(1) Wskaźnik poziomu paliwa.

(2) Zbiornik paliwa.

(3) Chłodnica paliwa .

Rysunek : b1hb141d

(4) Ręczna pompa zasysająca.

(5) Obudowa filtra paliwa.

"a" Podgrzewacz paliwa (Wbudowany w pokrywę filtra paliwa).

Rysunek : b1hb142d

(6) Pompa paliwowa wysokiego ciśnienia .

(7) Czujnik temperatury paliwa.

(8) Regulator wydatku paliwa.

Rysunek : b1hb143d

(9) Kolektor wtrysku paliwa pod wysokim ciśnieniem .

(10) Wtryskiwacze diesel (1, 2, 3, 4).

"b" Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa.

 

 

B1HB0113P0 - 9 - 16/12/2014

Zabudowa : Elementy systemu domieszkowania dodatku do paliwa

 

Rysunek : b1hb080d

(1) Pompa domieszkowania paliwa.

(2) Zbiornik dodatku do paliwa.

 

 

B1HB010LP0 - 12 - 16/12/2014

Zabudowa : Elementy układu dolotowego powietrza

 

Rysunek : b1hb078d

(1) Przepływomierz powietrza (Wydatek masowy powietrza).

(2) OBUDOWA WLOTU POWIETRZA.

(3) Chłodnica powietrza doładowania.

Rysunek : b1hb079d

(4) Elektrozawór proporcjonalny sterowania turbosprężarki o zmiennej geometrii.

(5) Elektrozawór obwodu zimnego powietrza.

(6) Elektrozawór obwodu ciepłego powietrza.

(7) Turbosprężarka o zmiennej geometrii.

Rysunek : b1hb07ad

(8) Obudowa podwójnego dozownika powietrza dolotowego .

(9) Czujnik ciśnienia i temperatury powietrza dolotowego.

 

 

B1HB010NP0 - 15 - 16/12/2014

Zabudowa : Elementy układu wydechowego z filtrem cząstek stałych

 

Rysunek : b1kb001d

(1) katalizator wstępny.

(2) Sonda lambda .

Rysunek : b1kb002d

(3) Czujnik różnicy ciśnień w filtrze cząstek stałych.

(4) Jednoczęściowy zespół katalizator/FAP.

(5) Czujnik temperatury przed filtrem cząstek stałych.

"a" Przyłącze pomiaru ciśnienia za filtrem cząstek stałych.

"b" Przyłącze pomiaru ciśnienia przed filtrem cząstek stałych.

 

 

B1HB010JP0 - 15 - 20/05/2016

Zabudowa : Elementy systemu recyrkulacji spalin (EGR)

 

 

Rysunek : b1hb06wd

(1) Moduł recyrkulacji spalin :

·         Zawór recyrkulacji spalin sterowany elektrycznie

·         Wymiennik ciepła recyrkulacji spalin

·         Przesłona by-pass wymiennika ciepła recyrkulacji spalin sterowana pneumatycznie

Rysunek : b1hb06xd

(2) Elektrozawór sterujący obejścia wymiennika ciepła recyrkulacji spalin.

 

 

B1HB018KP0 - 4 - 16/12/2014

Zabudowa : Elementy układu chłodzenia silnika

 

Rysunek : b1hb0xkd

(1) Zbiornik wyrównawczy.

(2) Korek zbiornika odgazowania.

Rysunek : b1hb0xld

(3) Chłodnica silnika .

(4) Zespół wentylatora chłodnicy.

Rysunek : b1hb0xmd

(5) Blok rozdziału płynu chłodzącego.

(6) Czujnik temperatury wody.

Rysunek : b1hb0xnd

(7) Elektrtyczna pompa wysokiej temperatury płynu chłodzącego.

 

 

B1HB010SP0 - 10 - 16/12/2014

Zabudowa : Elementy układów klimatyzacji

 

Rysunek : c5hb002d

(1) Czujnik ciśnienia czynnika chłodniczego.

(2) Zawór napełniania nisko-ciśnieniowy.

(3) Zawór napełniania wysoko-ciśnieniowy.

Rysunek : c5hb003d

((4)) sprężarka.

(5) Skraplacz klimatyzacji.

 

 

B1HB010HP0 - 15 - 16/12/2014

Zabudowa : Elementy obwodu smarowania

 

Rysunek : b1cb00dd

(1) Pompa oleju ze zmiennym wydatkiem.

 

Rysunek : b1fb00nd

(2) Czujnik ciśnienia...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin